SG.hu

A közszféra telefonvonalainak több mint fele digitális

A BellResearch felmérése szerint a hazai közszféra telefonvonalainak több mint fele digitális, az új beszerzések az analóg technológia további visszaszorulását jelzik.

A piackutató cég szerint központi telephelyén a mintegy 16 ezer hazai költségvetési intézmény mindegyike rendelkezik vezetékes telefon-előfizetéssel, az ettől földrajzilag elkülönülő, egyéb telephelyek ellátottsága azonban még nem teljes. A központin kívüli telephelye az intézmények kevesebb mint egyharmadának van, ezen szervezetek mintegy 95 százaléka, közel 4300 intézmény használ valamelyik "egyéb" telephelyén vezetékes előfizetést; ebből a legtöbb szervezet az önkormányzati és az oktatási szegmensbe tartozik. A vezetékes telefon-előfizetéssel rendelkező egyéb telephelyek száma közel 12 ezerre tehető, így a hazai közszféra központin kívüli szervezeti egységeinek vezetékestelefon-ellátottsága 91 százalékos.

A költségvetési intézmények központi telephelyein az analóg technológia a leginkább elterjedt, penetrációja valamennyi szegmensben eléri a 70 százalékot. Az ISDN2 használata is viszonylag gyakorinak számít, különösen az önkormányzati forrásból finanszírozott intézményi körben elterjedt - itt megközelíti az analóg vonali penetrációt. Az ISDN30 típusú távközlési kapcsolat leginkább a központi költségvetési szervek vezetékes infrastruktúráját jellemzi.


A 2004-es - az adatfelvételig realizált vagy az év hátralévő részére előirányzott - vezetékes vonali beszerzések a digitális térnyerés folytatódását jelzik - mutatnak rá a kutatók. Az ilyen fejlesztéseket tervező intézmények mindössze 35 százaléka választja az analóg telefonvonalat, míg 58 százalékuk ISDN2-t, minden hetedik-nyolcadik szervezet pedig ISDN30-at is vásárol. A fővonalak számának arányai még karakterisztikusabban jelzik e tendenciát: az új vonalak digitalizáltságának fokát 94 százalékra becsülik az elemzők.

A BellResearch kutatói azt is megvizsgálták, mekkora arányban élnek a költségvetési intézmények a vezetékes telefónia liberalizációjával lehetővé vált alternatív szolgáltató-választással, azaz költségcsökkentési célból vesznek-e igénybe a vonalakat biztosító szolgáltatón kívüli vezetékes alternatívákat [nem sorolva ide a mobil és az adatkapcsolati technológiákat]. A hazai intézményi körnek ma még csak 2 százaléka vesz igénybe folyamatosan vagy alkalmanként alternatív vezetékes szolgáltatást bármelyik telephelyén.

Saját ügyfélkörében a BellResearch kutatási eredményeivel megegyező mértékű ISDN ellátottságról számolt be az Invitel, amelynek mintegy félezer kiemelten kezelt intézményi ügyfele között a legkisebb települések önkormányzatai mellett a központi költségvetési szervek is megtalálhatók. Az Invitel a meglévő kormányzati ügyfélkörből adódó többéves tapasztalataira építve az ország egész területén a digitális hangszolgáltatások elterjesztésében vállal szerepet, ezzel is segítve a közigazgatás modernizációját - tájékoztatott Fábián Zoltán üzletiszegmens- és termékmenedzsment-vezető.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!