Spencer
Az online mozi szolgáltatások kerékkötői
A mostanság még csak szárnyaikat bontogató internetes mozi szolgáltatásoknak jobb hálózati televíziós készülékekre, nagyobb sávszélességre, új interfészekre és a jelenleginél sokkal több elérhető tartalomra lenne szükségük az osztatlan sikerhez - derült ki a napokban a kaliforniai Santa Monicában zajló Digital Hollywood konferencián.
Az elmúlt időkben két olyan online filmkölcsönző szolgáltatás is beindult, mely a nagy hollywoodi filmstúdiók hathatós támogatását élvezi, azonban ez így önmagában még nagyon kevés a sikerhez. Curt Marvis, az egyik ilyen szolgáltatást, a CinemaNow-t üzemeltető cég vezérigazgatója elmondta, hogy a CinemaNow jelenleg mintegy tízezer előfizetőt és körülbelül havi egymillió online látogatást tudhat magáénak, ezzel pedig körülbelül négy százalékos piacrészt birtokol.
"Ezek nagyon kis számok. A szolgáltatóknak több tíz millió felhasználót kell megszólítaniuk, ugyanis csak ebben az esetben lehetnek igazán sikeresek. Az operátoroknak olyan feltételeket kell teremteniük, hogy az internetes felhasználók örömmel vegyék igénybe szolgáltatásaikat" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Bruce Lyon, a Sun Microsystems szórakoztatóipari részlegének a marketing igazgatója.
Lyon szerint a nem megfelelő sávszélesség jelenti az egyik legégetőbb problémát, hiszen egy-egy film letöltése még a gyorsabb DSL kapcsolatok segítségével is legalább húsz percet vesz igénybe, lassabb internet elérések mellett pedig több órás letöltési idővel kell számolni. A felhasználók a legtöbb esetben nem hajlandók ilyen sokat várni egy mozifilm megtekintése előtt. Ugyancsak komoly gond, hogy egyelőre nincs megfelelő mennyiségű mozi tartalom a szolgáltatók tárházában. Marvis elmondta, hogy a CinemaNow több mint ötezer film birtokosa, azonban a tetemes szerverköltségek, illetve az enkódolási nehézségek miatt a szolgáltatás előfizetői egyelőre csak ezerötszáz filmhez férhetnek hozzá.
Szakértők szerint az online moziipar fellendüléséhez hálózati kapcsolattal rendelkező újgenerációs televíziós készülékekre is szükség lenne, ugyanis a felhasználók a személyi számítógépeken nem részesülhetnek igazi moziélményben.
Az elmúlt időkben két olyan online filmkölcsönző szolgáltatás is beindult, mely a nagy hollywoodi filmstúdiók hathatós támogatását élvezi, azonban ez így önmagában még nagyon kevés a sikerhez. Curt Marvis, az egyik ilyen szolgáltatást, a CinemaNow-t üzemeltető cég vezérigazgatója elmondta, hogy a CinemaNow jelenleg mintegy tízezer előfizetőt és körülbelül havi egymillió online látogatást tudhat magáénak, ezzel pedig körülbelül négy százalékos piacrészt birtokol.
"Ezek nagyon kis számok. A szolgáltatóknak több tíz millió felhasználót kell megszólítaniuk, ugyanis csak ebben az esetben lehetnek igazán sikeresek. Az operátoroknak olyan feltételeket kell teremteniük, hogy az internetes felhasználók örömmel vegyék igénybe szolgáltatásaikat" - nyilatkozta az üggyel kapcsolatban Bruce Lyon, a Sun Microsystems szórakoztatóipari részlegének a marketing igazgatója.
Lyon szerint a nem megfelelő sávszélesség jelenti az egyik legégetőbb problémát, hiszen egy-egy film letöltése még a gyorsabb DSL kapcsolatok segítségével is legalább húsz percet vesz igénybe, lassabb internet elérések mellett pedig több órás letöltési idővel kell számolni. A felhasználók a legtöbb esetben nem hajlandók ilyen sokat várni egy mozifilm megtekintése előtt. Ugyancsak komoly gond, hogy egyelőre nincs megfelelő mennyiségű mozi tartalom a szolgáltatók tárházában. Marvis elmondta, hogy a CinemaNow több mint ötezer film birtokosa, azonban a tetemes szerverköltségek, illetve az enkódolási nehézségek miatt a szolgáltatás előfizetői egyelőre csak ezerötszáz filmhez férhetnek hozzá.
Szakértők szerint az online moziipar fellendüléséhez hálózati kapcsolattal rendelkező újgenerációs televíziós készülékekre is szükség lenne, ugyanis a felhasználók a személyi számítógépeken nem részesülhetnek igazi moziélményben.