MTI
Ujjlenyomat-azonosítás lesz a Lufthansa jegyein
Az utasokat ujjlenyomat alapján azonosító beszállókártyát készül bevezetni járatain 2006-tól a Lufthansa - közölte a terjeszkedő német légitársaság szóvivője a Tagesspiegel című napilap szerdai számában.
A Lufthansa ezzel a megoldással akarja megakadályozni, hogy az utaslistán nem szereplő emberek jussanak fel a gépre. A szükséges laboratóriumi kísérleteket a héten kezdték meg. Az utasok az elképzelés szerint a repülőtéri bejelentkezéskor ujjlenyomatot adnának, amelynek adatait számítógép rögzítené a beszállókártyára. A beszálláskor azután automata vetné össze a kártyán szereplő adatokat az utas ujjával. A törzsutasok állandó azonosító kártyát kapnának - írja a lap.
Ha sikerül hatékony eljárást kidolgozni, előfordulhat, hogy a Lufthansa hamarabb vezeti majd be a biometrikus azonosítás intézményét, mint a német szövetségi hatóságok. Németországban idén november 1-jén kezdik el kibocsátani a személyes ismertetőjegyekkel ellátott útleveleket, amelyekben egy chpre rögzítik a tulajdonos digitális fényképét, 2007 márciusától pedig két ujjlenyomatát is.
Az intenzíven terjeszkedő társaságnak versenyelőnyt hozhat az új eljárás. Az Európai bizottság kedden hagyta jóvá a Lufthansa és a svájci Swiss légitársaság teljes fúzióját, azzal a feltétellel, hogy a német cégnek nyolc jelentős európai légikikötőben konkurenseinek kell átadnia bizonyos időszakokban a le-és felszállási jogokat (slot). A megoldás érdekében a Lufthansa tárgyalásokat kezdett az Austrian Arilines-szal (AUA) úgynevezett vonalmegosztási (code sharing) együttműködésről.
A Lufthansa ezzel a megoldással akarja megakadályozni, hogy az utaslistán nem szereplő emberek jussanak fel a gépre. A szükséges laboratóriumi kísérleteket a héten kezdték meg. Az utasok az elképzelés szerint a repülőtéri bejelentkezéskor ujjlenyomatot adnának, amelynek adatait számítógép rögzítené a beszállókártyára. A beszálláskor azután automata vetné össze a kártyán szereplő adatokat az utas ujjával. A törzsutasok állandó azonosító kártyát kapnának - írja a lap.
Ha sikerül hatékony eljárást kidolgozni, előfordulhat, hogy a Lufthansa hamarabb vezeti majd be a biometrikus azonosítás intézményét, mint a német szövetségi hatóságok. Németországban idén november 1-jén kezdik el kibocsátani a személyes ismertetőjegyekkel ellátott útleveleket, amelyekben egy chpre rögzítik a tulajdonos digitális fényképét, 2007 márciusától pedig két ujjlenyomatát is.
Az intenzíven terjeszkedő társaságnak versenyelőnyt hozhat az új eljárás. Az Európai bizottság kedden hagyta jóvá a Lufthansa és a svájci Swiss légitársaság teljes fúzióját, azzal a feltétellel, hogy a német cégnek nyolc jelentős európai légikikötőben konkurenseinek kell átadnia bizonyos időszakokban a le-és felszállási jogokat (slot). A megoldás érdekében a Lufthansa tárgyalásokat kezdett az Austrian Arilines-szal (AUA) úgynevezett vonalmegosztási (code sharing) együttműködésről.