Berta Sándor
Megelőzte a Google-t a Yahoo?
Könnyen előfordulhat, hogy már nem a Google, hanem a Yahoo gazdálkodik a legtöbb adatból, ugyanis utóbbi vállalat keresőjében immár több mint 20 milliárd World Wide Web objektum található.
Mindez azt jelenti, hogy mivel a konkurens Google csak mintegy 11 milliárd adathoz nyújt hozzáférést, így a Yahoo bizonyos tekintetben megelőzte a Google-t. A Yahoo hivatalos tájékoztatása szerint a cég internetes keresője adatbázisának indexében jelenleg 20,8 milliárd objektum található, ebből 19,2 milliárd a szöveges dokumentumok és 1,6 milliárd a képek száma. A Google hasonló indexében 11,3 milliárd objektum van.
Ugyanakkor abban számos szakértő egyetért, hogy a keresési adatbázis nagyságából egyúttal nem lehet következtetni a találatok minőségére, az azonban megállapítható belőle, hogy mennyire erős egy online kereső, illetve, hogy mennyire alaposan kutatja át a szöveges és a képi adatok után a világhálót. A Yahoo eddig semmilyen információt nem közölt az online keresőjének adatbázisáról, korábbi becslések szerint az indexben 6-8 milliárd internetes oldal volt fellelhető. "Örülünk az internetes keresésben elért újabb sikereknek, azonban a Yahoo által közölt adatok valódiságát nem áll módunkban ellenőrizni" - reagált visszafogottan Nate Tyler, a Google szóvivője a Yahoo bejelentésére.
Azt Danny Sullivan, a Search Engine Watch nevű szakmai fórum képviselője is megerősítette, hogy képtelenség ellenőrizni, melyik társaság mekkora keresési adatbázisból dolgozik. Erre legfeljebb becslések és szubjektív, a cégek által közölt információk állnak a szakemberek rendelkezésére.
S hogy mi haszna van az internetes társadalomnak egy ilyen bejelentésből? Nos, a Yahoo számára kétségkívül nagy reklámértéke van a bejelentésnek. Ezenkívül az erősödő konkurenciaharc nyertesei csak a felhasználók lehetnek, hiszen egyre gyorsabbá, pontosabbá és áttekinthetőbbé válnak a keresők találatai. A Google-nak pedig egyre inkább komolyan kell vennie a Yahoot, hiszen amíg idén júniusban a világ legnépszerűbb internetes keresőjének tartott vállalat piaci részesedése 36,9 százalék volt, addig a kihívó konkurens cég már 30,4 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhetett.
Mindez azt jelenti, hogy mivel a konkurens Google csak mintegy 11 milliárd adathoz nyújt hozzáférést, így a Yahoo bizonyos tekintetben megelőzte a Google-t. A Yahoo hivatalos tájékoztatása szerint a cég internetes keresője adatbázisának indexében jelenleg 20,8 milliárd objektum található, ebből 19,2 milliárd a szöveges dokumentumok és 1,6 milliárd a képek száma. A Google hasonló indexében 11,3 milliárd objektum van.
Ugyanakkor abban számos szakértő egyetért, hogy a keresési adatbázis nagyságából egyúttal nem lehet következtetni a találatok minőségére, az azonban megállapítható belőle, hogy mennyire erős egy online kereső, illetve, hogy mennyire alaposan kutatja át a szöveges és a képi adatok után a világhálót. A Yahoo eddig semmilyen információt nem közölt az online keresőjének adatbázisáról, korábbi becslések szerint az indexben 6-8 milliárd internetes oldal volt fellelhető. "Örülünk az internetes keresésben elért újabb sikereknek, azonban a Yahoo által közölt adatok valódiságát nem áll módunkban ellenőrizni" - reagált visszafogottan Nate Tyler, a Google szóvivője a Yahoo bejelentésére.
Azt Danny Sullivan, a Search Engine Watch nevű szakmai fórum képviselője is megerősítette, hogy képtelenség ellenőrizni, melyik társaság mekkora keresési adatbázisból dolgozik. Erre legfeljebb becslések és szubjektív, a cégek által közölt információk állnak a szakemberek rendelkezésére.
S hogy mi haszna van az internetes társadalomnak egy ilyen bejelentésből? Nos, a Yahoo számára kétségkívül nagy reklámértéke van a bejelentésnek. Ezenkívül az erősödő konkurenciaharc nyertesei csak a felhasználók lehetnek, hiszen egyre gyorsabbá, pontosabbá és áttekinthetőbbé válnak a keresők találatai. A Google-nak pedig egyre inkább komolyan kell vennie a Yahoot, hiszen amíg idén júniusban a világ legnépszerűbb internetes keresőjének tartott vállalat piaci részesedése 36,9 százalék volt, addig a kihívó konkurens cég már 30,4 százalékos piaci részesedéssel büszkélkedhetett.