JohnnyCage
Az IBM a kisvállalkozások piacán erősít
A számítógépgyártó óriáscég a napokban több új NetVista asztali modellt adott ki, amelyekkel a társaság meg szeretné erősíteni pozícióját a kis- és középvállalkozásoknak szánt PC-k piacán.
Az IBM új rendszerei, beleértve azt a 10 új NetVista A22p modellt, amelyek ára 750 és 1900 dollár között változik, újabb lépést jelentenek abban a több évvel ezelőtt indított erőfeszítésben, melynek célja az IBM részesedésének megerősítése a kisvállalkozások számára készített számítógépek piacán.
Az SMB (SMall Businesses - Kisvállalkozások) piacba elsősorban az ezernél kevesebb alkalmazottal rendelkező vállalatok számítanak. Az SMB szegmens az elmúlt másfél évben a nagyvállalati- és fogyasztói rendszerek piacához hasonlóan drasztikus visszaesést mutatott, a PC gyártók számára mégis vonzó területet jelent. Az IDC piackutató cég jelentése szerint, bár a kisvállalatok egyenként kevesebb számítógépet vásárolnak mind az óriáscégek, a globális SMB piac képviselői az idei évben mintegy 8,6 millió új számítógépet fognak rendelni.
"Éveken keresztül elterjedt volt az a szemlélet, miszerint az SMB piac nem fontos, mivel a kisvállalkozások kevés számítógépet vásárolnak" - mondta Ray Boggs, az IDC egyik elemzője. "A PC gyártók az utóbbi időben azonban felismerték, hogy a kisvállalkozások meglehetősen nagy számuk miatt igenis komoly piacot képviselnek."
Az IBM mellett a közelmúltban olyan riválisok is fokozottan célba vették a kisvállalkozások piacát, mint a Compaq Computer, a Dell Computer, a Gateway, valamint a Hewlett-Packard. "Általánosan megfigyelhető, hogy a PC gyártók egyre szélesebb célterületen kínálják eszközeiket, amelybe az SMB piac is beletartozik" - mondta Toni Duboise, az ARS elemzője. "Természetesen továbbra is a nagyvállalati szegmens a legfontosabb a gyártók számára, de a kisvállalkozások száma gyorsan nő, ami fontossá teszi ezt a területet is."
Az IBM új rendszerei, beleértve azt a 10 új NetVista A22p modellt, amelyek ára 750 és 1900 dollár között változik, újabb lépést jelentenek abban a több évvel ezelőtt indított erőfeszítésben, melynek célja az IBM részesedésének megerősítése a kisvállalkozások számára készített számítógépek piacán.
Az SMB (SMall Businesses - Kisvállalkozások) piacba elsősorban az ezernél kevesebb alkalmazottal rendelkező vállalatok számítanak. Az SMB szegmens az elmúlt másfél évben a nagyvállalati- és fogyasztói rendszerek piacához hasonlóan drasztikus visszaesést mutatott, a PC gyártók számára mégis vonzó területet jelent. Az IDC piackutató cég jelentése szerint, bár a kisvállalatok egyenként kevesebb számítógépet vásárolnak mind az óriáscégek, a globális SMB piac képviselői az idei évben mintegy 8,6 millió új számítógépet fognak rendelni.
"Éveken keresztül elterjedt volt az a szemlélet, miszerint az SMB piac nem fontos, mivel a kisvállalkozások kevés számítógépet vásárolnak" - mondta Ray Boggs, az IDC egyik elemzője. "A PC gyártók az utóbbi időben azonban felismerték, hogy a kisvállalkozások meglehetősen nagy számuk miatt igenis komoly piacot képviselnek."
Az IBM mellett a közelmúltban olyan riválisok is fokozottan célba vették a kisvállalkozások piacát, mint a Compaq Computer, a Dell Computer, a Gateway, valamint a Hewlett-Packard. "Általánosan megfigyelhető, hogy a PC gyártók egyre szélesebb célterületen kínálják eszközeiket, amelybe az SMB piac is beletartozik" - mondta Toni Duboise, az ARS elemzője. "Természetesen továbbra is a nagyvállalati szegmens a legfontosabb a gyártók számára, de a kisvállalkozások száma gyorsan nő, ami fontossá teszi ezt a területet is."