Spencer
Új funkciókkal gazdagodik az Xbox Live
A Microsoft ebben az évben új funkciókkal kívánja felruházni Xbox Live nevezetű online játékszolgáltatását, így például többek közt egy korlátozott hálózati adattárolási megoldással.
A jelenleg Tsunami fejlesztési kódnevet viselő szolgáltatáscsomag még tervezési fázisban van, és amennyiben hinni lehet a pletykáknak, néhány hónapon belül már elérhető lesz a játékosok számára. A világszerte mintegy 750 ezer előfizetővel rendelkező Xbox Live szolgáltatás egyik újdonsága "title-managed online storage" névre hallgat és a Microsoft hálózatán keresztül igénybe vehető egyfajta online adattárolási megoldást takar.
Számos pletykát lehet hallani mostanság azzal kapcsolatban, hogy a Microsoft a második generációs Xbox játékkonzolba nem kíván merevlemezt szerelni, e helyett pedig egy újfajta hálózati adattárolási megoldás kifejlesztésén munkálkodik. A redmondi székhelyű vállalat több szempontból sem szimpatizál azzal az ötlettel, hogy merevlemezt szereljen az Xbox 2-be, ugyanis winchester nélkül jelentősen olcsóbb és egyben kisebb méretű is lehet az új konzol.
A ráncfelvarrt Xbox Live a játékkészítők, illetve a játékos csoportosulások számára lehetőséget biztosít majd a különböző szoftverekkel történő versenyek lebonyolítására, ezenkívül pedig a játékosok az MSN Messenger IM (Instant Message) szoftver révén új formában is felvehetik majd a kapcsolatot egymással. Egyesek szerint az Xbox Live olyan új hangszolgáltatással is bővülni fog, mely lehetővé teszi, hogy a játékosok rövid hangüzeneteket hagyjanak egymásnak.
Microsofthoz közelálló források jelentése szerint egyébként a világ legnagyobb szoftvercége alaposan ki kívánja venni a részét a második generációs Xbox konzolba szánt mikrochipek fejlesztéséből és gyártásából, ami például konkrétan abban nyilvánul meg, hogy a Microsoft az említett tevékenységek kapcsán technológiai iránymutatásokat fog nyújtani partnerei, vagyis az ATI Technologies, az IBM és a Silicon Integrated Systems számára. Az Xbox 2 várhatóan 2005-2006 körül jelenik meg a kereskedelmi forgalomban.
A jelenleg Tsunami fejlesztési kódnevet viselő szolgáltatáscsomag még tervezési fázisban van, és amennyiben hinni lehet a pletykáknak, néhány hónapon belül már elérhető lesz a játékosok számára. A világszerte mintegy 750 ezer előfizetővel rendelkező Xbox Live szolgáltatás egyik újdonsága "title-managed online storage" névre hallgat és a Microsoft hálózatán keresztül igénybe vehető egyfajta online adattárolási megoldást takar.
Számos pletykát lehet hallani mostanság azzal kapcsolatban, hogy a Microsoft a második generációs Xbox játékkonzolba nem kíván merevlemezt szerelni, e helyett pedig egy újfajta hálózati adattárolási megoldás kifejlesztésén munkálkodik. A redmondi székhelyű vállalat több szempontból sem szimpatizál azzal az ötlettel, hogy merevlemezt szereljen az Xbox 2-be, ugyanis winchester nélkül jelentősen olcsóbb és egyben kisebb méretű is lehet az új konzol.
A ráncfelvarrt Xbox Live a játékkészítők, illetve a játékos csoportosulások számára lehetőséget biztosít majd a különböző szoftverekkel történő versenyek lebonyolítására, ezenkívül pedig a játékosok az MSN Messenger IM (Instant Message) szoftver révén új formában is felvehetik majd a kapcsolatot egymással. Egyesek szerint az Xbox Live olyan új hangszolgáltatással is bővülni fog, mely lehetővé teszi, hogy a játékosok rövid hangüzeneteket hagyjanak egymásnak.
Microsofthoz közelálló források jelentése szerint egyébként a világ legnagyobb szoftvercége alaposan ki kívánja venni a részét a második generációs Xbox konzolba szánt mikrochipek fejlesztéséből és gyártásából, ami például konkrétan abban nyilvánul meg, hogy a Microsoft az említett tevékenységek kapcsán technológiai iránymutatásokat fog nyújtani partnerei, vagyis az ATI Technologies, az IBM és a Silicon Integrated Systems számára. Az Xbox 2 várhatóan 2005-2006 körül jelenik meg a kereskedelmi forgalomban.