Spencer
Egyre több gondot okoznak a vírusok vállalati szinten
Az elmúlt esztendőben minden korábbinál több cég szenvedett komoly károkat a számítógépes vírusok következtében, és egy-egy vállalat átlagosan 100 ezer dollárt fordított egy-egy vírusfertőzés orvoslására - derül ki egy most nyilvánosságra hozott friss jelentésből.
Az ICSA Labs-hoz tartozó TruSecure által készített Computer Virus Prevalence Survey szerint 2003-ban a vizsgált több száz nemzetközi vállalat közel egyharmada esett át komolyabb vírustámadáson. Larry Bridwell, a jelentés egyik készítője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy vállalati szinten sajnos még mindig nem tesznek meg mindent a számítógépes rendszerek biztonságának fokozása érdekében, ugyanis 2004 első hónapjaiban újfent hasonló károkat okoztak a vírusok, mint a tavalyi évben.
A TruSecure munkatársai háromszáz, véletlenszerűen kiválasztott nemzetközi céget elemeztek ki, és arra a megállapításra jutottak, hogy közülük 2003-ban mintegy kilencvenkettő szenvedett el komolynak nevezhető vírustámadást. Egy évvel korábban háromszázból még csak nyolcvan cégnél regisztráltak komolyabb vírustámadásokat, ezenkívül érdekesség, hogy míg 2002-ben 80 ezer dollárt, addig 2003-ban már átlagosan 100 ezer dollárt kellett fordítani egy-egy problémás vírusfertőzési probléma megoldására. A tanulmány rávilágít arra, hogy 2003-ban a vállalati számítógépek több mint tizenegy százaléka minden egyes hónapban megfertőződött valamilyen vírussal.
Szakértők szerint a vírusok okozta károkért nem csak a vállalatok okolhatók, hanem a vírusirtó szoftverek fejlesztésével foglalkozó cégek is, ugyanis a felmérésből kiderül, hogy bár a céges asztali számítógépek több mint kilencven százalékán fut antivírus alkalmazás, a vállalati PC-k mintegy harminc százaléka mégis megfertőződik. Mostanság egyre gyorsabban reagálnak az antivírus cégek, azonban ez a reakció sohasem lehet elég gyors és mindig lesznek olyan cégek, melyek rendszerei meg fognak fertőződni - nyilatkozta Bridwell.
Az ICSA Labs-hoz tartozó TruSecure által készített Computer Virus Prevalence Survey szerint 2003-ban a vizsgált több száz nemzetközi vállalat közel egyharmada esett át komolyabb vírustámadáson. Larry Bridwell, a jelentés egyik készítője az üggyel kapcsolatban elmondta, hogy vállalati szinten sajnos még mindig nem tesznek meg mindent a számítógépes rendszerek biztonságának fokozása érdekében, ugyanis 2004 első hónapjaiban újfent hasonló károkat okoztak a vírusok, mint a tavalyi évben.
A TruSecure munkatársai háromszáz, véletlenszerűen kiválasztott nemzetközi céget elemeztek ki, és arra a megállapításra jutottak, hogy közülük 2003-ban mintegy kilencvenkettő szenvedett el komolynak nevezhető vírustámadást. Egy évvel korábban háromszázból még csak nyolcvan cégnél regisztráltak komolyabb vírustámadásokat, ezenkívül érdekesség, hogy míg 2002-ben 80 ezer dollárt, addig 2003-ban már átlagosan 100 ezer dollárt kellett fordítani egy-egy problémás vírusfertőzési probléma megoldására. A tanulmány rávilágít arra, hogy 2003-ban a vállalati számítógépek több mint tizenegy százaléka minden egyes hónapban megfertőződött valamilyen vírussal.
Szakértők szerint a vírusok okozta károkért nem csak a vállalatok okolhatók, hanem a vírusirtó szoftverek fejlesztésével foglalkozó cégek is, ugyanis a felmérésből kiderül, hogy bár a céges asztali számítógépek több mint kilencven százalékán fut antivírus alkalmazás, a vállalati PC-k mintegy harminc százaléka mégis megfertőződik. Mostanság egyre gyorsabban reagálnak az antivírus cégek, azonban ez a reakció sohasem lehet elég gyors és mindig lesznek olyan cégek, melyek rendszerei meg fognak fertőződni - nyilatkozta Bridwell.