JohnnyCage
Grid-alapú hálózat online játékokhoz
Az IBM Corp. a közelmúltban alapított Butterfly.net Inc.-nel közösen egy olyan globális hálózat kiépítését vette tervbe, amely online játékosok millióit kapcsolhatná össze.
A hírt csütörtökön jelentették be a társaságok.
A "Butterfly Grid" elnevezésű rácsszerkezetű hálózat az első olyan megoldás lesz, amelyhez az IBM az úgynevezett "grid computing" koncepciót alkalmazza. A szabadforrású szoftverekre épülő technológia lehetővé teszi számítógépek millióinak összekapcsolását egy rendkívül erőteljes hálózatba. Az IBM szerint a hálózatot bérbe adnák a játékkiadóknak, amelyek online játékaikhoz alkalmaznák azt.
Az Internet, mint platform már jelenleg is rendelkezésre áll az interaktív játékokhoz, a web-alapú megoldások fejlesztése azonban rendkívül költséges, és az internetes forgalomban keletkező zavarok félbeszakíthatják a játékot. Mint David Levine, a Butterfly vezérigazgatója elmondta, a két éve fejlesztés alatt álló hálózat különféle szoftverfejlesztő készletei már játékkonzolokhoz és PC-khez egyaránt elérhetőek. A vezető szerint a megoldás jelentősen le fogja csökkenteni az online játékokkal foglalkozó kiadók költségeit.
A Butterfly.net és az IBM megállapodása alapján a hálózathoz az előbbi társaság fogja szolgáltatni a szoftvereket, az utóbbi pedig bizonyos anyagi kompenzációért cserébe a hardvereszközöket biztosítja. A játékkiadók a Butterfly.net-nek fognak jogdíjat fizetni a játékosoktól beszedett előfizetési díjakból.
"A Butterfly.net alapvetően egy masszív, multiplayer játékokhoz szánt hálózatot valósított meg" - mondta Levine. "Mint játékfejlesztő, a megoldással jelentősen csökkenteni tudod fejlesztési költségeidet" - mondta Scott Penberthy, az IBM Global Services elnökhelyettese.
A jelenlegi multiplayer online játékok többszáz, esetleg néhány ezer játékost támogatnak. Az új hálózattal azonban játékosok milliói kapcsolódhatnak a hálózatra egyidőben - tette hozzá Penberthy. A hálózat emellett nagyobb megbízhatóságot, és zökkenőmentes játékot ígér. - Amit látni fogunk, az a problémák döntő többségének eltűnése.
A hírt csütörtökön jelentették be a társaságok.
A "Butterfly Grid" elnevezésű rácsszerkezetű hálózat az első olyan megoldás lesz, amelyhez az IBM az úgynevezett "grid computing" koncepciót alkalmazza. A szabadforrású szoftverekre épülő technológia lehetővé teszi számítógépek millióinak összekapcsolását egy rendkívül erőteljes hálózatba. Az IBM szerint a hálózatot bérbe adnák a játékkiadóknak, amelyek online játékaikhoz alkalmaznák azt.
Az Internet, mint platform már jelenleg is rendelkezésre áll az interaktív játékokhoz, a web-alapú megoldások fejlesztése azonban rendkívül költséges, és az internetes forgalomban keletkező zavarok félbeszakíthatják a játékot. Mint David Levine, a Butterfly vezérigazgatója elmondta, a két éve fejlesztés alatt álló hálózat különféle szoftverfejlesztő készletei már játékkonzolokhoz és PC-khez egyaránt elérhetőek. A vezető szerint a megoldás jelentősen le fogja csökkenteni az online játékokkal foglalkozó kiadók költségeit.
A Butterfly.net és az IBM megállapodása alapján a hálózathoz az előbbi társaság fogja szolgáltatni a szoftvereket, az utóbbi pedig bizonyos anyagi kompenzációért cserébe a hardvereszközöket biztosítja. A játékkiadók a Butterfly.net-nek fognak jogdíjat fizetni a játékosoktól beszedett előfizetési díjakból.
"A Butterfly.net alapvetően egy masszív, multiplayer játékokhoz szánt hálózatot valósított meg" - mondta Levine. "Mint játékfejlesztő, a megoldással jelentősen csökkenteni tudod fejlesztési költségeidet" - mondta Scott Penberthy, az IBM Global Services elnökhelyettese.
A jelenlegi multiplayer online játékok többszáz, esetleg néhány ezer játékost támogatnak. Az új hálózattal azonban játékosok milliói kapcsolódhatnak a hálózatra egyidőben - tette hozzá Penberthy. A hálózat emellett nagyobb megbízhatóságot, és zökkenőmentes játékot ígér. - Amit látni fogunk, az a problémák döntő többségének eltűnése.