JohnnyCage
Csökkent a HP részesedése a digitális kamerák piacán
A digitális állókép-kamerák eladásai az Egyesült Államokban 50 százalékkal emelkedtek az idei első félévben, a Hewlett-Packard azonban a növekvő piacon is részesedést veszített.
Az óriáscég egy, a napokban kiadott felmérés szerint a második negyedévben 4,5 százalékot veszített piaci részesedéséből a digitális kamerák szegmensében. Az International Data Corp. (IDC) piackutató cég szerint az idei első félévben mintegy 3,5 millió színes kijelzővel rendelkező, digitális állókép-kamera talált gazdára az Egyesült Államokban. Ebből mintegy 2 millió készülék értékesítésére a második negyedévben került sor.
A piacvezető gyártó kiemelkedő előnnyel a japán Sony Corp. volt, amely társaság az USA-ban forgalomba került digitális kamerák 25 százalékát gyártotta. A második helyezett Canon, amely első alkalommal ért el dobogós helyet, 12 százalékos piaci részesedést regisztrálhatott.
A Hewlett-Packard piaci részesedése a tavalyi második negyedév 14 százalékáról 9,5 százalékra esett, áll a felmérésben. - Mindez elsősorban annak tudható be, hogy a társaság új modelljei nem érkeztek meg időben a piacra, a korábbi készülékekből rendelkezésre álló raktárkészletek pedig elfogytak - mondta Ron Glaz, az IDC digitális képfeldolgozással foglalkozó programmenedzsere. - Egyszerűen nem volt mivel pótolniuk a megüresedett polcokat - tette hozzá.
A HP szóvivőnője szerint a társaság egy új termékvonal piacra dobásának végső fázisában tart, és mint más, hasonló esetekben, igyekszik megfelelő raktárkészletet biztosítani az új digitális kamerákból.
A digitális kamerák, amelyek forradalmi változásokat hoztak a fotózásban amatőrnek és profi fotósnak egyaránt, a karácsonyi vásárlószezonig várhatóan drasztikus árcsökkenésen fognak keresztül menni. Az IDC szerint egyébként az éves digitális kamera eladások 40 százalékát a karácsonyi időszak teszi ki.
Az óriáscég egy, a napokban kiadott felmérés szerint a második negyedévben 4,5 százalékot veszített piaci részesedéséből a digitális kamerák szegmensében. Az International Data Corp. (IDC) piackutató cég szerint az idei első félévben mintegy 3,5 millió színes kijelzővel rendelkező, digitális állókép-kamera talált gazdára az Egyesült Államokban. Ebből mintegy 2 millió készülék értékesítésére a második negyedévben került sor.
A piacvezető gyártó kiemelkedő előnnyel a japán Sony Corp. volt, amely társaság az USA-ban forgalomba került digitális kamerák 25 százalékát gyártotta. A második helyezett Canon, amely első alkalommal ért el dobogós helyet, 12 százalékos piaci részesedést regisztrálhatott.
A Hewlett-Packard piaci részesedése a tavalyi második negyedév 14 százalékáról 9,5 százalékra esett, áll a felmérésben. - Mindez elsősorban annak tudható be, hogy a társaság új modelljei nem érkeztek meg időben a piacra, a korábbi készülékekből rendelkezésre álló raktárkészletek pedig elfogytak - mondta Ron Glaz, az IDC digitális képfeldolgozással foglalkozó programmenedzsere. - Egyszerűen nem volt mivel pótolniuk a megüresedett polcokat - tette hozzá.
A HP szóvivőnője szerint a társaság egy új termékvonal piacra dobásának végső fázisában tart, és mint más, hasonló esetekben, igyekszik megfelelő raktárkészletet biztosítani az új digitális kamerákból.
A digitális kamerák, amelyek forradalmi változásokat hoztak a fotózásban amatőrnek és profi fotósnak egyaránt, a karácsonyi vásárlószezonig várhatóan drasztikus árcsökkenésen fognak keresztül menni. Az IDC szerint egyébként az éves digitális kamera eladások 40 százalékát a karácsonyi időszak teszi ki.