Spencer

Az ATI működés közben demonstrálta az R420 teljesítményét

Az ATI Technologies bepillantást adván legújabb technológiai fejlesztéseibe, a napokban San Franciscóban megrendezett Intel Developer Forum keretein belül kiállított egy személyi számítógépet, melyben a cég következő generációs, jelenleg R420 fejlesztési kódnevet viselő grafikus megoldásának prototípusa teljesített szolgálatot.

Nem túlzás azt állítani, hogy feszült várakozás előzi meg az ATI Technologies és a régi rivális Nvidia által a közeljövőben bemutatandó újgenerációs grafikus processzorokat, konkrétan az R420-at, illetve az NV40-et. Az elődöknél az ígéretek szerint jelentősen nagyobb teljesítménnyel rendelkező két újdonság közös vonása a Pixel Shader 3.0 és a Vertex Shader 3.0, a minden korábbinál hatékonyabb FSAA technológia és anizotrópikus szűrés, valamint a DDR, GDDR2 és GDDR3 memóriachipeket egyaránt támogató vadonatúj 256 bites memóriakontroller.


Az előadást az ATI alelnöke, Rick Bergman tartotta

Nem hivatalos forrásokból tudni lehet, hogy az ATI Technologies-féle R420-as grafikuschipet a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó vállalataként nyilvántartott TSMC fogja gyártani, még pedig alacsony k együtthatójú, 0,13 mikronos gyártási technológiák segítségével. Amennyiben hinni lehet a pletykáknak, a processzorban nem kevesebb mint 160 millió tranzisztor, nyolc fejlett pixel futószalag, valamint hat vertex shader motor kap helyet.


Colin McRae Rally az R420-ason

Az Intel Developer Forumon tartott bemutató keretein belül a kanadai székhelyű gyártó munkatársai elmondták, hogy egy R420-as grafikus megoldással felvértezett személyi számítógép, a komoly teljesítményigényű, idén megjelenő legújabb Colin McRae autós játékot stabil 100 képkocka/másodperces sebességgel képes futtatni, vagyis sebessége kétszerese, háromszorosa a jelenleg forgalomban lévő legfejlettebb DirectX 9.0-s hardverekének.

Az ATI Technologies-től korántsem idegenek az ilyen viszonylag korai technológiai bemutatók. A vállalat egy közelmúltbéli E3 kiállításon több mint két hónappal a hivatalos bejelentés és három hónappal a piaci debütálás előtt mutatott be működés közben egy Radeon 9700 Pro grafikuskártyát.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • davos80 #38
    Ez nem igaz!Radeon 9000-el volt nálam tükör-effekt!
  • ollie #33
    9000-nél sem (na meg 9200)
  • asysoft #31
    DX8.1-es. DX8-as(és értelemszerűen az előtti) kártyán nincs tükör-effekt
  • mir #29
    és ezzel mi a gond? szerintem ha van elég pénze valakinek, akkor vegye meg, és kész.
    azonkívül mi az, hogy értelmetlenül? kap egy gyorsabb, és okosabb videózsugáz, ami szebb képet ad. ha ez neki megéri, akkor jó. te meg örüljékl neki, hogy veszi valaki a drágább kártyát, mert akkor fejlesztik.
  • 3P #25
    Mr. Rob!
    Az ATi honlapján vagy 1-2 tech demo, ahol csináltak egy ügyes trükköt. Egyszerre látod (Függőlkegesen megosztott képernyő) ugyanazt a képet DX9 és DX8 alatt. Egy kocsi forog körbe-körbe (mint az NFS-ben) a képernyő egyik oldalán, csak DX 8-as effektek vannak, a másik oldalon DX9-es. Ha valami meggyőző, akkor ez az!
    Ajánlom figyelmedbe tehát ezt:
    http://www2.ati.com/misc/demos/ATI-9700-CarPaint-Demo-v1.1.exe

    Itt találsz még 1-2 ilyet:
    http://www.ati.com/developer/demos/r9700.html
    http://www.ati.com/developer/demos/r9800.html

    Bocs, hogy csak ATi-t hoztam fel, de szerintem az az autos magáért beszél!
  • TeszteloPontHu #24
    A Max Payne 2 nem Dx9-es? Legalábbis mintha azt olvastam valahol, hogy nem Dx9 kártyán nincsenek bizonyos tükröződések.
  • Zsoltee_a_bator #23
    max parmillio dolgot nem tudsz megcsinalni dx8-al amit 9-essel igen.
  • pascal #22
    passz, azokat a képeket én is láttom és télleg viccesen hasonlítottak, mozgás közben látva viszont tátva maradna a szád...
  • Mr_Rob #21
    Azokon az összehasonlító képeken csak kacagtam. érdekes módon én szinte semmit sem vettem észre a DX8.1, és a DX9 között. A víz, mintha egy picit másképpen fodrozódott volna, azt annyi. Személy szerint nem vagyok hasraesve a DX8.1 és a DX9 különbségeitől, talán programozói felületen vannak fejlődések, de látványba nem vettem észre.
    Akit tud mutatni fotókat, ahol látványosan látszik a különbség, az dobjon ide be egy linket!
  • cifuatwork #20
    Ki állított olyat, hogy a végleges Dx7-es? Én csak azt írtam, hogy a pre-alpha Dx7-es!

    Ne keverjünk...