JohnnyCage

Egyre nő a pénzügyi szakadék a játékkiadók között

Alig egy évvel ezelőtt az elemzők még, mint végtelen pénzforrást látták maguk előtt a videójáték ipart. A piaci kép azóta drasztikusan megváltozott, és bár egyes cégek helyzete továbbra is stabil, számos játékkiadó helyzete egyre nehezebbé válik.

Az évi 30 milliárd dolláros bevételt termelő videójáték piac az idei évben jelentős változásokat hozott. Amíg egyes cégek sikeres játékaiknak köszönhetően megerősödtek, a toplistás játékkal nem büszkélkedő cégek anyagi helyzete megingott.

Az Activision, amely a közelmúltban még a második legnagyobb játékkiadó címét viselte, a napokban a vártnál kedvezőtlenebbül alakuló eredményeire figyelmeztette a befektetőket. Ezzel egyidőben a Take-Two elsősorban rendkívül sikeres "Grand Cheft Auto: Vice City" elnevezésű játékszoftverének köszönhetően megelőzte a társaságot.

Az elemzők a Microsoft Xbox és Nintendo GameCube játékszoftverek kiadását követően a videójáték piac virágzására számítottak, jelenleg azonban úgy tűnik, hogy a játékkiadók többsége a fennmaradásért küzd. "Az idei karácsonyi időszak az erőviszonyok körvonalazódását hozta. Az Electronic Arts és a Take-Two szárnyal, amíg a többiek egyre lejjebb sodródnak a lejtőn" - mondta Mike Wallace, a UBS Warburg elemzője.

"Jelenleg úgy tűnik, hogy a viszonylag jelentéktelenebb játékprogramok iránt rendkívül gyenge kereslet mutatkozik, ezért a legtöbb kiadó nem tud várakozásainak megfelelően teljesíteni" - mondta Jeetil Patel, a Deutsche Bank Securities elemzője. Ami a részvényárfolyamokat illeti, az idei évben csak az Electronic Arts, és a Take-Two tudott növekedést elérni.

A teljesen eltérő eredményeket egyes szakértők részben a kiskereskedők hozzáállásával magyarázzák. Egyes játékszoftver szaküzletek újabban ugyanis csak néhány darabot rendelnek az egyes játékokból, és később csak azokból adnak le utánrendelést, amelyek iránt nagy volt a kereslet. Ezzel a "kisebb" játékok kiadói háttérbe szorulnak, és bevételeik a legtöbb esetben még a fejlesztési költségeket sem fedezik.

"Véleményünk szerint az interaktív szórakoztatóipar egyre inkább egy sikerorientált üzletággá válik, amelyet néhány domináns cég irányít népszerű játéksorozataival" - mondta Patel. "Bár ebből a trendből mind az Electronic Arts, mind az Activision előnyt szerezhet, az előbbi cég az egyetlen, amely kifejezetten a népszerű sorozatokra koncentrál" - tette hozzá az elemző.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
  • Lord Mixxx #17
    En helyesnek latom, hogy a silany 223213 doom clone megpusztul. TEGYE! 2 irany van: 1- vagy valami nagy dolgot folytatsz es akkor meg kell utni a mercet mert ha nem akkor elobb-utobb visszaut (lasd lucas arts sw mizeriaja... sokan elfordultak toluk az utobbi idokben) vagy valami nagy otlettel kell elorukkolni. Ha nem teszed meg akkor el fogsz bukni. Vice City nagy siker lett de nem az otlet miatt. Az el lett love a gta3-ban. A kovetkezo resz ha lenne es ez maradna mar nem lenne siker annyira. A gta3 honapokig lekotott es vegignyomtam a vc meg mar 1 honapja a polcon figyel erintetlenul...... es a kovetkezo resz szinte 100%-hogy a kereskedonel fog maradni reszemrol.
  • JTBM #15
    Az utóbbi kb. 4 hétben csak és kizárólak a "Hearts of Iron" nevű game-mel nyomulok. Pedig grafikailag 5 évvel le van maradva, csak nagyon jó vele játszani...
  • [HUN]PAStheLoD #12
    hehe... ezek az elemzők pont olyan hülyék mit a balfék brókerek!! Nem tudják mi lesz de nagyon sokat beszélnek róla :))
  • magyar ember 2 #8
    Aztan a nagy cegek 1 ido utan tul nagyok lesznek, befaradnak, lelassulnak, nem kepesek ujitani, es jon 1 kis kiado 1 nagy 5lettel, amivel atrendezi a jatekpiacot. Igy m1 ez kezdetek ota, gondoljunk csak a regen nagy nevnek szamito MicroProsera, SSI-re. Nincs ebben semmi ujdonsag.
  • Vízipók #6
    Vagy a nagyok felvásárolják őket, hozzájuk mennek a fejlesztők, és ugyanazt kapod, csak nem Infogrames, hanem EA logo vigyorog rád a játék elején, mert ugye a tokra TDK van írva, mint a legtöbb tisztes honpolgárnál... :-)
  • _VaM #4
    jah mindenki vagyen sok sims-et, hogy a többi jó(bb) program fejlesztői meg menjenek csődbe, mert csak az a jó, amit sokan vasznek...
  • Crazy Dog #3
    :) Jaja. Csak ma már annyi energiát kell ölni a grafikába, hogy a játékra nem jut idő.
  • WiLDoR #2
    Jelenleg úgy tűnik, hogy a viszonylag jelentéktelenebb játékprogramok iránt rendkívül gyenge kereslet mutatkozik, ezért a legtöbb kiadó nem tud várakozásainak megfelelően teljesíteni"

    naná! ki az a marha aki egy igénytelen tucatprogit megvesz??? csináljanak igényes, ötletes game-eket, amik le bírják kötni a népet, aztán akkor veszik majd, mint a cukrot...

    ha meg nem képesek rá, akkor meg ne sírjanak, inkább csukják be a kaput...