SG.hu

5%-kal nőttek a Xerox eladásai

A Xerox sikeres negyedévről számolt be: az előző negyedévinél nagyobb árbevétel a digitális rendszerek értékesítésének bővülését, valamint dokumentumkezelési szolgáltatásai iránti igény növekedését tükrözi.

A Xerox a harmadik negyedévben 17 dollárcent részvényenkénti nyereséget ért el. "A Xerox innovatív technológiája és szolgáltatási kínálata, melyet könnyen alkalmazható és rugalmas üzleti modellben működő, egyre bővülő disztribúciós hálózatán keresztül értékesít, tovább erősítette a vállalat piacvezető szerepét, és több negyedéve folyamatosan javuló nyereséget eredményezett" - jelentette ki Anne M. Mulcahy, a Xerox elnök-vezérigazgatója.

A harmadik negyedévben a berendezések eladása 5%-kal nőtt; ez az érték 2 százalékpontos árfolyamnyereséget tartalmaz. A harmadik negyedév teljes árbevétele az előző év hasonló időszakával azonos módon 3,7 milliárd dollár volt, amely 3 százalékpontos árfolyamnyereséget tartalmaz. Az árbevétel növekedésére továbbra is kihatott a vállalat régebbi fénylencsés technológiájának eladása utáni árbevétel-csökkenés és a Latin-Amerikában elért gyenge teljesítmény. A vállalat Latin-Amerikában kétszintű disztribúciós csatornát alakít ki a térség értékesítési eredményeinek növelése érdekében.

A harmadik negyedévben a cég legfontosabb üzleti szegmenseiből - az irodai és nyomdai digitális termékekből, valamint az értéknövelő szolgáltatásokból - származó árbevétel 7%-kal nőtt az előző év hasonló időszakához képest, és ma már a vállalat teljes árbevételének mintegy 74%-át teszi ki. A vállalat 2003 azonos időszaka óta 35 új terméket jelentett be. A harmadik negyedévben a Xerox piacra dobta 80 oldal/perc sebességű színes digitális nyomdáját, a DocuColor 8000-et, valamint frissítette FreeFlow és DocuShare szoftvereit. E hónap első felében a társaság 17 új terméket jelentett be, köztük 12 olyan irodai termék - például a kategóriájában leggyorsabb WorkCentre Pro C3545 többfunkciós színes rendszer - szerepel, amelyek a vállalat közleménye szerint új színvonalat képviselnek a sebesség és a funkcionalitás terén.

"A Xerox versenyképes árakon kínált és értéknövelő szolgáltatásokkal integrált technológiái tovább fokozzák az értékesítést: a harmadik negyedév összes értékesített berendezésének mintegy kétharmada két évesnél nem régebbi termék" - fejtette ki Mulcahy. A harmadik negyedévben 18%-kal bővült a színes termékek értékesítése. A színes termékvonal a cég növekedési stratégiájának kulcseleme, hiszen a Xerox színes rendszerein nyomtatott oldalak egyre nagyobb mennyisége folyamatosan növeli az értékesítés utáni árbevételeket. A színes termékből származó árbevétel a Xerox teljes árbevételének 24%-át teszi ki. A harmadik negyedévben a vállalat fekete-fehér irodai rendszereinek eladási darabszáma 20%-kal nőtt; ennek motorja az asztali és az irodai multifunkciós rendszerek iránti erőteljes és folyamatos kereslet. Az irodai színes multifunkciós rendszerek eladási darabszáma 19%-kal, az irodai nyomtatóké 40%-kal nőtt; ez a Phaser(R) termékcsalád szilárdtintás, illetve lézernyomtatóinak köszönhető. A bruttó árrés továbbra is erőteljes, 41,3%-os maradt a vállalat egész évre megfogalmazott elvárásainak megfelelően. Az értékesítési, adminisztratív és általános költségek 1%-kal nőttek; ez az érték tartalmazza az olimpia támogatási költségeit, az inkrementális marketing-beruházásokat és egy 3 százalékpontos árfolyamveszteséget is.

A mérlegadatok kapcsán Mulcahy megjegyezte, hogy várhatóan a negyedik negyedév részvényenkénti nyeresége 20-22 cent, a teljes éves részvényenkénti nyereség pedig 83-85 cent lesz.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!