Spencer
Az ATI működés közben demonstrálta az R420 teljesítményét
Az ATI Technologies bepillantást adván legújabb technológiai fejlesztéseibe, a napokban San Franciscóban megrendezett Intel Developer Forum keretein belül kiállított egy személyi számítógépet, melyben a cég következő generációs, jelenleg R420 fejlesztési kódnevet viselő grafikus megoldásának prototípusa teljesített szolgálatot.
Nem túlzás azt állítani, hogy feszült várakozás előzi meg az ATI Technologies és a régi rivális Nvidia által a közeljövőben bemutatandó újgenerációs grafikus processzorokat, konkrétan az R420-at, illetve az NV40-et. Az elődöknél az ígéretek szerint jelentősen nagyobb teljesítménnyel rendelkező két újdonság közös vonása a Pixel Shader 3.0 és a Vertex Shader 3.0, a minden korábbinál hatékonyabb FSAA technológia és anizotrópikus szűrés, valamint a DDR, GDDR2 és GDDR3 memóriachipeket egyaránt támogató vadonatúj 256 bites memóriakontroller.
Az előadást az ATI alelnöke, Rick Bergman tartotta
Nem hivatalos forrásokból tudni lehet, hogy az ATI Technologies-féle R420-as grafikuschipet a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó vállalataként nyilvántartott TSMC fogja gyártani, még pedig alacsony k együtthatójú, 0,13 mikronos gyártási technológiák segítségével. Amennyiben hinni lehet a pletykáknak, a processzorban nem kevesebb mint 160 millió tranzisztor, nyolc fejlett pixel futószalag, valamint hat vertex shader motor kap helyet.
Colin McRae Rally az R420-ason
Az Intel Developer Forumon tartott bemutató keretein belül a kanadai székhelyű gyártó munkatársai elmondták, hogy egy R420-as grafikus megoldással felvértezett személyi számítógép, a komoly teljesítményigényű, idén megjelenő legújabb Colin McRae autós játékot stabil 100 képkocka/másodperces sebességgel képes futtatni, vagyis sebessége kétszerese, háromszorosa a jelenleg forgalomban lévő legfejlettebb DirectX 9.0-s hardverekének.
Az ATI Technologies-től korántsem idegenek az ilyen viszonylag korai technológiai bemutatók. A vállalat egy közelmúltbéli E3 kiállításon több mint két hónappal a hivatalos bejelentés és három hónappal a piaci debütálás előtt mutatott be működés közben egy Radeon 9700 Pro grafikuskártyát.
Nem túlzás azt állítani, hogy feszült várakozás előzi meg az ATI Technologies és a régi rivális Nvidia által a közeljövőben bemutatandó újgenerációs grafikus processzorokat, konkrétan az R420-at, illetve az NV40-et. Az elődöknél az ígéretek szerint jelentősen nagyobb teljesítménnyel rendelkező két újdonság közös vonása a Pixel Shader 3.0 és a Vertex Shader 3.0, a minden korábbinál hatékonyabb FSAA technológia és anizotrópikus szűrés, valamint a DDR, GDDR2 és GDDR3 memóriachipeket egyaránt támogató vadonatúj 256 bites memóriakontroller.
Az előadást az ATI alelnöke, Rick Bergman tartotta
Nem hivatalos forrásokból tudni lehet, hogy az ATI Technologies-féle R420-as grafikuschipet a világ legnagyobb szerződéses chipgyártó vállalataként nyilvántartott TSMC fogja gyártani, még pedig alacsony k együtthatójú, 0,13 mikronos gyártási technológiák segítségével. Amennyiben hinni lehet a pletykáknak, a processzorban nem kevesebb mint 160 millió tranzisztor, nyolc fejlett pixel futószalag, valamint hat vertex shader motor kap helyet.
Colin McRae Rally az R420-ason
Az Intel Developer Forumon tartott bemutató keretein belül a kanadai székhelyű gyártó munkatársai elmondták, hogy egy R420-as grafikus megoldással felvértezett személyi számítógép, a komoly teljesítményigényű, idén megjelenő legújabb Colin McRae autós játékot stabil 100 képkocka/másodperces sebességgel képes futtatni, vagyis sebessége kétszerese, háromszorosa a jelenleg forgalomban lévő legfejlettebb DirectX 9.0-s hardverekének.
Az ATI Technologies-től korántsem idegenek az ilyen viszonylag korai technológiai bemutatók. A vállalat egy közelmúltbéli E3 kiállításon több mint két hónappal a hivatalos bejelentés és három hónappal a piaci debütálás előtt mutatott be működés közben egy Radeon 9700 Pro grafikuskártyát.