Spencer
Mi a helyzet a grafikus megoldások piacán?
A Mercury Research piackutató cég nyilvánosságra hozta a számítógépes grafikus megoldások piacának a 2003-as esztendő második negyedévére vonatkozó legfrissebb adatait. A jelentésből kiderül, hogy az asztali diszkrét, asztali integrált, valamint mobil diszkrét és mobil integrált grafikus megoldásokat magába foglaló globális piac az említett időszakban gyengébben teljesített, mint az év első negyedévében. 2003 második negyedévében egyébként világszerte mintegy 53 millió grafikus megoldást hoztak forgalomba.
A piaci részesedést illetően az elmúlt hetek-hónapok egyik legnagyobb nyertese nem más, mint az Intel, mely az első negyedévben regisztrált mintegy 27 százalékos piacrészét 5 százalékkal volt képes növelni, így az mára elérte a 32 százalékot. Ezzel szemben az Nvidia Corporation nemrég még közel 31 százalékos részesedése 27 százalékra esett vissza, a nagy konkurens ATI Technologies viszont 1 százalékkal növelte piacrészét, így a kanadai székhelyű vállalat jelen pillanatban a piac 21 százalékát tudhatja magáénak. A piaci szektor egyéb kisebb-nagyobb résztvevői, így többek közt a SiS, a 3Dlabs, a Matrox Graphics, a Trident, illetve az S3 piaci részesedései nem, vagy csak alig változtak a második negyedévben.
Az asztali számítógépekbe szánt diszkrét grafikus megoldások piacát továbbra is az Nvidia vezeti, bár a szektor jelenleg mintegy 64 százalékát uraló mamutcég eladási mutatói elmaradnak az előző negyedévi adatoktól. Az ATI Technologies ugyanezen piaci szegmensben megközelítőleg 28 százalékos piacrészt birtokol. Az Nvidia az elmúlt negyedévben mintegy 3 százalékot vesztett a diszkrét grafikus megoldások piacán korábban megszerzett részesedéséből, ezzel szemben az örök rivális ATI Technologies ugyanezen időszakban több mint 2 százalékos piacrész növekedést jegyezhetett fel. A hordozható számítógépekbe szánt grafikuschipek piacán a kanadai gyártó egyébként nem kevesebb mint 68 százalékos részesedéssel rendelkezik, végül pedig említésre méltó, hogy az asztali integrált grafikus megoldások piacát továbbra is az Intel vezeti, a maga több mint 30 százalékos piacrészével.
A piaci részesedést illetően az elmúlt hetek-hónapok egyik legnagyobb nyertese nem más, mint az Intel, mely az első negyedévben regisztrált mintegy 27 százalékos piacrészét 5 százalékkal volt képes növelni, így az mára elérte a 32 százalékot. Ezzel szemben az Nvidia Corporation nemrég még közel 31 százalékos részesedése 27 százalékra esett vissza, a nagy konkurens ATI Technologies viszont 1 százalékkal növelte piacrészét, így a kanadai székhelyű vállalat jelen pillanatban a piac 21 százalékát tudhatja magáénak. A piaci szektor egyéb kisebb-nagyobb résztvevői, így többek közt a SiS, a 3Dlabs, a Matrox Graphics, a Trident, illetve az S3 piaci részesedései nem, vagy csak alig változtak a második negyedévben.
Az asztali számítógépekbe szánt diszkrét grafikus megoldások piacát továbbra is az Nvidia vezeti, bár a szektor jelenleg mintegy 64 százalékát uraló mamutcég eladási mutatói elmaradnak az előző negyedévi adatoktól. Az ATI Technologies ugyanezen piaci szegmensben megközelítőleg 28 százalékos piacrészt birtokol. Az Nvidia az elmúlt negyedévben mintegy 3 százalékot vesztett a diszkrét grafikus megoldások piacán korábban megszerzett részesedéséből, ezzel szemben az örök rivális ATI Technologies ugyanezen időszakban több mint 2 százalékos piacrész növekedést jegyezhetett fel. A hordozható számítógépekbe szánt grafikuschipek piacán a kanadai gyártó egyébként nem kevesebb mint 68 százalékos részesedéssel rendelkezik, végül pedig említésre méltó, hogy az asztali integrált grafikus megoldások piacát továbbra is az Intel vezeti, a maga több mint 30 százalékos piacrészével.