SG.hu

A Lenovo a torinói téli olimpián akar betörni a köztudatba

A Lenovo ezen a héten kezdi meg a 150 napos visszaszámlálást a 2006-os, Torinóban megrendezendő Téli Olimpiai Játékok nyitóünnepségéig, ahol bevezetik a Lenovo márkanevet.

A Lenovo a 2006-os Torinói Téli Olimpiai Játékok és a 2008-as Pekingi Olimpiai Játékok számítógépes berendezéseket biztosító partnereként 2004 márciusában csatlakozott az olimpiai mozgalomhoz. A cég szponzori tevékenységének hátterében álló célok között szerepel a márka ismertségének növelése, az alkalmazotti kultúra egységesítése, valamint a globális ügyfelekkel való üzleti kapcsolatok élénkítése.

A 2006. február 10-26. között az olaszországi Torinóban levő Téli Olimpiai Játékok előkészítésében már több mint egy éve segédkezik egy 30 fős csapatuk, amely az Olimpiai Játékok Torinói Szervező Bizottságával (TOROC) közösen a számítógépes berendezések telepítésén, tesztelésén és kiértékelésén dolgozik. A cég olimpiára biztosított megoldása mintegy 5000 asztali számítógépet, 350 szervert és 600 hordozható számítógépet tartalmaz. Ez a géppark támogatja az olimpiai munkafolyamatok négy fő alkalmazását - az irányítási rendszereket, az INFO2006 rendszert, a helyszíni és központi eredményrendszert, valamint a kommentátori információs rendszert. A felszerelések a 2005. év telén lefolytatott tesztversenyeken hibátlanul teljesítettek, így a Nemzetközi Olimpiai Bizottság nemrégiben bejelentette a technológiai integrációs teszt sikeres befejezését.

Azon túlmenően, hogy a Lenovo a teljes olimpián biztosítja a számítástechnikai hátteret, három olimpiai faluban, - Torinóban, Sestrierében és Bardonecchiában - valamint Torino fő médiaközpontjában hét internet-termet is létrehoz majd, a cég reményei szerint minden idők legtöbb internet-eléréssel ellátott olimpiáját teremtve meg ezzel. A vállalat Torino belvárosában a legfontosabb ügyfeleknek technológiai bemutatót is szervez ThinkPad notebookok és Lenovo személyi számítógépek főszereplésével.

"Az Olimpiai Játékok több mint 3 milliárd televíziónézőt elérő bemutatkozási lehetőséget kínálnak," - mondta Philippe Davy, a Lenovo marketingért felelős alelnöke. "Azt szeretnénk, hogy a nézők megismerjék a nevünket, hisz piackutatásunk eredményei azt mutatták, hogy a Lenovo-nak szüksége van Kínán kívüli ismertségének növelésére. De éppen ilyen fontos az is, hogy a nézők értékeljék új márkánkat és tudják, hogy az mit képvisel. Azt szeretnénk, hogy a Lenovo nevet a legmagasabb innovációs és kiszolgálói színvonallal kapcsolják össze - ezt az Olimpiai Játékok igazolni fogják majd. "

A Lenovo-nak az Olimpiai Játékokhoz kapcsolódó marketing-tevékenysége 2004 márciusa óta folyik Kínában. A társaság asztali és hordozható számítógépei az Olimpiai Játékok Pekingi Szervező Bizottságának (BOCOG) napi tevékenységét támogatják. A cég a BOCOG-gal már elkezdte kidolgozni a 2008-as Pekingi Olimpiai Játékok számítástechnikai felszerelésekre vonatkozó szükségletét. A gyártó a márka nagyköveteinek olimpiai érmeseket is felkért, Li Ting és Sun Tiantian női teniszezőket, valamint a Shen Xue - Zhao Hongbo műkorcsolyázó párost. A Lenovo műkorcsolyázáshoz és téli sportokhoz kapcsolódó televíziós hirdetése országszerte fut a CCTV-n és a legfontosabb helyi TV hálózatokon, továbbá egy igen látványos óriásplakát-kampány látható a főbb városokban, így Pekingben és Sanghajban is. A globális reklámkampányt 2005 végén tervezik beindítani.

A Lenovo Európa- és Amerika-szerte a Nemzeti Olimpiai Bizottságokkal együtt dolgozik a számítógépes támogatáson és egyéb helyi kezdeményezéseken. Vannak folyamatban lévő munkái Ausztriában, az Egyesült Királyságban, az Egyesült Államokban, Oroszországban és másutt is.

Novemberben Pekingben, a Lenovo főhadiszállásán a cég hivatalosan megnyitja majd sportszponzorációs kiállítását. A kiállítás a cég kínai olimpiai mozgalomban való részvételét bemutató tárgyakat és emlékeket sorakoztat majd fel, valamint bemutatja azokat a technológiai megoldásokat, amelyeket a Torontói Téli Olimpiai Játékok rendelkezésére bocsátanak. A megnyitó ünnepségeken az alkalmazottakhoz és a média képviselőihez csatlakozni fognak a Pekingi Olimpiai Játékok reménybeli sportolói is. Szintén novemberben mintegy 27 000 alkalmazott fog világszerte megismerkedni a vállalat olimpiai játékokhoz fűződő kapcsolatáról a globális méretű "Lenovo Olimpiai Játékok Kulturális Hét" ünnepség kapcsán.

Az olimpiához fűződő szponzorációs kötődése révén a Lenovo új üzleti kapcsolatokat épített ki a világméretű szponzor, a GE-hez tartozó NBC médiavállalattal. Az NBC részére ők fogják szállítani a szükséges számítástechnikai felszereléseket a Torinói Téli Olimpiai Játékokon. A Visa több különböző kezdeményezésben szerepel a cég partnereként, egyebek közt egy olimpiai témájú, Kínában megjelenő hitelkártyával kapcsolatban. A Coca-Cola Kínában a marketing terén működik együtt velük, néhány helyen közösen reklámoznak.

"A kínai alapítású, amerikai székhelyű és a világ számos pontján jelen levő Lenovo egyaránt szimbolizálja a modern, 21. századi üzleti tevékenységet és a nemzetközi olimpia eszme által is képviselt összefogást." - mondta Davy. "Torinóban 2006-ban és Pekingben 2008-ban a Lenovo ismét tanúbizonyságát fogja tenni leleményességének és szolgáltatása magas színvonalának, amelyek a technológiai világ egyik vezető vállalatává teszik."

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • szombi #1
    mit kell azon bevezetni?
    mindenki tudja, hogy minden kínai áru g.a.g.y.i