SG.hu
Az IP-hálózatok növelhetik a bankok nyereségét
A Datamonitor felmérése alapján az IP-hálózatok bankfiókokba történő bevezetése a bankok számára jelentős haszonnal járhat.
A piacelemző cég szerint a várakozó ügyfelek részére plazmaképernyőkön megjelenített információ jelentheti az egyik területet, ahol a bankok - és ügyfeleik - profitálhatnak a fiókfelújítási programokból. A másik terület a fiókbiztonság, amely keretében a fiókok térfigyelő kamerákat helyezhetnek el, eseményeket rögzíthetnek és továbbíthatnak, valamint az ott dolgozók és az ügyfelek védelmére szolgáló biztonsági rendszereket helyezhetnek üzembe egyazon IP-hálózaton.
A Datamonitor tanulmánya szerint az ügyfelek kiszolgálásra várva átlagosan legalább három percet várakoznak a bankfiókban. A bankok 45%-a véli úgy, hogy fontos alkalmat szalaszt el, ha ezen idő alatt nem igyekszik hatékonyan kommunikálni az ügyfelekkel. Jelenleg a bankok elegáns brosúrákkal igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét szolgáltatásaikra és termékeikre, ami csak 2004-ben 1,67 milliárd eurójába került az európai bankszektornak. Ezen prospektusok a szakemberek szerint ugyanakkor alacsony hatásfokúak, mivel a megkérdezettek 50%-a véli úgy, hogy ezekből a nyomtatott termékekből "hiányzik a frissesség", és 38%-a gondolta azt, hogy a szóróanyagok a legtöbb ügyfél számára "nem relevánsak".
A megoldást a távoli helyszíneken történő egyidejű lejátszást lehetővé tevő streaming technológia jelentheti, melynek segítségével az ügyfelek bankjuk legaktuálisabb ajánlataival ismerkedhetnek meg sorbanállás közben. A biztonságot illetően a Datamonitor úgy véli, a különböző megfigyelő, behatolásjelző és hozzáférés-szabályozó eszközök hálózati integrációja csökkenheti a hosszú távú karbantartási költségeket, lehetővé teszi a központi ellenőrzést és hozzáférést, javítja a bankbiztonság különböző területein érvényes szabványok egységességét és a területek közötti funkcionális integrációt.
"A Datamonitor tanulmánya rávilágít, hogy már a bankfiókok kábelezése tekintetében is jelentős megtakarítások érhetők el, ha teljes mértékben kihasználják a konvergált - azaz a hang-, adat- és videoforgalmat egyaránt biztosító - hálózatokban rejlő lehetőségeket." - jegyezte meg Jordi Ferrer, a Cisco Systems üzletfejlesztési vezetője, aki többek között az EMEA-régió pénzügyi szektorának nyújtott szolgáltatásokért felel. "A hálózatok révén a bankok alacsonyabb költséggel több szolgáltatást nyújthatnak. Az előnyök maximális kihasználása érdekében érdemes egységes projektként kezelni a fiókfelújításokat."
"Míg a legtöbb bank kiemelt fontosságúnak tartja fiókjainak rendszeres felújítását, a műveletre még mindig az alacsony összehangoltság jellemző, és a különböző műveletek egymástól független költségkeretek alapján valósulnak meg. A különböző fiókműveletek közötti jobb együttműködés elősegítése az eddigieknél innovatívabb projektek megvalósítását is lehetővé teszi, és elősegíti a fiókfelújítások területén az erőforrások hatékonyabb közös kihasználását" - nyilatkozta Daniel Lessner, a Datamonitor pénzügyi szolgáltatások elemzésére szakosodott szakértője.
A piacelemző cég szerint a várakozó ügyfelek részére plazmaképernyőkön megjelenített információ jelentheti az egyik területet, ahol a bankok - és ügyfeleik - profitálhatnak a fiókfelújítási programokból. A másik terület a fiókbiztonság, amely keretében a fiókok térfigyelő kamerákat helyezhetnek el, eseményeket rögzíthetnek és továbbíthatnak, valamint az ott dolgozók és az ügyfelek védelmére szolgáló biztonsági rendszereket helyezhetnek üzembe egyazon IP-hálózaton.
A Datamonitor tanulmánya szerint az ügyfelek kiszolgálásra várva átlagosan legalább három percet várakoznak a bankfiókban. A bankok 45%-a véli úgy, hogy fontos alkalmat szalaszt el, ha ezen idő alatt nem igyekszik hatékonyan kommunikálni az ügyfelekkel. Jelenleg a bankok elegáns brosúrákkal igyekeznek felhívni ügyfeleik figyelmét szolgáltatásaikra és termékeikre, ami csak 2004-ben 1,67 milliárd eurójába került az európai bankszektornak. Ezen prospektusok a szakemberek szerint ugyanakkor alacsony hatásfokúak, mivel a megkérdezettek 50%-a véli úgy, hogy ezekből a nyomtatott termékekből "hiányzik a frissesség", és 38%-a gondolta azt, hogy a szóróanyagok a legtöbb ügyfél számára "nem relevánsak".
A megoldást a távoli helyszíneken történő egyidejű lejátszást lehetővé tevő streaming technológia jelentheti, melynek segítségével az ügyfelek bankjuk legaktuálisabb ajánlataival ismerkedhetnek meg sorbanállás közben. A biztonságot illetően a Datamonitor úgy véli, a különböző megfigyelő, behatolásjelző és hozzáférés-szabályozó eszközök hálózati integrációja csökkenheti a hosszú távú karbantartási költségeket, lehetővé teszi a központi ellenőrzést és hozzáférést, javítja a bankbiztonság különböző területein érvényes szabványok egységességét és a területek közötti funkcionális integrációt.
"A Datamonitor tanulmánya rávilágít, hogy már a bankfiókok kábelezése tekintetében is jelentős megtakarítások érhetők el, ha teljes mértékben kihasználják a konvergált - azaz a hang-, adat- és videoforgalmat egyaránt biztosító - hálózatokban rejlő lehetőségeket." - jegyezte meg Jordi Ferrer, a Cisco Systems üzletfejlesztési vezetője, aki többek között az EMEA-régió pénzügyi szektorának nyújtott szolgáltatásokért felel. "A hálózatok révén a bankok alacsonyabb költséggel több szolgáltatást nyújthatnak. Az előnyök maximális kihasználása érdekében érdemes egységes projektként kezelni a fiókfelújításokat."
"Míg a legtöbb bank kiemelt fontosságúnak tartja fiókjainak rendszeres felújítását, a műveletre még mindig az alacsony összehangoltság jellemző, és a különböző műveletek egymástól független költségkeretek alapján valósulnak meg. A különböző fiókműveletek közötti jobb együttműködés elősegítése az eddigieknél innovatívabb projektek megvalósítását is lehetővé teszi, és elősegíti a fiókfelújítások területén az erőforrások hatékonyabb közös kihasználását" - nyilatkozta Daniel Lessner, a Datamonitor pénzügyi szolgáltatások elemzésére szakosodott szakértője.