SG.hu
Az olvasók nem szeretnek regisztrálni a híroldalakon
[Mediainfo.hu] Az olvasók és a jogászok egy része aggódik, mivel szerintük általában túl sok személyes adatot kell megadni az online újságok számára regisztrációkor.
Az aggodalmak ellenére azonban egyre nő azon online lapok száma, amelyek regisztrációhoz kötik oldalaik megtekintését. Az internetes újságok tulajdonosai azzal érvelnek, hogy az online olvasók ugyanahhoz a tartalomhoz férhetnek hozzá, mint a hagyományos nyomtatott lap felhasználói, csak éppen ingyen, így aztán jogos az elvárás, hogy cserébe személyes információhoz jussanak.
"Valójában arról van szó, hogy az újságok próbálják megtudni, kik olvassák internetes oldalaikat, s mennyi időt töltenek a weboldal böngészésével. Érthető módon azt is tesztelik, miért kérhetnek pénzt, s milyen szolgáltatásokat kell díjmentesen nyújtaniuk. Szerintem még senki sem tudja a pontos választ" - mondta el Scott Bosley, az amerikai lapszerkesztőket tömörítő ASNE ügyvezető igazgatója.
Mindez persze nem vígasztalja az olvasókat, akik különösen az elmúlt tizenkét hónapban szembesülhettek a regisztrációs ablakok megsokasodával. Némelyek csak alapinformációkat kérnek be a felhasználóktól, míg mások a hobbiktól a munkahelyig bezárólag tesznek fel kérdéseket. Bár a jogászok egy része szerint nem feltétlen kellene az olvasást ilyen széleskörű regisztrációs kérdésekhez kötni, a lapkiadók azzal érvelnek, hogz mindez fontos, hiszen jobban megismerhetik olvasóikat, jobb szolgáltatást nyújthatnak számukra, illetve ezáltal a hirdetők számára is vonzóbbaká válhatnak.
Az aggodalmak ellenére azonban egyre nő azon online lapok száma, amelyek regisztrációhoz kötik oldalaik megtekintését. Az internetes újságok tulajdonosai azzal érvelnek, hogy az online olvasók ugyanahhoz a tartalomhoz férhetnek hozzá, mint a hagyományos nyomtatott lap felhasználói, csak éppen ingyen, így aztán jogos az elvárás, hogy cserébe személyes információhoz jussanak.
"Valójában arról van szó, hogy az újságok próbálják megtudni, kik olvassák internetes oldalaikat, s mennyi időt töltenek a weboldal böngészésével. Érthető módon azt is tesztelik, miért kérhetnek pénzt, s milyen szolgáltatásokat kell díjmentesen nyújtaniuk. Szerintem még senki sem tudja a pontos választ" - mondta el Scott Bosley, az amerikai lapszerkesztőket tömörítő ASNE ügyvezető igazgatója.
Mindez persze nem vígasztalja az olvasókat, akik különösen az elmúlt tizenkét hónapban szembesülhettek a regisztrációs ablakok megsokasodával. Némelyek csak alapinformációkat kérnek be a felhasználóktól, míg mások a hobbiktól a munkahelyig bezárólag tesznek fel kérdéseket. Bár a jogászok egy része szerint nem feltétlen kellene az olvasást ilyen széleskörű regisztrációs kérdésekhez kötni, a lapkiadók azzal érvelnek, hogz mindez fontos, hiszen jobban megismerhetik olvasóikat, jobb szolgáltatást nyújthatnak számukra, illetve ezáltal a hirdetők számára is vonzóbbaká válhatnak.