JohnnyCage
"Web-hiányban" szenvednek az amerikai tanulók
A számítógépek lassan olyan általánosak lesznek az amerikai iskolákban, mint a táblák és a szekrények, az Internetre kiéhezett tanulók igényeit azonban még így sem tudják kielégíteni, áll egy most kiadott jelentésben.
Azok a tanulók, akik kutatási munkáikat, vagy házidolgozataikat az Internet segítségével próbálják megoldani, gyakran csalódnak. Legalábbis akkor, ha a problémás, gyakran túlterhelt, különböző tartalomszűrőkkel lebénított iskolai rendszereket próbálják felhasználni.
- Bár az Egyesült Államok az elmúlt hét évben óriási összegeket áldozott az oktatási intézmények Internet-eléréssel való ellátására, a tanulók szerint mégsem ez a leginkább kiemelendő tény az iskolai interneteléréssel kapcsolatban - mondta Lee Rainie, a Pew Internet and American Life Project igazgatója. - Ők egy nagyszerű oktatási eszközt látnak, amely nem megfelelően kerül felhasználásra - mondta Rainie.
Az amerikaiak internet kultúráját vizsgáló nonprofit szervezet az American Institutes for Research segítségével kérte meg a tanulókat, hogy röviden foglalják össze az iskolai, tanulási célú internetezéssel kapcsolatos véleményüket, tapasztalataikat.
A Pew felmérése szerint az amerikai általános- és középiskolás diákok háromnegyede használja rendszeresen a világhálót. Legtöbbjük szerint az Internet kiváló oktatási eszköz, amely óriási segítséget nyújthat a kutatási munkák elvégzésében, illetve a házifeladatok könnyebb elkészítésében. A megkérdezett tanulók elmondásuk szerint gyakran osztják meg egymással az egyes weboldalakkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat, amely még hatékonyabbá teszi a Web felhasználását.
A tanulók Internet-felhasználásának komolyabb, hatékonyabb része azonban általában az iskolák falain kívülre esik. A tanulók az órák alatt általában el vannak tiltva az internethozzáféréssel rendelkező számítógépektől, vagy pedig túlzottan szigorú megkötéseknek kell eleget tenniük. A tanárok gyakran nem segítik azokat a diákokat, akik a világháló segítségével próbálják megoldani feladataikat, mivel nem akarják kirekeszteni azokat, akiknek otthon nincsen hozzáférésük.
A tartalomszűrő szoftverek, amelyek alkalmazása az Egyesült Államokban kötelező ahhoz, hogy az oktatási intézmény, illetve könyvtár állami támogatást kaphasson az internethozzáféréshez, gyakran olyan weboldalak elérését is megakadályozzák, amelyek tartalma nem tiltott, sőt hasznos lenne. Rainie szerint a szűrőket a legtöbb diák haszontalan, felesleges megoldásnak tartja, amely eredeti céljával ellenben számos hasznos, erőszaktól és pornográfiától mentes oldal elérését akadályozza meg.
Azok a tanulók, akik kutatási munkáikat, vagy házidolgozataikat az Internet segítségével próbálják megoldani, gyakran csalódnak. Legalábbis akkor, ha a problémás, gyakran túlterhelt, különböző tartalomszűrőkkel lebénított iskolai rendszereket próbálják felhasználni.
- Bár az Egyesült Államok az elmúlt hét évben óriási összegeket áldozott az oktatási intézmények Internet-eléréssel való ellátására, a tanulók szerint mégsem ez a leginkább kiemelendő tény az iskolai interneteléréssel kapcsolatban - mondta Lee Rainie, a Pew Internet and American Life Project igazgatója. - Ők egy nagyszerű oktatási eszközt látnak, amely nem megfelelően kerül felhasználásra - mondta Rainie.
Az amerikaiak internet kultúráját vizsgáló nonprofit szervezet az American Institutes for Research segítségével kérte meg a tanulókat, hogy röviden foglalják össze az iskolai, tanulási célú internetezéssel kapcsolatos véleményüket, tapasztalataikat.
A Pew felmérése szerint az amerikai általános- és középiskolás diákok háromnegyede használja rendszeresen a világhálót. Legtöbbjük szerint az Internet kiváló oktatási eszköz, amely óriási segítséget nyújthat a kutatási munkák elvégzésében, illetve a házifeladatok könnyebb elkészítésében. A megkérdezett tanulók elmondásuk szerint gyakran osztják meg egymással az egyes weboldalakkal kapcsolatban szerzett tapasztalataikat, amely még hatékonyabbá teszi a Web felhasználását.
A tanulók Internet-felhasználásának komolyabb, hatékonyabb része azonban általában az iskolák falain kívülre esik. A tanulók az órák alatt általában el vannak tiltva az internethozzáféréssel rendelkező számítógépektől, vagy pedig túlzottan szigorú megkötéseknek kell eleget tenniük. A tanárok gyakran nem segítik azokat a diákokat, akik a világháló segítségével próbálják megoldani feladataikat, mivel nem akarják kirekeszteni azokat, akiknek otthon nincsen hozzáférésük.
A tartalomszűrő szoftverek, amelyek alkalmazása az Egyesült Államokban kötelező ahhoz, hogy az oktatási intézmény, illetve könyvtár állami támogatást kaphasson az internethozzáféréshez, gyakran olyan weboldalak elérését is megakadályozzák, amelyek tartalma nem tiltott, sőt hasznos lenne. Rainie szerint a szűrőket a legtöbb diák haszontalan, felesleges megoldásnak tartja, amely eredeti céljával ellenben számos hasznos, erőszaktól és pornográfiától mentes oldal elérését akadályozza meg.