Berta Sándor
Új területeken erősítene a Canon
A digitális fényképezőgépek eladásainak zuhanása miatt új, magas profittal kecsegtető szegmenseket keresnek, ilyen lehet a hálózati kamerák területe.
Naponta 500 millió fotót és 144 000 órányi videót töltenek fel a felhasználók a világhálóra. Mindezek olyan adatok, amiknek elvileg egy a digitális fényképezőgépek és a videokamerák területén jelen lévő társaságnak örülnie kellene. Azonban a fényképek és a filmek többsége spontán módon, általában mobil- és okostelefonokkal készül. "A digitális fényképezőgépek piacán körülbelül 20 százalékos visszaesést tapasztalunk, de ezt más üzleti területeken újra be fogjuk hozni. A globális gazdasági szituáció ellenére stabil és jó helyzetben vagyunk, de nem elég már csak jónak lennünk, hanem kiválóak és még jobbak akarunk lenni" - jelentette ki Peter Saak, a Canon ausztriai vezetője. Prioritás, hogy meggyőzzék azokat a fogyasztókat, akik jelenleg az okostelefonjaikkal készítenek felvételeket, hogy a jövőben ne elégedjenek meg csupán ennyivel, hanem nyissanak a fényképészet felé. A vállalat szlogenje: örökítsd meg a pillanatot, de ha így teszel, akkor jó minőségben.
A cég a jövőben szeretne több lábon állni és nagy reményeket fűz a hálózati kamerák piacához, mely terület a jövőben egyre inkább előtérbe kerülhet. A Canon víziója szerint az óriáscégek jelenleg már mindent tudnak rólunk ha a hitelkártyánkat használjuk vagy ha közösségi portálokat látogatunk meg, és ebben a következő szintet az jelenti majd, hogy akkor sem tévesztenek szem elől ha éppen út közben vagyunk. Hálózatba kötött kamerák már most is vannak pl. a bankoknál és a gyárépületekben; a Canon célja az, hogy ezen a piacon legkésőbb három éven belül az első három szereplő között legyenek.
Saak közölte, hogy mindegyik ágazatban ugyanezt akarják elérni. Amennyiben egy adott piacon ezt nem sikerül megvalósítaniuk akkor kivonulnak onnan. A jövőben még jobban összpontosítani szeretnének a professzionális videók területére. Az első sikert itt már elkönyvelhették, hiszen a Canon Cinema EOS-t jól fogadták a filmesek, a terméket használja többek között Martin Scorsese és Ron Howard is. A cég a lézernyomtatók piacán is erősíteni akarja jelenlétét. A konszern a bevételeinek 9 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, évente 3200 szabadalmat nyújtanak be. Bár a Canont sokan elsősorban nyomtatógyártóként tartják számon, egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor érkezhet az első 3D-nyomtatója. Saak ezzel kapcsolatban csak annyit mondott: "Nem kell mindig az elsők között lenni, ennél a témánál kivárunk."
A vállalat a saját üzemeiben gyártja a termékeit, létesítményei vannak Japánban, Európában és az Amerikai Egyesült Államokban. "Bárhol is tevékenykedünk, az mindig megfelel a hatályos törvényeknek és előírásoknak, valamint a társasági etikánknak. Nem csupán saját magatartáskódexünk van, hanem elutasítjuk a gyerek- és a kényszermunkát" - szögezte le a menedzser. A társaság filozófiájának neve Kyosei, aminek jelentése "együtt élni és dolgozni mindenki jólétéért".
Naponta 500 millió fotót és 144 000 órányi videót töltenek fel a felhasználók a világhálóra. Mindezek olyan adatok, amiknek elvileg egy a digitális fényképezőgépek és a videokamerák területén jelen lévő társaságnak örülnie kellene. Azonban a fényképek és a filmek többsége spontán módon, általában mobil- és okostelefonokkal készül. "A digitális fényképezőgépek piacán körülbelül 20 százalékos visszaesést tapasztalunk, de ezt más üzleti területeken újra be fogjuk hozni. A globális gazdasági szituáció ellenére stabil és jó helyzetben vagyunk, de nem elég már csak jónak lennünk, hanem kiválóak és még jobbak akarunk lenni" - jelentette ki Peter Saak, a Canon ausztriai vezetője. Prioritás, hogy meggyőzzék azokat a fogyasztókat, akik jelenleg az okostelefonjaikkal készítenek felvételeket, hogy a jövőben ne elégedjenek meg csupán ennyivel, hanem nyissanak a fényképészet felé. A vállalat szlogenje: örökítsd meg a pillanatot, de ha így teszel, akkor jó minőségben.
A cég a jövőben szeretne több lábon állni és nagy reményeket fűz a hálózati kamerák piacához, mely terület a jövőben egyre inkább előtérbe kerülhet. A Canon víziója szerint az óriáscégek jelenleg már mindent tudnak rólunk ha a hitelkártyánkat használjuk vagy ha közösségi portálokat látogatunk meg, és ebben a következő szintet az jelenti majd, hogy akkor sem tévesztenek szem elől ha éppen út közben vagyunk. Hálózatba kötött kamerák már most is vannak pl. a bankoknál és a gyárépületekben; a Canon célja az, hogy ezen a piacon legkésőbb három éven belül az első három szereplő között legyenek.
Saak közölte, hogy mindegyik ágazatban ugyanezt akarják elérni. Amennyiben egy adott piacon ezt nem sikerül megvalósítaniuk akkor kivonulnak onnan. A jövőben még jobban összpontosítani szeretnének a professzionális videók területére. Az első sikert itt már elkönyvelhették, hiszen a Canon Cinema EOS-t jól fogadták a filmesek, a terméket használja többek között Martin Scorsese és Ron Howard is. A cég a lézernyomtatók piacán is erősíteni akarja jelenlétét. A konszern a bevételeinek 9 százalékát fordítja kutatás-fejlesztésre, évente 3200 szabadalmat nyújtanak be. Bár a Canont sokan elsősorban nyomtatógyártóként tartják számon, egyelőre nem lehet tudni, hogy mikor érkezhet az első 3D-nyomtatója. Saak ezzel kapcsolatban csak annyit mondott: "Nem kell mindig az elsők között lenni, ennél a témánál kivárunk."
A vállalat a saját üzemeiben gyártja a termékeit, létesítményei vannak Japánban, Európában és az Amerikai Egyesült Államokban. "Bárhol is tevékenykedünk, az mindig megfelel a hatályos törvényeknek és előírásoknak, valamint a társasági etikánknak. Nem csupán saját magatartáskódexünk van, hanem elutasítjuk a gyerek- és a kényszermunkát" - szögezte le a menedzser. A társaság filozófiájának neve Kyosei, aminek jelentése "együtt élni és dolgozni mindenki jólétéért".