SG.hu
A közvéleménynek nem tetszik az ügyfélszolgálatok külföldre helyezése
[Menedzsmentfórum] A brit lakosság mindössze 5 százaléka elégedett a bankok azon gyakorlatával, hogy a költségek csökkentése céljából külföldre helyezik ki a telefonos ügyfélszolgálatokat, írja a BBC Online.
Ezzel szemben a megkérdezettek 87 százaléka beszélne szívesebben belföldi honfitársával, mikor egy call centert hív, a fennmaradó 9 százalék pedig tartózkodik. A leginkább, 82 százalékban a brit munkahelyek megszűnésének lehetősége miatt tartják nemkívánatosnak az outsourcingot. A válaszadók 78 százaléka szerint a nyelvi problémák miatt sem jó, ha például Indiában vagy Kelet-Európában működnek a pénzintézetek call center részlegei.
A YouGov for Alliance and Leicester által 2421 ember megkérdezésével készített felmérés azt mutatta, a fiatalok inkább elfogadják a kihelyezési trendet, és a nők inkább ellenzik az outsourcingot, mint a férfiak. A megkérdezett nőknek csak 2 százaléka mondta azt, jó ötletnek tartja, ha a külföldre telepített call centerből kapja az információkat.
Az outsourcing gyakorlatának terjedése ellenére Nagy-Britanniában egyre növekszik a hazai call centerek stábja. A jelenlegi 435 ezerről a Datamonitor prognózisa szerint 500 ezerre fog nőni a szektorban foglalkoztatottak száma.
Ezzel szemben a megkérdezettek 87 százaléka beszélne szívesebben belföldi honfitársával, mikor egy call centert hív, a fennmaradó 9 százalék pedig tartózkodik. A leginkább, 82 százalékban a brit munkahelyek megszűnésének lehetősége miatt tartják nemkívánatosnak az outsourcingot. A válaszadók 78 százaléka szerint a nyelvi problémák miatt sem jó, ha például Indiában vagy Kelet-Európában működnek a pénzintézetek call center részlegei.
A YouGov for Alliance and Leicester által 2421 ember megkérdezésével készített felmérés azt mutatta, a fiatalok inkább elfogadják a kihelyezési trendet, és a nők inkább ellenzik az outsourcingot, mint a férfiak. A megkérdezett nőknek csak 2 százaléka mondta azt, jó ötletnek tartja, ha a külföldre telepített call centerből kapja az információkat.
Az outsourcing gyakorlatának terjedése ellenére Nagy-Britanniában egyre növekszik a hazai call centerek stábja. A jelenlegi 435 ezerről a Datamonitor prognózisa szerint 500 ezerre fog nőni a szektorban foglalkoztatottak száma.