Rónai György
Jövőre húsz új digitális fényképezőgépet fog kiadni a Canon
A Canon jövőre olyan agresszív üzletpolitikát tervez, amely segítségével a teljes világpiac mintegy egynegyedét kívánja megszerezni. Ennek keretében első körben 20 új kompakt digitális fényképezőgép piacra dobását tervezi.
Japán legnagyobb irodai gépeket gyártó cégének legnagyobb konkurense a digitális fényképezőgépek piacán a Sony. Takashi Oshiyama a Canon digitális fényképezőkért felelős részlegének vezetője úgy nyilatkozott, miszerint a hosszú évek tapasztalata fogja cégét a vezető pozícióba emelni, olyan cégekkel szemben, amelyek csupán néhány éve foglalkoznak ilyesmivel.
"67-éves múltunk van, és ami a fényképezőket illeti, rengeteg információt gyűjtöttünk össze az évek során, amelyből egy jó adag fejlesztés még a tarsolyunkban vár a bemutatásra. Olyan cégek, amelyeknek semmi tapasztalatuk nincs a hagyományos filmes kamerák tekintetében nem tudnak olyan digitális kamerát sem készíteni, ami ezek tudását megközelítheti. Persze nem árulom el mely cégek ezek."
Oshiyama szerint a Canon 2004-ben több mint kétszer annyi kamerát fog piacra dobni, mint idén. Ez elősegítené a 25%-os piaci részesedés elérését, amely 5%-kal lenne több, mint az idei, és 10%-kal, mint az azelőtti. 2004 folyamán 12,5 millió masinát akarnak eladni, ami 50%-kal több, mint idén. A Sony ezzel szemben jövőre 10 milliós eladást tervez. "Mindegy mekkorára nő a piac, mi elérjük a 25 %-ot. Ha a piac 50 milliósra nő, akkor mi 12,5 milliót adunk el ebből, ha pedig 55 milliósra, akkor is tartani fogjuk a 25%-ot." mondta el Oshiyama.
A CIPA (Camera and Imaging Products Association) szerint, a 2003-as digitális fényképezőgép-eladások japán része nagyjából 40-44 millió egységet tett ki az előző év 25 millió egységéhez képest. Más gyártók mennyiségét a CIPA ugyan nem számolta bele, azonban ez amúgy elenyésző, hiszen a japán gyártók a piac több mint 90 %-át birtokolják.
Oshiyama kimutatásai ezen kívül nem tartalmazzák az 500,000 eladott SLR (Single Lens Reflex) kamerát, amelyet a Canon adott el idén. A Canon gyártókapacitása éves szinten 15 millió egység, ami 2005 januárjára a 20 milliót is elérheti az Oita-ban épült új Canon gyár segítségével. Úgy gondolja, hogy Kína megfelelő táptalaj lesz a Canon számára, hogy 2008-ban akár 100 milliósra nőtt digitális kamera piacot is ellássák.
A Canon ezenkívül olyan nyomtatók piacra dobását is tervezi, amelyekkel számítógép nélkül is lehet majd a kamerákhoz csatlakoztatva fotóminőségben nyomtatni. 2003-ban ezekből 300,000 darabot adtak el, a következő évre pedig mintegy 1,2 milliós eladást terveznek.
Japán legnagyobb irodai gépeket gyártó cégének legnagyobb konkurense a digitális fényképezőgépek piacán a Sony. Takashi Oshiyama a Canon digitális fényképezőkért felelős részlegének vezetője úgy nyilatkozott, miszerint a hosszú évek tapasztalata fogja cégét a vezető pozícióba emelni, olyan cégekkel szemben, amelyek csupán néhány éve foglalkoznak ilyesmivel.
"67-éves múltunk van, és ami a fényképezőket illeti, rengeteg információt gyűjtöttünk össze az évek során, amelyből egy jó adag fejlesztés még a tarsolyunkban vár a bemutatásra. Olyan cégek, amelyeknek semmi tapasztalatuk nincs a hagyományos filmes kamerák tekintetében nem tudnak olyan digitális kamerát sem készíteni, ami ezek tudását megközelítheti. Persze nem árulom el mely cégek ezek."
Oshiyama szerint a Canon 2004-ben több mint kétszer annyi kamerát fog piacra dobni, mint idén. Ez elősegítené a 25%-os piaci részesedés elérését, amely 5%-kal lenne több, mint az idei, és 10%-kal, mint az azelőtti. 2004 folyamán 12,5 millió masinát akarnak eladni, ami 50%-kal több, mint idén. A Sony ezzel szemben jövőre 10 milliós eladást tervez. "Mindegy mekkorára nő a piac, mi elérjük a 25 %-ot. Ha a piac 50 milliósra nő, akkor mi 12,5 milliót adunk el ebből, ha pedig 55 milliósra, akkor is tartani fogjuk a 25%-ot." mondta el Oshiyama.
A CIPA (Camera and Imaging Products Association) szerint, a 2003-as digitális fényképezőgép-eladások japán része nagyjából 40-44 millió egységet tett ki az előző év 25 millió egységéhez képest. Más gyártók mennyiségét a CIPA ugyan nem számolta bele, azonban ez amúgy elenyésző, hiszen a japán gyártók a piac több mint 90 %-át birtokolják.
Oshiyama kimutatásai ezen kívül nem tartalmazzák az 500,000 eladott SLR (Single Lens Reflex) kamerát, amelyet a Canon adott el idén. A Canon gyártókapacitása éves szinten 15 millió egység, ami 2005 januárjára a 20 milliót is elérheti az Oita-ban épült új Canon gyár segítségével. Úgy gondolja, hogy Kína megfelelő táptalaj lesz a Canon számára, hogy 2008-ban akár 100 milliósra nőtt digitális kamera piacot is ellássák.
A Canon ezenkívül olyan nyomtatók piacra dobását is tervezi, amelyekkel számítógép nélkül is lehet majd a kamerákhoz csatlakoztatva fotóminőségben nyomtatni. 2003-ban ezekből 300,000 darabot adtak el, a következő évre pedig mintegy 1,2 milliós eladást terveznek.