Franczy
Konzolpiac: olcsóbb gépek, új online szolgáltatások
A Sony, a Microsoft és a Nintendo is rendkívül komoly erőkkel kívánja képviseltetni magát a Los Angelesben jövő héten, egész pontosan május 22-én kezdődő E3 (Electronic Entertainment Expo) szakkiállításon, ahol a különböző konzolokra fejlesztett új játékszoftvereken kívül a várakozások szerint több árcsökkentést, valamint internetes terveket is bejelentenek majd az említett cégek. Mint arról a napokban beszámoltunk, a Microsoft az E3-on tervezi bejelenteni elsőgenerációs játékkonzoljának, az Xboxnak az árcsökkentését, a Sony azonban a Microsoft elébe ment akkor, amikor kedden bejelentette, hogy a PlayStation 2 ára az Egyesült Államokban 299 helyett immár csak 199 dollár, valamint, hogy a PlayStation One ára nem kevesebb mint 50 százalékkal mérséklődik. Az eddig 99 dolláros áron forgalmazott elsőgenerációs PlayStation ára Amerikában mostantól 49 dollár.
Szakértők szerint egyébként a konzolpiacon az online játéklehetőségek manapság legalább akkora, ha nem nagyobb jelentősséggel bírnak, mint a kisebb-nagyobb árcsökkentések, így érthető, hogy az ebben a piaci szegmensben érdekelt cégek egytől egyig komoly online tervekkel rendelkeznek. A Microsoft például egy előfizetéses alapokon nyugvó broadband (szélessávú) hálózat kiépítésén munkálkodik, mely az Xbox integrált Ethernet kontrollerével egyetemben lehetővé teszi, hogy a játékosok immár hálózatos játékokban is összemérhessék egymással tudásukat. A Microsoft ezen új hálózatáról és online szolgáltatásairól egyelőre keveset lehet tudni, azonban a cég képviselői az E3-on az Xbox árcsökkentés mellett várhatóan az új online szolgáltatások elérhetőségéről és áráról is említést tesznek majd.
Érdekes, hogy míg a Microsoft nagyon komoly reményeket fűz a játékkonzoljához kapcsolódó vadonatúj online szolgáltatásokhoz, addig a szakértők nagy része sokkal visszafogottabban nyilatkozik a Microsoft ezen projektjéről. David Cole, a DFC Inteligence nevezetű piackutató cég szakértője például úgy vélekedik, hogy a Microsoft a legjobb esetben is csak arra számíthat, hogy az Xbox tulajdonosok mindössze 10 százaléka veszi majd igénybe a cég új szolgáltatásait.
Szakértők szerint egyébként a konzolpiacon az online játéklehetőségek manapság legalább akkora, ha nem nagyobb jelentősséggel bírnak, mint a kisebb-nagyobb árcsökkentések, így érthető, hogy az ebben a piaci szegmensben érdekelt cégek egytől egyig komoly online tervekkel rendelkeznek. A Microsoft például egy előfizetéses alapokon nyugvó broadband (szélessávú) hálózat kiépítésén munkálkodik, mely az Xbox integrált Ethernet kontrollerével egyetemben lehetővé teszi, hogy a játékosok immár hálózatos játékokban is összemérhessék egymással tudásukat. A Microsoft ezen új hálózatáról és online szolgáltatásairól egyelőre keveset lehet tudni, azonban a cég képviselői az E3-on az Xbox árcsökkentés mellett várhatóan az új online szolgáltatások elérhetőségéről és áráról is említést tesznek majd.
Érdekes, hogy míg a Microsoft nagyon komoly reményeket fűz a játékkonzoljához kapcsolódó vadonatúj online szolgáltatásokhoz, addig a szakértők nagy része sokkal visszafogottabban nyilatkozik a Microsoft ezen projektjéről. David Cole, a DFC Inteligence nevezetű piackutató cég szakértője például úgy vélekedik, hogy a Microsoft a legjobb esetben is csak arra számíthat, hogy az Xbox tulajdonosok mindössze 10 százaléka veszi majd igénybe a cég új szolgáltatásait.