MTI
Gyenge idei keresletre számít a Phillips
Gyengülő fogyasztói keresletre számít az szórakoztató elektronikai termékek egyik legnagyobb európai gyártója, a holland Philips, úgy vélvén, hogy ez ártani fog az éves vállalati céloknak.
"A gazdasági mutatók csökkenő ütemű növekedésre vallanak világszerte. Az európai növekedés különösen szenved a meggyengült fogyasztói, kiskereskedelmi körülményektől a második negyedévben, és ez akadályozhatja saját növekedési terveink megvalósítását rövid távon" - írta a Philips vezérigazgatója, Gerard Kleisterlee befektetőknek szánt nyilatkozatában. Azonban nem számszerűsítette, hogy mennyi lesz az elmaradás az 5-6 százalékos idei bevételnövelési tervtől.
Véleménye ellentétben volt az EU pénzügyi biztosa, Joaquin Almunia ugyancsak szerdai, spanyolországi rádiónyilatkozatával: Almunia kijelentette, hogy szerinte "már megvannak a gazdasági fellendülés feltételei" Európában. Tavaly a folyadékkristályos képernyők (LCD) ára a kínálati többlet miatt nagyot esett, de az idén már emelkedésre számítanak a piaci szakértők. A tavalyi második félévi, több mint 40 százalékos olcsóbbodás után az idei első negyedévben már csak 5 százalékkal csökkentek tovább az árak. Az LG.Philips legnagyobb versenytársa, a dél-koreai Samsung azonban a negyedik negyedévig nem számít drágulásra.
Az idei első negyedévben több mint megduplázódott a lapképernyős tévékészülékek világpiaci forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A gyártástechnológiában elért komoly költségcsökkentések nagy kiskereskedelmi árleszállításokat tettek lehetővé, és a negyedévben 3,15 millió lapképernyős tévé kelt el világszerte. Az idei első negyedévet megelőző tizenkét hónapban a 20 hüvelyknél nagyobb átmérőjű tévékészülékek ára legalább 20 százalékkal, egyeseké 40 százalékkal is csökkent. A tavalyi első negyedévihez képest 125 százalékkal megemelkedett forgalom az előző negyedévinél, a karácsonyi szezon miatt erős tavalyi negyedik negyedévinél azonban 13 százalékkal kisebb volt, a DisplaySearch piackutató intézet keddi jelentése szerint.
Az első negyedévben a legnagyobb gyártó a japán Sharp volt, 21 százalékos piaci aránnyal. Részesedése a negyedik negyedévi 21,9 százalékhoz képest kissé csökkent. A Philips megőrizte második helyezését 10,9 százalékos részesedéssel, habár a negyedik negyedévben még 14,7 százalékot tudhatott magáénak.
Az első negyedévben a Philips 117 millió eurós adózott eredményt ért el az első negyedévben, 79 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 550 milliónál, elmaradva az elemzők várta 156 millió eurótól is. A visszaesést a gyenge kereslettel, a nagy árengedményekkel és a lapkagyártás, valamint a folyadékkristályos képernyő gyártás fölös kapacitásaival magyarázták. A forgalom 6,635 milliárd euró volt, azonos az egy évvel korábbival, de az elemzők 1,6 százalékos többletre számítottak. Az üzemi eredmény 193 millió euró volt, elmaradva az egy évvel korábbi 218 milliótól. Az elemzők 198 millió eurót vártak.
Az eredmény romlásához hozzájárult, hogy a dél-koreai-holland LG.Philips a világ második számú lapképernyőgyártója - az összes fajta képernyőből saját állítása szerint világelső - 79 milliárd von (78 millió dollár) adó utáni veszteséget szenvedett az első negyedévben, a tavalyi utolsó negyedévi 35 milliárd von és az egy évvel korábbi 628 milliárd von adózott eredmény helyett. Ez volt az első negyedéves vesztesége a 2001-es alapítása óta. Az elemzők 107 milliárd von veszteségre számítottak a mostani első negyedről.
Az LG.Philips, a dél-koreai LG Electronics és a Philips vegyesvállalatának bevétele 7 százalékkal 2,064 billió vonra nőtt a tavalyi utolsó negyedévi 1,933 billió vonhoz képest, de 6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi, azaz tavalyi első negyedévi 2,188 billió vontól. Az LG.Philips a tavaly júniusi tőzsdei kibocsátásáig a partnerek 50-50 százalékos vegyes vállalata volt, azóta 45-45 százalékos a tulajdoni arányuk.
Tavaly a Philips 2,836 milliárd euróra növelte adózott eredményét a 2003-as 695 millióról. 2002-ben 3,206 milliárd eurós vesztesége volt ebben a rubrikában. Az üzemi eredménye 1,607 milliárd euróra gyarapodott a 2003-as 488 millióhoz és a 2002-es 420 millióhoz képest. Az üzemi eredmény aránya a bevétel 5,3 százalékára javult a 2003-as 1,7 százalékról és a 2002-es 1,3 százalékról. A bevétel 30,31 milliárd euróra bővült a 2003-as 29,037 milliárdról, de kevesebb volt a 2002-es 31,82 milliárdnál.
