SG.hu

Összeomlott a bankkártya-rendszer Belgiumban

[euro.hu] A hétvégén teljesen leállt a bankkártyás fizetési rendszer egész Belgiumban. A kereskedők kártérítésér fordulnak a rendszerhibáért felelősnek tartott Banksys vállalkozáshoz.

A kereskedők szerint jelentős veszteség érte őket, ugyanis a vásárlók nagy része nem tudott fizetni a kasszánál. A hiba szombaton délben jelentkezett, oka egyelőre ismeretlen és az összes bankkártya-típust érintette. A vásárlók első rohama a bevásárlóközpontok melletti bankautomatákat ürítette ki. Sok, áruval megrakott kosarat azonban végleg az üzletben hagytak, mert a vásárlóknak nem sikerült készpénzhez jutni.

Az ügy súlyosságát jelzi, hogy Didier Reynders pénzügyminiszter személyesen találkozik a bankkártyás fizetési rendszer működtetéséért felelős Banksys pénzügyi vállalkozás tulajdonosaival. A fogyasztóvédő szervezetek szintén tárgyalásokat kezdeményeztek a Banksys képviselőivel, céljuk megelőzni a hasonló esetek megismétlődését. A kereskedők mindenesetre hamarosan benyújtják tételes kártérítési igényüket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • ollie #8
    Na most legyetek elégedetlenek kis hazátokkal! Sokan nyavalyognak, hogy elmaradott Magyarország, ugyanakkor soxor súlyos problémákkal szemebsülnek nyugaton. Vegyük csak az egész Nyugat Európán végigsöprő elbocsátási hullámokat, bércsökkentéseket és munkaidőkeret emeléseket (kevesebbért többet kell dolgozni).
  • BlackRose #7
    Igen többek között ide tartozik az Intel vagy a Microsoft is. Ha csak egy napra leállnának a support telefonok már összeomlana a fél világ, sajnos ezt sokszor nem látják az emberek, de még jobban sajnos, hogy ez így van.
  • Cat #6
    tudod hány olyan iparág van, amelyeket egyetlenegy beszállító kiesése megbénítana? :)

    a házaspárról annyit, hogy ha bankba bemennek, személyi igazolvánnyal simán felvehetnek pénzt, kártya nélkül is!
  • dez #5
    De hogy lehet egy egész ország bankkártyarendszerét egy (nem is túl nagy) cégre bízni?
  • HNR #4
    Az a "vicces", hogy mondjuk 1 hétig nem lehetne kártyáról pénzhez jutni az emberek egy része éhen halna... :( És miért nem történhetne ilyen...

    Egyébként kártérítéses sztori itthon is lehetne bőven, csak 1 példát mondok: Kisfaluból 1 házaspár elindul A MEGYESZÉKHELYRE lakáshitel szerződést kötni. Aznap viszont a xy bankhálózat automatái NEM adnak ki pénzt, enélkül viszont a közjegyző nem igazán hajlandó "működni"... Kopp... Emiatt kivettek 1-1 nap szabadságot (mivel napi 2 pár buszjárat közlekedik), mivel a szerződést nem tudták megkötni időben megy a "büntetőkamat" ugyanannál a banknál(!) amíg újból nem kapnak szabadságot, újból nem utaznak a közjegyzőhöz stb. Csak mert aznap nem lehetett pénzt felvenni :)
  • pemga #3
    Ezt én személy szerint súlyosabbnak tartom a dolgot, mintsem hogy az MS-re kéne ujjal mutogatni. Feltételezném, hogy kívülről ZÁRT rendszerekkel dolgoznak, legalábbis nagyon remélem... (Addig jó, amig nem látom :)). Nem örülnék neki, ha pl. sasser és egyéb bárgyú hibák csupán azáltal bekerülhetnének, mert van átjárás belső és külső rendszer között. Nyugtass meg, hogy ez tervezői-fejlesztői hiba; és nem felelőtlen biztonsági filozófia...
  • BlackRose #2
    kaptak = kaptam
  • BlackRose #1
    Na itt is lehetne a Windows-ot hibáztatni, de úgy látszik a rendszer nem Windows-on műxik, ezért most még nem találtak hibást... pedig szerintem egyszerű a dolog, 101%, hogy bad engineering a kulcsszó. Ja és tegyem hozzá, hogy a napokban olvashattunk a neten egy cikket olyan VMS Rdb rendszerekről, melyek több több mint 13 év uptime recordal dicsekedhetnek, de hát akkor még kevesebb volt a bad engineer... na mindegy egy ilyen mission critical rendszernek nem szabad lebukni, itt komoly backup rendszerekre van szükség, és 100% uptime-ra, ha nem is az adott rendszernek egymagában, de a backup rendszer ezt feltétlenül biztosíthatja, csak a dugó ott van, hogy valamit elb...k.

    P.S. a napokban meghívást kaptak egy önkormányzati információs rendszer kidolgozásához mint konzulens, a kezembe nyomtak egy 120 oldalas kivonatot a projectből melynek olvasása közben kb. annyit szórakoztam, mint amikor egy szuper klassz komédiát nézek. Igazi REAL WORLD tapasztalattal rendelkező személyek írták, csak az a baj, hogy még életükben nem láttak produkciós rendszert, a fele dologgal amíről irtak nincsennek tisztában, de a leghátborzasztobb dolog, hogy az egész project IDEF metodologiával lett modelezve... többek között mert az IDEF az US Air Force-nál van használatban (szédületes referencia). Persze az IDEF egy jó és hatékony metodológia, de nem ide való, összehasonlításként ez kb. olyan mintha .html oldalakat SGML nyelvel kódolnál... vagy még ennél is bonyolultabb. Ja persze, hogy ne felejtsem el a szerzők az IDEF-et is csak úgy kb. fél szemeszter teória szinten tudhatják, mert... van benne röhej. Na de még ha ehhez kötöm, hogy az egész WIndows rendszer, méghozzá .NET alapokon akkor meg úgye Mari néninek a zöldségpiacon is világos, hogy az IDEF egyszerűen nem ide való. Itt van MS által kifejlesztett metodológia, de persze ez UML alapú. Na mindegy, én el is mondtam a véleményemet, most rajtuk a lépés... várom, hogy elfogadják a javaslatomat és tüzelőnek használják fel az adott dokumentációt, kizárólag azért mert már többször pozitívan hozzájárultam az önkormányzat és a fontossabb lokális cégek IT rendszerének működéséhez, és ezért elég nagy sulyom van, (nem csak a mérlegen ), na de majd meglátjuk... de a lényeg abban van, hogy a mérnökök elvesznek a szuperbonyolult metodológiákban, nem tudják kiválsztani az optimális megoldásokat, rosszul implementálják a rendszert (mert alapból rosszul lett megtervezve... és akkor meg már nincs megállás a katasztrófa elkerülhetetlen...)