Berta Sándor
Tanulmány a német IT-rendszerek állapotáról
Érdekes tanulmányt készített a Deloitte & Touche neves gazdaságvizsgáló cég a német információ-technológiai (IT) iparról és vállalatokról, véleményük szerint a szervezeti és technikai állapot igen nagy kívánnivalókat hagy maga után.
A dokumentum elkészítésében a Deloitte & Touche-nek segítséget nyújtott a hamburgi kereskedelmi kamara is. A felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a német középvállalatok IT-biztonsági infrastruktúrájának szervezeti és technikai állapota igen nagy kívánnivalókat hagy maga után. A megkérdezett cégek 66 százalékánál az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer összeomlott az IT-rendszer. Az összeomlások indokaként a cégek 50 százaléka hardver- vagy szoftverhibát, 25 százalékuk vírustámadást vagy áramszünetet jelölt meg, míg az esetek 10 százalékában programkezelési hiba okozta a rendszer leállását vagy összeomlását.
Az esetek 42 százaléka az elektronikus levelezőrendszert, míg 25 százaléka más fontos alkalmazásokat, így például az ERP működését érintette. A többi leállás szervereken vagy munkahelyi terminálokon következett be.
A nehézségek ellenére a cégek még mindig leginkább a saját, belső szakembereikben bíznak a különböző IT-problémák megoldásánál. Az esetek 50 százalékában hívták a belső munkatársakat és 18 százalékában fordultak külső tanácsadókhoz és számítástechnikai szakemberekhez. A fennmaradó 32 százalékban mind a belső karbantartók, mind pedig - ezek erősítésére - a külső szakemberek szolgáltatását is igénybe veszik.
A dokumentum elkészítésében a Deloitte & Touche-nek segítséget nyújtott a hamburgi kereskedelmi kamara is. A felmérés legfontosabb megállapítása, hogy a német középvállalatok IT-biztonsági infrastruktúrájának szervezeti és technikai állapota igen nagy kívánnivalókat hagy maga után. A megkérdezett cégek 66 százalékánál az elmúlt 12 hónapban legalább egyszer összeomlott az IT-rendszer. Az összeomlások indokaként a cégek 50 százaléka hardver- vagy szoftverhibát, 25 százalékuk vírustámadást vagy áramszünetet jelölt meg, míg az esetek 10 százalékában programkezelési hiba okozta a rendszer leállását vagy összeomlását.
Az esetek 42 százaléka az elektronikus levelezőrendszert, míg 25 százaléka más fontos alkalmazásokat, így például az ERP működését érintette. A többi leállás szervereken vagy munkahelyi terminálokon következett be.
A nehézségek ellenére a cégek még mindig leginkább a saját, belső szakembereikben bíznak a különböző IT-problémák megoldásánál. Az esetek 50 százalékában hívták a belső munkatársakat és 18 százalékában fordultak külső tanácsadókhoz és számítástechnikai szakemberekhez. A fennmaradó 32 százalékban mind a belső karbantartók, mind pedig - ezek erősítésére - a külső szakemberek szolgáltatását is igénybe veszik.