MTI
Piacvezető pozícióra tör az Elektro Pont
Az országos kiskereskedelmi hálózattal rendelkező Elektro Pont áruházlánc külföldi befektető segítségével piacvezető pozíciót kíván elérni a műszaki cikkek piacán - jelentette be a cég elnöke pénteken Budapesten sajtótájékoztatón.
A vállalatban 25 százalékos tulajdoni részt vásárolt a németországi székhellyel rendelkező, eddig 13 európai országban jelenlévő Electronic Partner vállalat - mondta Takács Tibor, az Elektro Pont láncot létrehozó Elektro Computer Rt. elnök-igazgatója. Közlése szerint a német cég további 25 százalékos részesedésre opciós jogot kötött, de a 47 millió forintos jegyzett tőkéjű vállalatban tőkeemelés nem történt. Az elnök a beruházás értékét az újságírók kérdésére nem árulta el. Kiemelte, hogy a megállapodás szerint hosszabb távon is meg kívánják tartani a többségi magyar tulajdont, és a cég fő profilját képező úgynevezett fehéráruk piacán piacvezető pozíciót kívánnak elérni Magyarországon - hangsúlyozta az elnök.
A beruházóról Takács Tibor elmondta: a cég forgalma 2004-ben 5,7 milliárd euró volt, amivel a 6000 partnerrel rendelkező német vállalat a negyedik helyet foglalja el az európai műszaki cikk kiskereskedelmi piacon. Az Electronic Partner európai terjeszkedése jegyében vásárolt részesedést a magyar cégben. Az 1989-ben alapított, jelenleg országszerte 54 áruházzal rendelkező Elektro Pont áruházlánc a beruházás által újabb 120-1500 négyzetméteres üzleteket kíván nyitni, erősíteni kívánja fővárosi jelenlétét, és minden magyarországi városban legalább egy üzletet nyit a közeljövőben. Az első 1500 négyzetméteres üzletet 2006-ra tervezik.
A társaság elnöke elmondta, hogy a műszaki cikkek piacán a beszerzésben már nincsenek új lehetőségek, az értékesítés területén azonban "hihetetlen tartalékokat" lát. Cége a magas szintű kiszolgálással, képzett értékesítők alkalmazásával kívánja felvenni a versenyt a diszkontláncokkal. Az elnök ismertetése szerint az 5-600 millió forint saját tőkével rendelkező cég bruttó árbevétele 2001 óta dinamikusan növekszik. Bevételük a 2001-es 8 milliárd forintról 2004-re 20 milliárd forintra nőtt, 2005-re pedig 28 milliárd forintos bevételt terveznek.
A vállalatban 25 százalékos tulajdoni részt vásárolt a németországi székhellyel rendelkező, eddig 13 európai országban jelenlévő Electronic Partner vállalat - mondta Takács Tibor, az Elektro Pont láncot létrehozó Elektro Computer Rt. elnök-igazgatója. Közlése szerint a német cég további 25 százalékos részesedésre opciós jogot kötött, de a 47 millió forintos jegyzett tőkéjű vállalatban tőkeemelés nem történt. Az elnök a beruházás értékét az újságírók kérdésére nem árulta el. Kiemelte, hogy a megállapodás szerint hosszabb távon is meg kívánják tartani a többségi magyar tulajdont, és a cég fő profilját képező úgynevezett fehéráruk piacán piacvezető pozíciót kívánnak elérni Magyarországon - hangsúlyozta az elnök.
A beruházóról Takács Tibor elmondta: a cég forgalma 2004-ben 5,7 milliárd euró volt, amivel a 6000 partnerrel rendelkező német vállalat a negyedik helyet foglalja el az európai műszaki cikk kiskereskedelmi piacon. Az Electronic Partner európai terjeszkedése jegyében vásárolt részesedést a magyar cégben. Az 1989-ben alapított, jelenleg országszerte 54 áruházzal rendelkező Elektro Pont áruházlánc a beruházás által újabb 120-1500 négyzetméteres üzleteket kíván nyitni, erősíteni kívánja fővárosi jelenlétét, és minden magyarországi városban legalább egy üzletet nyit a közeljövőben. Az első 1500 négyzetméteres üzletet 2006-ra tervezik.
A társaság elnöke elmondta, hogy a műszaki cikkek piacán a beszerzésben már nincsenek új lehetőségek, az értékesítés területén azonban "hihetetlen tartalékokat" lát. Cége a magas szintű kiszolgálással, képzett értékesítők alkalmazásával kívánja felvenni a versenyt a diszkontláncokkal. Az elnök ismertetése szerint az 5-600 millió forint saját tőkével rendelkező cég bruttó árbevétele 2001 óta dinamikusan növekszik. Bevételük a 2001-es 8 milliárd forintról 2004-re 20 milliárd forintra nőtt, 2005-re pedig 28 milliárd forintos bevételt terveznek.