JohnnyCage
Online közvetítéseket szűntet meg a Yahoo!
A Yahoo! Inc. keddi bejelentése szerint a társaság leállítja számos online közvetítéssel kapcsolatos szolgáltatását, beleértve a FinanceVision pénzügyi hírműsort, és a Yahoo Radio-t is.
A szolgáltatások leállítása legfeljebb harminc alkalmazott elbocsátását jelenti - mondta Henry Sohn, a Yahoo hálózati szolgáltatások részlegének elnökhelyettese és menedzsere.
A Yahoo a korai sikerek után a közelmúltban újra kellett, hogy gondolja egyes tevékenységi területeit. A társaság óriási összegeket fektetett olyan cégek felvásárlásába, mint például a Broadcast.com, amelyek aztán elindították az adatfolyam-alapú szolgáltatások szegmensében. Később, az Internet-lufi kipukkadását követően azonban ez a szegmens is visszaesett az egekbe szökő kiadások, illetve az elégtelen reklámbevételek miatt.
A Yahoo tavaly az online közvetítésekkel, illetve műsorszolgáltatással foglalkozó részlegét jelölte meg, mint a leggyengébben teljesítő üzletág, és tervbe vette tevékenységeinek átformálását, működésük hatékonyabbá tételét, illetve a reklámok mellett más bevételi források szerzését.
"A FinanceVision reklám-alapú volt, és ez az üzleti modell nem volt elég életben maradásához" - mondta Sohn. "Az online videóközvetítés teljesen más feladatnak bizonyult, mint egy szöveggel teli weboldal fenntartása" - tette hozzá.
A Yahoo Radio leállításáról a társaság azután döntött, hogy az Egyesült Államokban az elmúlt héten életbe lépett egy rendelet, amely a webes műsorszolgáltatás után fizetendő jogdíjakra vonatkozik, és amely számos szolgáltató számára a biztos csődöt jelenti. Sohn mindezek ellenére leszögezte, hogy a Yahoo Radio leállításának nem a jogdíjakról szóló döntés az oka.
A szolgáltatások leállítása legfeljebb harminc alkalmazott elbocsátását jelenti - mondta Henry Sohn, a Yahoo hálózati szolgáltatások részlegének elnökhelyettese és menedzsere.
A Yahoo a korai sikerek után a közelmúltban újra kellett, hogy gondolja egyes tevékenységi területeit. A társaság óriási összegeket fektetett olyan cégek felvásárlásába, mint például a Broadcast.com, amelyek aztán elindították az adatfolyam-alapú szolgáltatások szegmensében. Később, az Internet-lufi kipukkadását követően azonban ez a szegmens is visszaesett az egekbe szökő kiadások, illetve az elégtelen reklámbevételek miatt.
A Yahoo tavaly az online közvetítésekkel, illetve műsorszolgáltatással foglalkozó részlegét jelölte meg, mint a leggyengébben teljesítő üzletág, és tervbe vette tevékenységeinek átformálását, működésük hatékonyabbá tételét, illetve a reklámok mellett más bevételi források szerzését.
"A FinanceVision reklám-alapú volt, és ez az üzleti modell nem volt elég életben maradásához" - mondta Sohn. "Az online videóközvetítés teljesen más feladatnak bizonyult, mint egy szöveggel teli weboldal fenntartása" - tette hozzá.
A Yahoo Radio leállításáról a társaság azután döntött, hogy az Egyesült Államokban az elmúlt héten életbe lépett egy rendelet, amely a webes műsorszolgáltatás után fizetendő jogdíjakra vonatkozik, és amely számos szolgáltató számára a biztos csődöt jelenti. Sohn mindezek ellenére leszögezte, hogy a Yahoo Radio leállításának nem a jogdíjakról szóló döntés az oka.