"A gazdasági mutatók csökkenő ütemű növekedésre vallanak világszerte. Az európai növekedés különösen szenved a meggyengült fogyasztói, kiskereskedelmi körülményektől a második negyedévben, és ez akadályozhatja saját növekedési terveink megvalósítását rövid távon" - írta a Philips vezérigazgatója, Gerard Kleisterlee befektetőknek szánt nyilatkozatában. Azonban nem számszerűsítette, hogy mennyi lesz az elmaradás az 5-6 százalékos idei bevételnövelési tervtől.
Véleménye ellentétben volt az EU pénzügyi biztosa, Joaquin Almunia ugyancsak szerdai, spanyolországi rádiónyilatkozatával: Almunia kijelentette, hogy szerinte "már megvannak a gazdasági fellendülés feltételei" Európában. Tavaly a folyadékkristályos képernyők (LCD) ára a kínálati többlet miatt nagyot esett, de az idén már emelkedésre számítanak a piaci szakértők. A tavalyi második félévi, több mint 40 százalékos olcsóbbodás után az idei első negyedévben már csak 5 százalékkal csökkentek tovább az árak. Az LG.Philips legnagyobb versenytársa, a dél-koreai Samsung azonban a negyedik negyedévig nem számít drágulásra.
Az idei első negyedévben több mint megduplázódott a lapképernyős tévékészülékek világpiaci forgalma az egy évvel korábbihoz képest. A gyártástechnológiában elért komoly költségcsökkentések nagy kiskereskedelmi árleszállításokat tettek lehetővé, és a negyedévben 3,15 millió lapképernyős tévé kelt el világszerte. Az idei első negyedévet megelőző tizenkét hónapban a 20 hüvelyknél nagyobb átmérőjű tévékészülékek ára legalább 20 százalékkal, egyeseké 40 százalékkal is csökkent. A tavalyi első negyedévihez képest 125 százalékkal megemelkedett forgalom az előző negyedévinél, a karácsonyi szezon miatt erős tavalyi negyedik negyedévinél azonban 13 százalékkal kisebb volt, a DisplaySearch piackutató intézet keddi jelentése szerint.
Az első negyedévben a legnagyobb gyártó a japán Sharp volt, 21 százalékos piaci aránnyal. Részesedése a negyedik negyedévi 21,9 százalékhoz képest kissé csökkent. A Philips megőrizte második helyezését 10,9 százalékos részesedéssel, habár a negyedik negyedévben még 14,7 százalékot tudhatott magáénak.
Az első negyedévben a Philips 117 millió eurós adózott eredményt ért el az első negyedévben, 79 százalékkal kisebbet az egy évvel korábbi 550 milliónál, elmaradva az elemzők várta 156 millió eurótól is. A visszaesést a gyenge kereslettel, a nagy árengedményekkel és a lapkagyártás, valamint a folyadékkristályos képernyő gyártás fölös kapacitásaival magyarázták. A forgalom 6,635 milliárd euró volt, azonos az egy évvel korábbival, de az elemzők 1,6 százalékos többletre számítottak. Az üzemi eredmény 193 millió euró volt, elmaradva az egy évvel korábbi 218 milliótól. Az elemzők 198 millió eurót vártak.
Az eredmény romlásához hozzájárult, hogy a dél-koreai-holland LG.Philips a világ második számú lapképernyőgyártója - az összes fajta képernyőből saját állítása szerint világelső - 79 milliárd von (78 millió dollár) adó utáni veszteséget szenvedett az első negyedévben, a tavalyi utolsó negyedévi 35 milliárd von és az egy évvel korábbi 628 milliárd von adózott eredmény helyett. Ez volt az első negyedéves vesztesége a 2001-es alapítása óta. Az elemzők 107 milliárd von veszteségre számítottak a mostani első negyedről.
Az LG.Philips, a dél-koreai LG Electronics és a Philips vegyesvállalatának bevétele 7 százalékkal 2,064 billió vonra nőtt a tavalyi utolsó negyedévi 1,933 billió vonhoz képest, de 6 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi, azaz tavalyi első negyedévi 2,188 billió vontól. Az LG.Philips a tavaly júniusi tőzsdei kibocsátásáig a partnerek 50-50 százalékos vegyes vállalata volt, azóta 45-45 százalékos a tulajdoni arányuk.
Tavaly a Philips 2,836 milliárd euróra növelte adózott eredményét a 2003-as 695 millióról. 2002-ben 3,206 milliárd eurós vesztesége volt ebben a rubrikában. Az üzemi eredménye 1,607 milliárd euróra gyarapodott a 2003-as 488 millióhoz és a 2002-es 420 millióhoz képest. Az üzemi eredmény aránya a bevétel 5,3 százalékára javult a 2003-as 1,7 százalékról és a 2002-es 1,3 százalékról. A bevétel 30,31 milliárd euróra bővült a 2003-as 29,037 milliárdról, de kevesebb volt a 2002-es 31,82 milliárdnál.