JohnnyCage
Kiadja forráskódjait a RealNetworks
Három hónappal azután, hogy a RealNetworks bejelentette, egyes szoftvereit szabadforrásúvá kívánja tenni, a társaság kiadta első kódrészleteit a nyilvánosságnak.
Az első kódrészletek formális kiadására egy online sugárzott műsorban került sor a napokban, amelyben Rob Glaser, a RealNetworks vezérigazgatója többek között arról beszélt, hogy a társaság miként tervezi megerősíteni médiaszerver szoftvereinek jelenlétét a piacon.
A társaság elsőként szabadon elérhetővé tett forráskódjai között szerepel a Helix DNA kliens, amelyet kereskedelmi célú "community", illetve nem kereskedelmi felhasználásra jogosító "public" licensszel használhatnak fel a szórakoztatóelektronikai gyártók, illetve a szoftverfejlesztők. A kétféle licensz feltételei még nem teljesen véglegesek, így például a "community" licensz díjszabása sem ismert. A public licensz ingyenes lesz.
Az elemzők szerint a RealNetworks médiaszerver üzletága a gazdasági visszaesés, illetve a szoftveróriás Microsoft egyre erősödő nyomása miatt az elmúlt időszakban meglehetősen gyenge eredményeket ért el. A Microsoft a közelmúltban jelentős előnyt szerzett a RealNetworks-szel szemben, amely elsősorban a Windows Media Player elterjedtségének, illetve a társaság ingyenes médiaszerverének tudható be.
A RealNetworks úgy kíván visszavágni a Microsoft előretörésére, hogy a lehető legtöbb digitális média technológia támogatását építi szoftvereibe. A Real a "reverse engineering" (fordított tervezés) módszerrel visszafejtette a Microsoft digitális média technológiáit, így a társaság a jövőben akár Windows Media fájlokat is sugározhat médiaszervereivel.
Az új stratégia részeként a RealNetworks komoly erőkkel fogja népszerűsíteni megoldásait, elsősorban a szerverek oldalán. "Átpozícionáljuk szerver szoftverünket, amely korábban csak egy formátumot támogatott, mára azonban egy multiplatform megoldássá nőtte ki magát" - mondta Dan Sheeran, a RealNetworks média rendszerek részlegének elnökhelyettese. "A Helix Universal Server elsősorban a telekommunikációs- és internetszolgáltatók számára készül, akiknek rendkívül fontos a legkülönfélébb formátumok egyidejű támogatása."
Az első kódrészletek formális kiadására egy online sugárzott műsorban került sor a napokban, amelyben Rob Glaser, a RealNetworks vezérigazgatója többek között arról beszélt, hogy a társaság miként tervezi megerősíteni médiaszerver szoftvereinek jelenlétét a piacon.
A társaság elsőként szabadon elérhetővé tett forráskódjai között szerepel a Helix DNA kliens, amelyet kereskedelmi célú "community", illetve nem kereskedelmi felhasználásra jogosító "public" licensszel használhatnak fel a szórakoztatóelektronikai gyártók, illetve a szoftverfejlesztők. A kétféle licensz feltételei még nem teljesen véglegesek, így például a "community" licensz díjszabása sem ismert. A public licensz ingyenes lesz.
Az elemzők szerint a RealNetworks médiaszerver üzletága a gazdasági visszaesés, illetve a szoftveróriás Microsoft egyre erősödő nyomása miatt az elmúlt időszakban meglehetősen gyenge eredményeket ért el. A Microsoft a közelmúltban jelentős előnyt szerzett a RealNetworks-szel szemben, amely elsősorban a Windows Media Player elterjedtségének, illetve a társaság ingyenes médiaszerverének tudható be.
A RealNetworks úgy kíván visszavágni a Microsoft előretörésére, hogy a lehető legtöbb digitális média technológia támogatását építi szoftvereibe. A Real a "reverse engineering" (fordított tervezés) módszerrel visszafejtette a Microsoft digitális média technológiáit, így a társaság a jövőben akár Windows Media fájlokat is sugározhat médiaszervereivel.
Az új stratégia részeként a RealNetworks komoly erőkkel fogja népszerűsíteni megoldásait, elsősorban a szerverek oldalán. "Átpozícionáljuk szerver szoftverünket, amely korábban csak egy formátumot támogatott, mára azonban egy multiplatform megoldássá nőtte ki magát" - mondta Dan Sheeran, a RealNetworks média rendszerek részlegének elnökhelyettese. "A Helix Universal Server elsősorban a telekommunikációs- és internetszolgáltatók számára készül, akiknek rendkívül fontos a legkülönfélébb formátumok egyidejű támogatása."