Gyurkity Péter
Az online kiadók kegyeit keresi a Gator
Az internetes kiadók által korábban parazitaként jellemzett Claria - korábbi nevén Gator - egy átfogó webes reklámhálózaton dolgozik, amely alkalmazkodna az interneten barangoló felhasználók igényeihez.
A magánkézben lévő vállalat ennek érdekében az elmúlt hetekben új marketing részleget és reklámozási szolgáltatást indított, amely egyben a cég irányváltását hivatott biztosítani. A Claria ugyanis a felugró ablakokban megjelenő reklámok helyett a felhasználók igényeihez igazodó célzott hirdetésekre helyezné át fő tevékenységét, és ezek a reklámok a kiadók internetes oldalain keresztül több mint 200 millió felhasználót érhetnének el nap mint nap.
"A vásárlók igényeihez igazadó reklámok az internetes keresési szolgáltatások után a legnagyobb üzletnek számítanak" - jelentette ki Jeff McFadden, a vállalat vezérigazgatója a Google és egyéb keresők sikerére utalva. Elmondása szerint egy ilyen reklámhálózat gondolata már a cég hat évvel ezelőtti megalapításakor felmerült benne, azonban a DoubleClick és Engage kudarca, illetve a technológiai korlátok óvatosságra intették. Felbukkanó reklámjaival nem sokkal később a Claria maga is kiváltotta az online kiadók, illetve a felhasználók ellenérzéseit. Három ével ezelőtt éppen ezért indított pert ellene a Washington Post, a New York Times, és a Dow Jones, akik szerint a vállalat megsértette a szerzői jogokat, és más vállalatok hirdetéseit saját reklámjaival helyettesítette. A per végül megegyezéssel zárult, és a Claria - többek között a névváltoztatásnak köszönhetően - az elmúlt években tisztára mosta a nevét.
Szakértők szerint a vállalat új stratégiája nem más, mint a régi technika folytatása, de most a kiadók engedélyével. A rendelkezésére bocsátott felületekért cserébe ugyanis a két fél megosztozna a reklámbevételeken, és - legalábbis elméletben - mindenki jól járna. A vállalat reményei szerint az új partneri szerződések révén a célközönség a jelenlegi 40 millióról 200 millióra növekedhetne, és a Yahoo, illetve több más cég segítségével a Claria rendkívül fontos tényezővé válhatna a reklámpiacon.
A magánkézben lévő vállalat ennek érdekében az elmúlt hetekben új marketing részleget és reklámozási szolgáltatást indított, amely egyben a cég irányváltását hivatott biztosítani. A Claria ugyanis a felugró ablakokban megjelenő reklámok helyett a felhasználók igényeihez igazodó célzott hirdetésekre helyezné át fő tevékenységét, és ezek a reklámok a kiadók internetes oldalain keresztül több mint 200 millió felhasználót érhetnének el nap mint nap.
"A vásárlók igényeihez igazadó reklámok az internetes keresési szolgáltatások után a legnagyobb üzletnek számítanak" - jelentette ki Jeff McFadden, a vállalat vezérigazgatója a Google és egyéb keresők sikerére utalva. Elmondása szerint egy ilyen reklámhálózat gondolata már a cég hat évvel ezelőtti megalapításakor felmerült benne, azonban a DoubleClick és Engage kudarca, illetve a technológiai korlátok óvatosságra intették. Felbukkanó reklámjaival nem sokkal később a Claria maga is kiváltotta az online kiadók, illetve a felhasználók ellenérzéseit. Három ével ezelőtt éppen ezért indított pert ellene a Washington Post, a New York Times, és a Dow Jones, akik szerint a vállalat megsértette a szerzői jogokat, és más vállalatok hirdetéseit saját reklámjaival helyettesítette. A per végül megegyezéssel zárult, és a Claria - többek között a névváltoztatásnak köszönhetően - az elmúlt években tisztára mosta a nevét.
Szakértők szerint a vállalat új stratégiája nem más, mint a régi technika folytatása, de most a kiadók engedélyével. A rendelkezésére bocsátott felületekért cserébe ugyanis a két fél megosztozna a reklámbevételeken, és - legalábbis elméletben - mindenki jól járna. A vállalat reményei szerint az új partneri szerződések révén a célközönség a jelenlegi 40 millióról 200 millióra növekedhetne, és a Yahoo, illetve több más cég segítségével a Claria rendkívül fontos tényezővé válhatna a reklámpiacon.