JohnnyCage
3 új BitBoys GPU a láthatáron
A finn BitBoys három olyan grafikus processzort tervez kiadni a közeljövőben, amely teljesítményével ugyan biztosan nem fog rekordokat döntögetni, rendkívül alacsony fogyasztásának köszönhetően azonban könnyen hódíthat majd a mobil eszközökben.
Az új Acceleon GPU vonal három tagból áll: A legkisebb G10-es chip alig 60 ezer tranzisztort tartalmaz, ebből kifolyólag csak minimális 3D gyorsítási képességekkel rendelkezik. Támogatja azonban a vektor alapú grafikus megjelenítést, amely során a megjelenítendő képet utasítások sokasága írja le. A BitBoys szerint a G10 kiválóan alkalmas lesz olyan vektor alapú felhasználói felületekhez való használtra, mint például az Apple Mac OS-X -ben található.
A G20-as chip a legkisebb modellnek számító G10 bővített változata lesz, amely már "komplett 3D grafikai megjelenítési funkciókat tartalmaz", mint a texture mapping, texture filtering, surface shading, sprite support, perspective correction, és pixel colour processing.
A G30-as jelzésű csúcsmodell mindemellett a z-buffer, stencil buffering, specular shading, MIP mapping, texture compression, fog effects, és egyéb funkciókat is támogatja majd.
A fejlesztők mindhárom mag megtervezésénél a maximális egyszerűséget, és a lehető legkisebb fogyasztást tartották elsődlegesen szemük előtt. Az új chipek pontos fogyasztási adatai egyelőre azonban nem ismertek. A társaság szerint a három chip a PS1 játékkonzolénál nagyobb grafikai teljesítményt nyújt rendkívül alacsony fogyasztás mellett.
Bár az Acceleon sorozat teljesítménye kevés lenne a mai PC-kbe, a BitBoys az új chipeket a PDA kéziszámítógépekbe, és intelligens mobiltelefonokba szánja, ahol a megoldások minden bizonnyal helytállnak majd.
Az új Acceleon GPU vonal három tagból áll: A legkisebb G10-es chip alig 60 ezer tranzisztort tartalmaz, ebből kifolyólag csak minimális 3D gyorsítási képességekkel rendelkezik. Támogatja azonban a vektor alapú grafikus megjelenítést, amely során a megjelenítendő képet utasítások sokasága írja le. A BitBoys szerint a G10 kiválóan alkalmas lesz olyan vektor alapú felhasználói felületekhez való használtra, mint például az Apple Mac OS-X -ben található.
A G20-as chip a legkisebb modellnek számító G10 bővített változata lesz, amely már "komplett 3D grafikai megjelenítési funkciókat tartalmaz", mint a texture mapping, texture filtering, surface shading, sprite support, perspective correction, és pixel colour processing.
A G30-as jelzésű csúcsmodell mindemellett a z-buffer, stencil buffering, specular shading, MIP mapping, texture compression, fog effects, és egyéb funkciókat is támogatja majd.
A fejlesztők mindhárom mag megtervezésénél a maximális egyszerűséget, és a lehető legkisebb fogyasztást tartották elsődlegesen szemük előtt. Az új chipek pontos fogyasztási adatai egyelőre azonban nem ismertek. A társaság szerint a három chip a PS1 játékkonzolénál nagyobb grafikai teljesítményt nyújt rendkívül alacsony fogyasztás mellett.
Bár az Acceleon sorozat teljesítménye kevés lenne a mai PC-kbe, a BitBoys az új chipeket a PDA kéziszámítógépekbe, és intelligens mobiltelefonokba szánja, ahol a megoldások minden bizonnyal helytállnak majd.