SG.hu

2006-ra 30%-ra nő a notebookok részesedése

Az idén 20 éves Albacomp szerint 2006-ra minden harmadik eladott számítógép hordozható lesz.

A székesfehérvári cég 2004-ben megduplázta notebook eladásait, és 2005-re további 50%-os növekedést tervez. Az IDC kimutatásai szerint a mobilitás iránti növekvő igényeknek és a vezeték nélküli technológiáknak köszönhetően 2009-ig átlagosan 17,1%-os éves növekedéssel lehet számolni a noteszgépek piacán.

Az Albacomp a notebookok piacán 7,3%-os részesedést ért el 2004-ben. "2005 első negyedévében 44%-kal növeltük noteszgép eladásainkat 2004 hasonló időszakához képest. Ebben az évben notebook piaci részesedésünket 10 %-ra tervezzük növelni úgy, hogy a vásárlók egyre növekvő igényeit teljes mértékben megpróbáljuk kielégíteni" - mondta el Deme Csaba, az Albacomp Rt. kereskedelmi és marketing vezérigazgató-helyettese. "Az újonnan piacra dobott Albacomp Activa Mobil noteszgépeink rendkívül jó ár-érték arányukkal minden szempontból megfelelnek a felhasználói igényeknek." Közlése szerint a noteszgépek piacán nagy a verseny, ami megmutatkozik az árcsökkenésben is. A vállalat az idei év első negyedévében 44 százalékkal több, összesen 1616 hordozható gépet adott el, mint egy évvel korábban, ám az ebből származó árbevétele csak 10 százalékkal nőtt.

A magyarországi informatikai piac egyre inkább a mobilitás irányába tolódik, 2004-ben közel 100 ezer noteszgépet értékesítettek hazánkban. A technika fejlődésével megszűnt a helyhez kötöttség, lehetőség nyílt az otthoni, illetve mobil munkavégzésre, így a felhasználók hatékonyabban, gyorsabban, produktívabban tudják ellátni feladataikat. Ez a tendencia erősödik a WLAN hálózatok, hotspotok elterjedésével és a Centrino technológia térhódításával is. "Az új, nagyobb sávszélességű hálózati szabványok sokasodása nagyobb mobilitást kínál a felhasználóknak" - mondta el Marosvári Gábor, az IDC Magyarországi Kft. senior elemzője. "A vezeték nélküli technológiák fejlődésével és a nagyobb sávszélességgel már az irodai alkalmazások is elérhetővé válnak otthon vagy útközben, miáltal a vállalati IT-rendszerek komplexebbé, a munkavégzés viszont hatékonyabbá válik."

Az IDC kimutatásai szerint - az Albacomp értékesítéséből is következően - a magyarországi noteszgép-összeszerelők növelni tudták eladásaikat a multinacionális gyártókkal szembeni versenyben. A székesfehérvári vállalat az elmúlt évben közel 7300 noteszgépet értékesített Magyarországon, így noteszgép eladásait 2003-hoz képest megduplázta. Az IDC előrejelzése szerint továbbra is kétszámjegyű növekedéssel lehet számolni a noteszgép piacon. "Bár az asztali PC-knek is 6%-os átlagos éves növekedést lehet jósolni az elkövetkezendő öt évben, valószínűsíthető, hogy 2006-ra már minden harmadik eladott személyi számítógép hordozható lesz" - tette hozzá Marosvári Gábor.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • irkab1rka #1
    Ezt persze csak szeretnék. A nem fejlesztő cégeknél az asztali gépet veszik, mert olcsóbb, a fejlesztő cégeknél meg kell a hardware, hogy megmozduljon a program. Otthonra nem veszel notebookot, legalábbis másodikra :) nem. LAN partyba se jó, mert hordozható ugyan de gyenge és lassú. Szóval akkor ki is vesz a pc és a notebook után megint notebook-ot?

    Na, meglátjuk, hogy az Albás elemzőt vagy engem igazol-e a történelem