Berta Sándor
A legtöbb felhasználó elégedetlen az internetes keresőkkel
Miközben folyamatosan jelennek meg a piacon az újabbnál újabb internetes keresők, ezek hatékonyságát egyre többen vonják kétségbe. Egy most készített felmérés szerint a német internetezők közel 60 százaléka elégedetlen az internetes keresők által kiadott találatokkal.
A Seekport német internetes kereső cég megbízásából a Forsa piackutató cég által elvégzett felmérés meglehetősen vegyes képet mutat az online kereső-szolgáltatásokkal kapcsolatban. A megkérdezett felhasználók 27 százaléka szerint nagyon gyakran, míg 32 százaléka szerint elvétve találhatók olyan weboldalak linkjei a kilistázott találatok között, amelynek szinte semmi köze nincs az eredetileg keresett témához vagy kifejezéshez Ezek között a linkek között szintén gyakran bukkannak fel a különböző internetes boltok és hirdetések ajánlatai is.
Az emberek 72 százaléka a leggyakoribb problémának azt tekinti, hogy a linkek többsége valamilyen pornóoldalra mutat. Az aukciós ajánlatokat a német internetezők közel kétharmada dühítőnek tartja, míg az online boltok linkjei minden második felhasználót zavarnak. Az elégedetlenség az esetek felében oda vezetett, hogy az adott illető egész egyszerűen nem próbálkozott másik keresőprogrammal, hanem abbahagyta a próbálkozást.
Az úgynevezett információs szemét (infoszemét) legnagyobb terjesztőjeként a megkérdezettek jelentős többsége a Google-t jelölte meg, az internetezők 65 százaléka leggyakrabban itt találkozott elektronikus reklámokkal. Minden negyedik német felhasználó pedig úgy vélte, hogy az infoszemétért a Yahoo-t terheli a felelősség. Őt követi 13-13 százalékkal a Lycos és a Web.de portál.
A felmérés szerint az emberek kétharmada nagy örömmel fogadná egy, az eddigieknél precízebb és az infoszeméttől jobban és rendszeresen karbantartott internetes kereső piacra dobását.
A Seekport német internetes kereső cég megbízásából a Forsa piackutató cég által elvégzett felmérés meglehetősen vegyes képet mutat az online kereső-szolgáltatásokkal kapcsolatban. A megkérdezett felhasználók 27 százaléka szerint nagyon gyakran, míg 32 százaléka szerint elvétve találhatók olyan weboldalak linkjei a kilistázott találatok között, amelynek szinte semmi köze nincs az eredetileg keresett témához vagy kifejezéshez Ezek között a linkek között szintén gyakran bukkannak fel a különböző internetes boltok és hirdetések ajánlatai is.
Az emberek 72 százaléka a leggyakoribb problémának azt tekinti, hogy a linkek többsége valamilyen pornóoldalra mutat. Az aukciós ajánlatokat a német internetezők közel kétharmada dühítőnek tartja, míg az online boltok linkjei minden második felhasználót zavarnak. Az elégedetlenség az esetek felében oda vezetett, hogy az adott illető egész egyszerűen nem próbálkozott másik keresőprogrammal, hanem abbahagyta a próbálkozást.
Az úgynevezett információs szemét (infoszemét) legnagyobb terjesztőjeként a megkérdezettek jelentős többsége a Google-t jelölte meg, az internetezők 65 százaléka leggyakrabban itt találkozott elektronikus reklámokkal. Minden negyedik német felhasználó pedig úgy vélte, hogy az infoszemétért a Yahoo-t terheli a felelősség. Őt követi 13-13 százalékkal a Lycos és a Web.de portál.
A felmérés szerint az emberek kétharmada nagy örömmel fogadná egy, az eddigieknél precízebb és az infoszeméttől jobban és rendszeresen karbantartott internetes kereső piacra dobását.