SG.hu
Népszerű a mobil-televízió
A világ egyik első, a finnországi Helsinkiben lebonyolított kereskedelmi mobil-televíziós próbaüzemének ma nyilvánosságra hozott eredménye szerint a felhasználók hajlandóak fizetni a népszerű mobil-televíziós szolgáltatásokért.
A próbaüzemben résztvevők 41 százaléka szívesen fizetne a mobil-televíziós szolgáltatásért, míg a válaszadók fele szerint a havi 10 eurós díj is elfogadható. A felhasználók több mint a fele (58 százaléka) úgy véli, hogy a mobil-televíziós szolgáltatások népszerűek lesznek. A próbaüzemet a Digita, az Elisa, az MTV, a Channel Four Finland (Nelonen), a Nokia, a TeliaSonera Finland, és az YLE közösen bonyolította le 2005 márciusa és júniusa között. A tesztben 500 felhasználó vett részt, akik Nokia 7710 okostelefonon a DVB-H technológia segítségével nézhették a mobiltelevízió műsorát.
Legnépszerűbbek az országos finn csatornákon sugárzott ismerős programok voltak, amelyeket a sport- és a hírcsatornák (CNN, BBC World, Euronews) követtek. A próbaüzem során a nézettségi toplista első 10 helyén többek között a jégkorong világbajnokság több mérkőzése, a San Marinó-i és a monacói Grand Prix futam, valamint a Liverpool-AC Milan UEFA kupa labdarúgó mérkőzés szerepelt.
A próbaüzem résztvevői havi 4,90 eurót fizettek, de a tesztelők fele a havi 10 eurós díjat is elfogadhatónak tartja. A felhasználók általában a szabott árat részesítették előnyben, bár többüket érdekelte a tartalomfüggő díjszabási modell, azaz amikor a felhasználó egy bizonyos tartalomfajtára, például futballmeccsre vagy autóversenyre fizet elő.
"A Helsinkiben lebonyolított próbaüzem tovább erősíti azt a meggyőződésünket, hogy a mobiltelefonokon sugárzott televízió fontos lehetőséget jelenthet" mondta Richard Sharp, a Nokia Rich Media üzletágának alelnöke. "Egyértelmű az üzenet az iparág felé: a mobiltelevízió sikeréhez testre szabott és érdekes tartalmakra, könnyen használható technikára, valamint elfogadható és egyszerű díjszabásra van szükség. Miután teljesítettük ezeket a feltételeket, megjelenik a mobiltelevízió iránti igény."
A próbaüzemben résztvevők 41 százaléka szívesen fizetne a mobil-televíziós szolgáltatásért, míg a válaszadók fele szerint a havi 10 eurós díj is elfogadható. A felhasználók több mint a fele (58 százaléka) úgy véli, hogy a mobil-televíziós szolgáltatások népszerűek lesznek. A próbaüzemet a Digita, az Elisa, az MTV, a Channel Four Finland (Nelonen), a Nokia, a TeliaSonera Finland, és az YLE közösen bonyolította le 2005 márciusa és júniusa között. A tesztben 500 felhasználó vett részt, akik Nokia 7710 okostelefonon a DVB-H technológia segítségével nézhették a mobiltelevízió műsorát.
Legnépszerűbbek az országos finn csatornákon sugárzott ismerős programok voltak, amelyeket a sport- és a hírcsatornák (CNN, BBC World, Euronews) követtek. A próbaüzem során a nézettségi toplista első 10 helyén többek között a jégkorong világbajnokság több mérkőzése, a San Marinó-i és a monacói Grand Prix futam, valamint a Liverpool-AC Milan UEFA kupa labdarúgó mérkőzés szerepelt.
A próbaüzem résztvevői havi 4,90 eurót fizettek, de a tesztelők fele a havi 10 eurós díjat is elfogadhatónak tartja. A felhasználók általában a szabott árat részesítették előnyben, bár többüket érdekelte a tartalomfüggő díjszabási modell, azaz amikor a felhasználó egy bizonyos tartalomfajtára, például futballmeccsre vagy autóversenyre fizet elő.
"A Helsinkiben lebonyolított próbaüzem tovább erősíti azt a meggyőződésünket, hogy a mobiltelefonokon sugárzott televízió fontos lehetőséget jelenthet" mondta Richard Sharp, a Nokia Rich Media üzletágának alelnöke. "Egyértelmű az üzenet az iparág felé: a mobiltelevízió sikeréhez testre szabott és érdekes tartalmakra, könnyen használható technikára, valamint elfogadható és egyszerű díjszabásra van szükség. Miután teljesítettük ezeket a feltételeket, megjelenik a mobiltelevízió iránti igény."