Berta Sándor
Spanyol internetszolgáltatót vásárolt a T-Online
A T-Online a Red Eléctrica de Espána spanyol energiaipari konszerntől vette meg az Albura nevű internetszolgáltatót.
A német vállalat képviselői Madridban bejelentették, a részvények száz százalékát összesen 61,5 millió euróért vásárolták meg. Ebben az összegben benne vannak az átvett tartozások is. Rainer Beaujean, a T-Online vezetője elmondta, hogy az Albura megvásárlásával a vállalat nem csak a cég saját internethálózatához jutott hozzá, de a meglévő know-how-jához is. Így pedig minden esélye megvan a T-Online-nak arra, hogy elérje a korábban kitűzött célt, vagyis a 15 százalékos piaci részesedés megszerzését a spanyol és a francia internetpiacon. A Red Eléctrica de Espána-val kötött megállapodás biztosítja, hogy a T-Online hozzáféréssel rendelkezzen a spanyol internethálózathoz is.
A vállalat az üzlet keretében 7500 kilométer hosszú optikai kábel-hálózathoz jutott hozzá. Beaujean kiemelte, hogy az Albura a Telefoncia mögött a második legnagyobb internethálózattal rendelkezik. Az első negyedévben a T-Online 295 ezer új szélessávú internet-előfizetőt szerzett Németországban, így összes német előfizetőinek száma elérte a 3,5 milliót. Franciaországban és Spanyolországban DSL előfizetőinek száma 50 ezerrel, 410 ezerre növekedett.
A cég tervei között szerepel 2006 végére Spanyolországban a lakosság 60 százalékának a DSL-hozzáférésekkel való ellátása. Jelenleg az ellátottság 40 százalékos, ebbe beletartozik hat nagyváros és körülbelül ötven regionális központ. A jelenlegi 160 átadóállomás számát 2006 végéig 400-ra fogják emelni. A tervek között szerepel az is, hogy 2006 elején megkezdődik az ADSL2+-hálózat kiépítése Spanyolországban.
A T-Online Franciaországban és Spanyolországban a helyi internetpiacokon egyaránt 15-20 százalékos piaci részesedést akar szerezni. Ezért a spanyolországi beruházások mellett már meg is kezdődött Franciaországban egy egymilliárd euróba kerülő saját internethálózat kiépítése. A Deutsche Telekom csoporthoz tartozó - az április 29-iki közgyűlésén már a teljes beolvadást is elfogadó - leányvállalat első negyedévi eredménye 18 százalékkal csökkent azoknak a marketingakcióknak a költségei miatt, melyeket Németországban a fizetős zeneletöltések, külföldön pedig a szélessávú internet népszerűsítésére indítottak. A cég arra számít, hogy idei eredménye 300 millió euró lesz, alacsonyabb, mint a 2004-es 460 millió.
A német vállalat képviselői Madridban bejelentették, a részvények száz százalékát összesen 61,5 millió euróért vásárolták meg. Ebben az összegben benne vannak az átvett tartozások is. Rainer Beaujean, a T-Online vezetője elmondta, hogy az Albura megvásárlásával a vállalat nem csak a cég saját internethálózatához jutott hozzá, de a meglévő know-how-jához is. Így pedig minden esélye megvan a T-Online-nak arra, hogy elérje a korábban kitűzött célt, vagyis a 15 százalékos piaci részesedés megszerzését a spanyol és a francia internetpiacon. A Red Eléctrica de Espána-val kötött megállapodás biztosítja, hogy a T-Online hozzáféréssel rendelkezzen a spanyol internethálózathoz is.
A vállalat az üzlet keretében 7500 kilométer hosszú optikai kábel-hálózathoz jutott hozzá. Beaujean kiemelte, hogy az Albura a Telefoncia mögött a második legnagyobb internethálózattal rendelkezik. Az első negyedévben a T-Online 295 ezer új szélessávú internet-előfizetőt szerzett Németországban, így összes német előfizetőinek száma elérte a 3,5 milliót. Franciaországban és Spanyolországban DSL előfizetőinek száma 50 ezerrel, 410 ezerre növekedett.
A cég tervei között szerepel 2006 végére Spanyolországban a lakosság 60 százalékának a DSL-hozzáférésekkel való ellátása. Jelenleg az ellátottság 40 százalékos, ebbe beletartozik hat nagyváros és körülbelül ötven regionális központ. A jelenlegi 160 átadóállomás számát 2006 végéig 400-ra fogják emelni. A tervek között szerepel az is, hogy 2006 elején megkezdődik az ADSL2+-hálózat kiépítése Spanyolországban.
A T-Online Franciaországban és Spanyolországban a helyi internetpiacokon egyaránt 15-20 százalékos piaci részesedést akar szerezni. Ezért a spanyolországi beruházások mellett már meg is kezdődött Franciaországban egy egymilliárd euróba kerülő saját internethálózat kiépítése. A Deutsche Telekom csoporthoz tartozó - az április 29-iki közgyűlésén már a teljes beolvadást is elfogadó - leányvállalat első negyedévi eredménye 18 százalékkal csökkent azoknak a marketingakcióknak a költségei miatt, melyeket Németországban a fizetős zeneletöltések, külföldön pedig a szélessávú internet népszerűsítésére indítottak. A cég arra számít, hogy idei eredménye 300 millió euró lesz, alacsonyabb, mint a 2004-es 460 millió.