MTI
A Pepsi helyett a Coca-Cola lesz a Sziget főtámogatója
Az idén a Pepsi helyett immár a Coca-Cola az egyik nagy támogatója a Sziget fesztiválnak - erősítette meg a Sziget Kulturális Szervezőiroda Kft. ügyvezető igazgatója.
Takács Gábor elmondta, hogy a Coca-Cola az idén egy lényegesen jobb ajánlattal állt elő, mint a Pepsi, mert egy egész Európára kiterjedő, zenei fesztiválokra épülő promóciójuk van. Ismertetése szerint ezzel a Sziget is bekerül a Coca-Cola több mint tíz európai fesztivált felvonultató Soundwave elnevezésű rendezvénysorozatába. Ez egy újabb lehetőség arra, hogy a magyar fesztivál még aktívabb részese lehessen a kontinens fesztiváléletének. Ezáltal még több külföldi látogatóra számíthatnak - tette hozzá.
A Coca-Cola az idei Sziget harmadik legnagyobb támogatója lett a Pannon GSM és a Dreher után. Takács Gábor elmondta: 12 év után "szakítanak" a Pepsivel, a Coca-Colával egyébként már korábban többször is folytattak tárgyalásokat. Az ügyvezető kiemelte, hogy az idén a tavalyinál 20 százalékkal több, 1,8 milliárd forint a Sziget költségvetése, amelynek 60 százalékát jegybevételekből fedezik. Reményei szerint idén megdől a tavalyi nézőrekord, 2004-ben összesen 369 ezren szórakoztak az egyhetes rendezvényen. Ez a tavalyi rekordrészvétel a 2003-as nullszaldó után nyereséget hozott a rendezőknek. A Sziget Kft. 50 millió forintos profittal zárta a 2004-es fesztivált.
Az egyhetes kulturális fesztivál korábban évekig Pepsi Sziget néven futott, ám 2002-ben megváltoztatták a szponzorálási szerkezetet, így a rendezvény elnevezéséből eltűnt az egyik legnagyobb támogató: azóta Sziget Fesztiválként, ettől az évtől pedig már csak Szigetként reklámozzák. Az idei Sziget "nulladik" napján az Illés tartja búcsúkoncertjét, az augusztus 10-17-e között zajló fesztiválon pedig több mint száz külföldi fellépő lesz. Egyebek között fellép az új énekesnővel turnézó brit Morcheeba, a kilencvenes évek elektronikus tánczenei színterének egyik legmeghatározóbb csapata, az Underworld, valamint az ausztrál Nick Cave és zenekara is koncertet ad. Ugyancsak új énekesnővel érkezik a Sziget Fesztiválra az acid jazz zenét játszó Brand New Heavies.
Takács Gábor elmondta, hogy a Coca-Cola az idén egy lényegesen jobb ajánlattal állt elő, mint a Pepsi, mert egy egész Európára kiterjedő, zenei fesztiválokra épülő promóciójuk van. Ismertetése szerint ezzel a Sziget is bekerül a Coca-Cola több mint tíz európai fesztivált felvonultató Soundwave elnevezésű rendezvénysorozatába. Ez egy újabb lehetőség arra, hogy a magyar fesztivál még aktívabb részese lehessen a kontinens fesztiváléletének. Ezáltal még több külföldi látogatóra számíthatnak - tette hozzá.
A Coca-Cola az idei Sziget harmadik legnagyobb támogatója lett a Pannon GSM és a Dreher után. Takács Gábor elmondta: 12 év után "szakítanak" a Pepsivel, a Coca-Colával egyébként már korábban többször is folytattak tárgyalásokat. Az ügyvezető kiemelte, hogy az idén a tavalyinál 20 százalékkal több, 1,8 milliárd forint a Sziget költségvetése, amelynek 60 százalékát jegybevételekből fedezik. Reményei szerint idén megdől a tavalyi nézőrekord, 2004-ben összesen 369 ezren szórakoztak az egyhetes rendezvényen. Ez a tavalyi rekordrészvétel a 2003-as nullszaldó után nyereséget hozott a rendezőknek. A Sziget Kft. 50 millió forintos profittal zárta a 2004-es fesztivált.
Az egyhetes kulturális fesztivál korábban évekig Pepsi Sziget néven futott, ám 2002-ben megváltoztatták a szponzorálási szerkezetet, így a rendezvény elnevezéséből eltűnt az egyik legnagyobb támogató: azóta Sziget Fesztiválként, ettől az évtől pedig már csak Szigetként reklámozzák. Az idei Sziget "nulladik" napján az Illés tartja búcsúkoncertjét, az augusztus 10-17-e között zajló fesztiválon pedig több mint száz külföldi fellépő lesz. Egyebek között fellép az új énekesnővel turnézó brit Morcheeba, a kilencvenes évek elektronikus tánczenei színterének egyik legmeghatározóbb csapata, az Underworld, valamint az ausztrál Nick Cave és zenekara is koncertet ad. Ugyancsak új énekesnővel érkezik a Sziget Fesztiválra az acid jazz zenét játszó Brand New Heavies.