SG.hu

A budapestieknek a legfontosabb az internetbank

A pénzben kifejezhető tényezők kevesebbet számítanak a bankok megítélésében mint a minőségi elvárások.

A GfK Piackutató Intézet harmadik negyedévben végzett pénzügypiaci kutatása szerint sorrendben a legfontosabb jellemzők a lakosság számára, hogy egy pénzintézet legyen megbízható, ügyintézői adjanak jó információkat és rendelkezzenek magas szakmai tudással. Amíg nagyon fontos egy bank megbízhatósága a felnőtt lakosság több mint fele számára, közel 50 százalék szemében pedig az alkalmazottak jó információi, szakismeretei és az ügyintézés gyorsasága, addig csak ötödik helyen következik, hogy magas kamatokat lehessen kapni, s hatodikon, hogy alacsonyak legyenek a hitelmutatók és költségek. A rangsor további helyein az ügyintézők barátságos viselkedése, valamint az átutalások gyorsasága áll.

A kutatás során megkérdezettek közül legkevesebben a telefonos és internetes szolgáltatásokat tekintik nagyon fontosnak. De szintén egyharmadnál kisebb azok aránya, akiknek sokat számít a kiterjedt fiókhálózat, ATM automata, továbbá a széles termékválaszték.

Férfiak és nők elvárásai eléggé egyöntetűek. A nők javára az ügyintézők barátságos modoránál mutatkozik hat százalékpont különbség, és ugyanennyivel több a férfiak aránya a telefonos, banki szolgáltatásokat nagyon fontosnak tartók körében. Életkor szerint megállapítható, hogy legigényesebbek minden kritériumnál a 30-49 évesek. Ők a bankok legaktívabb ügyfelei, akik átlagosan a legtöbb féle szolgáltatást veszik igénybe. Ezért bír számukra a legnagyobb jelentőséggel minden egyes kritérium. Anyagi helyzet szerint a havi nettó 200 000 forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban élők a legigényesebbek. S érvényes a megállapítás iskolai végzettség szerint a diplomásokra is, hiszen a legmagasabb jövedelműek körében igen nagy a legmagasabb képzettségűek aránya.

Településtípus szerint a bankokkal szemben legigényesebbek a megyeszékhelyeken élők. Utánuk következik a többi vidéki városlakó, majd a budapestiek, és a községekben élők. Két szempont azonban kivételt képez. Egyik, hogy az internetes és banki szolgáltatás legnagyobb arányban a fővárosiak számára fontos. Érthetően, mivel regionálisan a fővárosban legnagyobb az internethasználók aránya. Másik, hogy a falun élők között viszonylag sokak szerint nagyon fontos, hogy a banktól kapott kamatok magasak legyenek. Ennek egyik oka, hogy a falvak lakói általában kevés bankot ismernek. Informáltságuk a különböző szolgáltatásokról elmarad az átlagostól, ahogyan a szolgáltatások igénybevétele is. Elvárásukat az objektív tényezőre, a kamatra fókuszálják. Azonkívül bankkal a falusiak jelentős része kisösszegű megtakarítása révén kerül kapcsolatba, és nemzetközi tapasztalat, hogy a kevés pénzüket takarékban tartó emberek különösen elvárják a magas kamatokat.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • pemga #1
    Kicsit megtévesztő a cikk címe. Nem internetbank-ról van szó, hanem online banking-ról. Mert nekünk internetbankunk is van ám, igaz főleg nem magyar ügyfeleik vannak. Tőlünk kicsit nyugatabbra nagyon nyomják ezeket, nincs bankfiók, nincs ügyfélszolgálat, net van meg Bankfelügyeleti előírások, merthogy az attól még érvényes rájuk.