JohnnyCage
Ismét tarolt a PlayStation 2
A karácsony slágere 2002-ben is a Sony PlayStation 2 játékkonzol volt, legalábbis a videójáték piacon. A japán gyártó mintegy 8,5 millió PS2 készüléket adott el az év utolsó két hónapjában, amellyel jócskán megelőzte riválisait.
A Sony PlayStation 2 eladási mutatói az elmúlt karácsonyi időszakban nagyjából megfeleltek az elemzők előjelzéseinek, vagyis a játékkonzol továbbra is jóval népszerűbb, mint a Nintendo GameCube, és a Microsoft Xbox. A Sony eredményei ráadásul meghazudtolják azokat a piaci jeleket, amelyek a videójáték ipar várható visszaesésére utalnak.
"A legtöbben úgy vélik, a szektor látszólagos gyengesége annak tudható be, hogy a Microsoft Xbox, illetve a Nintendo GameCube nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket" - mondta Zachary Liggett, a West LB elemzője. "A PlayStation 2 viszont tarolt" - tette hozzá Liggett.
A Sony Computer Entertainment közleménye szerint a PlayStation 2 észak-amerikai eladásai a tavalyi év utolsó két hónapjában meghaladták a 4 millió darabot, amely 42 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az európai eladások 27 százalékos növekedéssel mintegy 3,4 millió darabot tettek ki. Az egyetlen jelentősebb piac, ahol a PS2 eladásai visszaestek, Japán volt, ahol a készülék már közel három éve kapható. Japánban 940 ezer darab PlayStation 2 kelt el az időszakban, amely 27 százalékos csökkenést jelent. Ez a visszaesés azonban a piac telítődésének tudható be.
Bár az észak-amerikai eladási darabszám felülmúlta a társaság várakozásait, az elektronikai óriás ezidáig nem módosította előjelzéseit.
A PlayStation 2 sikerét bizonyítja, hogy a japán Nintendo az egész 2002-es évben mindössze 1,5 millió GameCube játékkonzolt tudott eladni Európában. A ScreenDigest becslése szerint a Microsoft Xboxból is csak mintegy 1,4 millió kelt el az öreg kontinensen. Az európai PlayStation 2 tulajdonosok száma viszont 6 millióval növekedett tavaly.
A Sony vezetői szerint 2002 utolsó negyedévében a társaság nyereségének 40 százaléka a PlayStation játékkonzolokból, és játékszoftverekből származott.
A Sony PlayStation 2 eladási mutatói az elmúlt karácsonyi időszakban nagyjából megfeleltek az elemzők előjelzéseinek, vagyis a játékkonzol továbbra is jóval népszerűbb, mint a Nintendo GameCube, és a Microsoft Xbox. A Sony eredményei ráadásul meghazudtolják azokat a piaci jeleket, amelyek a videójáték ipar várható visszaesésére utalnak.
"A legtöbben úgy vélik, a szektor látszólagos gyengesége annak tudható be, hogy a Microsoft Xbox, illetve a Nintendo GameCube nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket" - mondta Zachary Liggett, a West LB elemzője. "A PlayStation 2 viszont tarolt" - tette hozzá Liggett.
A Sony Computer Entertainment közleménye szerint a PlayStation 2 észak-amerikai eladásai a tavalyi év utolsó két hónapjában meghaladták a 4 millió darabot, amely 42 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest. Az európai eladások 27 százalékos növekedéssel mintegy 3,4 millió darabot tettek ki. Az egyetlen jelentősebb piac, ahol a PS2 eladásai visszaestek, Japán volt, ahol a készülék már közel három éve kapható. Japánban 940 ezer darab PlayStation 2 kelt el az időszakban, amely 27 százalékos csökkenést jelent. Ez a visszaesés azonban a piac telítődésének tudható be.
Bár az észak-amerikai eladási darabszám felülmúlta a társaság várakozásait, az elektronikai óriás ezidáig nem módosította előjelzéseit.
A PlayStation 2 sikerét bizonyítja, hogy a japán Nintendo az egész 2002-es évben mindössze 1,5 millió GameCube játékkonzolt tudott eladni Európában. A ScreenDigest becslése szerint a Microsoft Xboxból is csak mintegy 1,4 millió kelt el az öreg kontinensen. Az európai PlayStation 2 tulajdonosok száma viszont 6 millióval növekedett tavaly.
A Sony vezetői szerint 2002 utolsó negyedévében a társaság nyereségének 40 százaléka a PlayStation játékkonzolokból, és játékszoftverekből származott.