Gyurkity Péter

Az online kiadók kegyeit keresi a Gator

Az internetes kiadók által korábban parazitaként jellemzett Claria - korábbi nevén Gator - egy átfogó webes reklámhálózaton dolgozik, amely alkalmazkodna az interneten barangoló felhasználók igényeihez.

A magánkézben lévő vállalat ennek érdekében az elmúlt hetekben új marketing részleget és reklámozási szolgáltatást indított, amely egyben a cég irányváltását hivatott biztosítani. A Claria ugyanis a felugró ablakokban megjelenő reklámok helyett a felhasználók igényeihez igazodó célzott hirdetésekre helyezné át fő tevékenységét, és ezek a reklámok a kiadók internetes oldalain keresztül több mint 200 millió felhasználót érhetnének el nap mint nap.

"A vásárlók igényeihez igazadó reklámok az internetes keresési szolgáltatások után a legnagyobb üzletnek számítanak" - jelentette ki Jeff McFadden, a vállalat vezérigazgatója a Google és egyéb keresők sikerére utalva. Elmondása szerint egy ilyen reklámhálózat gondolata már a cég hat évvel ezelőtti megalapításakor felmerült benne, azonban a DoubleClick és Engage kudarca, illetve a technológiai korlátok óvatosságra intették. Felbukkanó reklámjaival nem sokkal később a Claria maga is kiváltotta az online kiadók, illetve a felhasználók ellenérzéseit. Három ével ezelőtt éppen ezért indított pert ellene a Washington Post, a New York Times, és a Dow Jones, akik szerint a vállalat megsértette a szerzői jogokat, és más vállalatok hirdetéseit saját reklámjaival helyettesítette. A per végül megegyezéssel zárult, és a Claria - többek között a névváltoztatásnak köszönhetően - az elmúlt években tisztára mosta a nevét.


Szakértők szerint a vállalat új stratégiája nem más, mint a régi technika folytatása, de most a kiadók engedélyével. A rendelkezésére bocsátott felületekért cserébe ugyanis a két fél megosztozna a reklámbevételeken, és - legalábbis elméletben - mindenki jól járna. A vállalat reményei szerint az új partneri szerződések révén a célközönség a jelenlegi 40 millióról 200 millióra növekedhetne, és a Yahoo, illetve több más cég segítségével a Claria rendkívül fontos tényezővé válhatna a reklámpiacon.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • fapapi #18
    Hogy hogy utalom azt a szart!
    Meg azt a programot is amibe ez benne van.
    "A vásárlók igényeihez igazadó..."
    kosz de nem kerek belole de egy telepitesnel sem kerdezi meg hogy ez a fos kell e vagy sem erdekes ez nem torvenybe utkozo ?????
  • formatuq #17
    nagyon igazad van.
    "A vásárlók igényeihez igazadó..."
    Miert nem a muterjahoz igazodik inkabb?

    De szeretnem ezt a Jeff McFadden-t egy muholdkepen latni ahogy urszemetkent kering a fold korul. istenem, de szep is lenne....
  • Piscator #16
    ...hogy gyülöltem ezt a kis senkiházi élősködőt...
  • h4x0r #15
    Húú, remélem Linuxos változata nem lesz :-D
  • St #14
    neve nagyon gáz, a gator a trójai program szinonimája lett. volt, hogy teljes windózt kellett pár éve újratelepítenem miatta.
  • gz8 #13
    Önkéntes véráldozattal tisztára moshatnák a nevüket!
  • Sil78 #12
    Lehet, de ezt nem ők fogják neked kielégíteni... (Nekem is volt ilyen igényem, de megoldottam tök egyszerűen.)
  • Mike #11
    a Gator ott rohadjon meg ahol van
  • arty #10
    gyűjtsünk verőemberekre :)

    programozok legalja dolgozik ilyen cégnek ...
  • FtranX #9
    Gyűlölöm az összes alattomos spyware-t, adware-t író céget!