MTI
Samsung nagyberuházás síkképernyők gyártására
A Samsung 2,08 ezer milliárd wont (2,1 milliárd dollárt) készül befektetni egy új folyékony kristályos képernyőket (LCD) gyártó sor kiépítésére, hogy tovább növelhesse termelését.
A beruházás része annak a 2,86 ezer milliárd wonos befektetéscsomagnak, melyet az idei évre az LCD-üzemegység számára tervbe vettek. A vállalat legnagyobb versenytársa, az LG.Philips LCD idei beruházási terve 4,58 ezer milliárd won; tavaly 3,8 ezer milliárd won volt. A Samsung második olyan termelő egysége, amely "hetedik generációs" készülékek előállítására is képes, 2006 második felében kezdi majd meg a 32, 40, illetve 46 hüvelykes televíziók számára használatos panelek gyártását. A gyártósor 1,87*2,2 méteres üvegtáblákat használ majd a televíziós képernyők előállítására, ami a cég közlése szerint a termelést olcsóbbá teszi, mint a korábbi, kisebb alaptáblák esetében volt.
A cég véleménye szerint a lapos képernyők felfutása a legnagyobb váltás a televíziózásban a fekete-fehér készülékek leváltása óta. Az új termék elterjedése az árak folyamatos esését is magával hozza.
A világ LCD televízió piaca gyorsan nő: a Display Search felmérése szerint tavaly a 28 hüvelykes és nagyobb képernyők teszik ki a világon eladott lapos képernyők 31 százalékát; ez az arány idén várhatóan 45 százalékra emelkedik, 2007-re pedig elérheti a 60 százalékot is. A Samsung árfolyama a mai kereskedést 0,58 százalékos növekedéssel zárta a szöuli tőzsdén, miközben az index egy százalékkal jutott magasabbra; e bejelentés azonban a piac zárása után került nyilvánosságra.
A beruházás része annak a 2,86 ezer milliárd wonos befektetéscsomagnak, melyet az idei évre az LCD-üzemegység számára tervbe vettek. A vállalat legnagyobb versenytársa, az LG.Philips LCD idei beruházási terve 4,58 ezer milliárd won; tavaly 3,8 ezer milliárd won volt. A Samsung második olyan termelő egysége, amely "hetedik generációs" készülékek előállítására is képes, 2006 második felében kezdi majd meg a 32, 40, illetve 46 hüvelykes televíziók számára használatos panelek gyártását. A gyártósor 1,87*2,2 méteres üvegtáblákat használ majd a televíziós képernyők előállítására, ami a cég közlése szerint a termelést olcsóbbá teszi, mint a korábbi, kisebb alaptáblák esetében volt.
A cég véleménye szerint a lapos képernyők felfutása a legnagyobb váltás a televíziózásban a fekete-fehér készülékek leváltása óta. Az új termék elterjedése az árak folyamatos esését is magával hozza.
A világ LCD televízió piaca gyorsan nő: a Display Search felmérése szerint tavaly a 28 hüvelykes és nagyobb képernyők teszik ki a világon eladott lapos képernyők 31 százalékát; ez az arány idén várhatóan 45 százalékra emelkedik, 2007-re pedig elérheti a 60 százalékot is. A Samsung árfolyama a mai kereskedést 0,58 százalékos növekedéssel zárta a szöuli tőzsdén, miközben az index egy százalékkal jutott magasabbra; e bejelentés azonban a piac zárása után került nyilvánosságra.