Berta Sándor
Orvosi szakrendelés e-mailben
Az e-mailben vagy a fórumokon történő szakrendelés egyre gyakrabban helyettesíti a hagyományos rendeléseket. Mind az orvosok, mind pedig a pácienseik felfedezték, hogy milyen nagyszerű lehetőségek rejlenek a virtuális konzultációkban.
Egyre nagyobb előszeretettel alkalmazzák az online konzultációkat a betegeikkel az amerikai orvosok. Főleg a krónikus betegségben szenvedők, mint például a cukorbetegek vagy az asztmások profitálnak abból, hogy már akár e-mailben is konzultálhatnak a háziorvosukkal vagy kikérhetik a véleményét, tanácsát egy-egy ügyben.Az e-mailes szakrendelések egyaránt megkönnyebbülést jelentenek az orvosoknak és a betegeknek, hiszen egyrészt gyorsabbá válik a párbeszéd a két fél között, másrészt a páciensek néha könnyebben ki tudják fejezni magukat és adott esetben olyasmit is el mernek mondani az orvosuknak, amit szemtől-szemben esetleg nem mernének.
Dartmouth-Hitchcock Egészségügyi Központ főigazgató-főorvosa elmondta, újra és újra lenyűgözi a betegek szakértelme, mivel azok pontosan körül tudják írni, hogy mi történik velük, és milyen változások mennek végbe a testükben. Ráadásul az e-mailen történő rendelés esetében nincs az az érzése a betegeknek, hogy megvárakoztatják őket és az orvosok is nyugodtabban foglalkozhatnak egy-egy páciens panaszaival. Az új módszerrel időt is meg lehet takarítani és így az orvosoknak tényleg csak azokat a betegeket kell személyesen is fogadniuk, akiknél erre valóban szükség van.
Az egyszerűen csak e-mail viziteknek nevezett módszert már felfedezték maguknak az amerikai betegbiztosítók is és ugyanannyi összeget kapnak az elektronikus levélben rendelő orvosok minden egyes páciensük után, mintha élőben kezelték volna az illetőt. Ilyen például a kaliforniai Blue Shield betegbiztosító is, amely betegenként 25 dollárt fizet az orvosoknak. Egyes betegbiztosítók kicsit kevesebbet fizetnek az e-mailben történő konzultációk után, míg megint más esetekben a betegeknek kell fizetniük egy meghatározott összeget, általában 5, legfeljebb 10 dollárt azért, ha ilyen ellátást kérnek.
Az e-mail vizitnek köszönhetően csökkenthetők az üzemi orvosi ügyeletek is. A Cisco amerikai hálózati eszközöket gyártó cég nemrég egy egyedi, egy esztendőn át tartó kísérletbe kezdett a Palo Alto Egészségügyi Alapítvány bevonásával. A programban a cég összesen 500 alkalmazottja vesz részt és azt vizsgálják, hogy az online konzultációk milyen mértékben képesek lecsökkenteni a dolgozók által az orvosi rendelőkben töltött időt. Amennyiben a módszer beválik, úgy a vállalat jelentős pénzösszegeket is megtakaríthat, hiszen, mint azt Jeff Rideout, a Cisco vállalati orvosa elmondta, az alkalmazottak által a rendelőkben töltött idő miatti munkaidő-kiesésnek köszönhetően a konszern költségei évente tíz százalékkal nőttek.
Az e-mail vizit mellett még egy érv szól, ami szintén nem elhanyagolható: segítségével adott esetben a vitás ügyeket is könnyebb rendezni, hiszen bizonyítható és nyomon követhető, hogy az orvos és a betege mit beszélt egymással.
Egyre nagyobb előszeretettel alkalmazzák az online konzultációkat a betegeikkel az amerikai orvosok. Főleg a krónikus betegségben szenvedők, mint például a cukorbetegek vagy az asztmások profitálnak abból, hogy már akár e-mailben is konzultálhatnak a háziorvosukkal vagy kikérhetik a véleményét, tanácsát egy-egy ügyben.Az e-mailes szakrendelések egyaránt megkönnyebbülést jelentenek az orvosoknak és a betegeknek, hiszen egyrészt gyorsabbá válik a párbeszéd a két fél között, másrészt a páciensek néha könnyebben ki tudják fejezni magukat és adott esetben olyasmit is el mernek mondani az orvosuknak, amit szemtől-szemben esetleg nem mernének.
Dartmouth-Hitchcock Egészségügyi Központ főigazgató-főorvosa elmondta, újra és újra lenyűgözi a betegek szakértelme, mivel azok pontosan körül tudják írni, hogy mi történik velük, és milyen változások mennek végbe a testükben. Ráadásul az e-mailen történő rendelés esetében nincs az az érzése a betegeknek, hogy megvárakoztatják őket és az orvosok is nyugodtabban foglalkozhatnak egy-egy páciens panaszaival. Az új módszerrel időt is meg lehet takarítani és így az orvosoknak tényleg csak azokat a betegeket kell személyesen is fogadniuk, akiknél erre valóban szükség van.
Az egyszerűen csak e-mail viziteknek nevezett módszert már felfedezték maguknak az amerikai betegbiztosítók is és ugyanannyi összeget kapnak az elektronikus levélben rendelő orvosok minden egyes páciensük után, mintha élőben kezelték volna az illetőt. Ilyen például a kaliforniai Blue Shield betegbiztosító is, amely betegenként 25 dollárt fizet az orvosoknak. Egyes betegbiztosítók kicsit kevesebbet fizetnek az e-mailben történő konzultációk után, míg megint más esetekben a betegeknek kell fizetniük egy meghatározott összeget, általában 5, legfeljebb 10 dollárt azért, ha ilyen ellátást kérnek.
Az e-mail vizitnek köszönhetően csökkenthetők az üzemi orvosi ügyeletek is. A Cisco amerikai hálózati eszközöket gyártó cég nemrég egy egyedi, egy esztendőn át tartó kísérletbe kezdett a Palo Alto Egészségügyi Alapítvány bevonásával. A programban a cég összesen 500 alkalmazottja vesz részt és azt vizsgálják, hogy az online konzultációk milyen mértékben képesek lecsökkenteni a dolgozók által az orvosi rendelőkben töltött időt. Amennyiben a módszer beválik, úgy a vállalat jelentős pénzösszegeket is megtakaríthat, hiszen, mint azt Jeff Rideout, a Cisco vállalati orvosa elmondta, az alkalmazottak által a rendelőkben töltött idő miatti munkaidő-kiesésnek köszönhetően a konszern költségei évente tíz százalékkal nőttek.
Az e-mail vizit mellett még egy érv szól, ami szintén nem elhanyagolható: segítségével adott esetben a vitás ügyeket is könnyebb rendezni, hiszen bizonyítható és nyomon követhető, hogy az orvos és a betege mit beszélt egymással.