JohnnyCage
Elkészült a MusicNet végleges platformja
A RealNetworks által fejlesztett MusicNet online zeneszolgáltatás, amelyet a társaság 4 nagy lemezkiadó megbízásából készít, a közelmúltban elnyerte végleges formáját. A RealNetworks átadta a szolgáltatás platformját partnereinek.
A MusicNet a Pressplay és a Napster riválisaként várhatóan az első lemezkiadók által támogatott zeneszolgáltatás lesz a piacon. A szolgáltatást a RealNetworks, az AOL Time Warner, az EMI Group, a Bertelsmann, valamint a Zomba Records cégek fogják üzemeltetni az elkövetkező hónapokban várható debütálás után.
Az elemzők szerint az új, előfizetés-alapú zeneszolgáltatások előtt számos komoly akadály sorakozik fel. Az egyik legnagyobb kérdés az, mivel fogják a kiadók rávenni a felhasználókat arra, hogy fizessenek a letöltött zenékért, miután éveken keresztül ingyen tehették mindezt.
"Az ingyenes és korlátlan dolgokat nehéz felülmúlni, ennek ellenére én úgy gondolom, olyan dolgokat fogunk kínálni a felhasználóknak, amelyeket kedvelni fognak" - mondta Richard Wolpert, a MusicNet stratégiai tanácsadója. A RealNetworks vezetőinek elmondása szerint a társaság 60 napon belül beindítja a szolgáltatást, a másik MusicNet forgalmazó, az AOL pedig még az év vége előtt követi a céget. A rivális Pressplay a támogató Sony Music Entertainment és Vivendi Universal eheti bejelentése szerint a negyedik negyedévben lát napvilágot.
A MusicNet felhasználói kezdetben mintegy 100 ezer zeneszámból választhatnak majd, amelyekből várhatóan havi 10 dollárért 50 számot tölthetnek le. Ez azonban csak a MusicNet ajánlata, a forgalmazók természetesen változtathatnak ezen. A letöltött zenék nem lesznek CD-re írhatóak, és a hordozható zenelejátszókba sem lehet majd feltölteni azokat. Ez a megkötés a későbbiekben azonban várhatóan meg fog szűnni.
A MusicNet a Pressplay és a Napster riválisaként várhatóan az első lemezkiadók által támogatott zeneszolgáltatás lesz a piacon. A szolgáltatást a RealNetworks, az AOL Time Warner, az EMI Group, a Bertelsmann, valamint a Zomba Records cégek fogják üzemeltetni az elkövetkező hónapokban várható debütálás után.
Az elemzők szerint az új, előfizetés-alapú zeneszolgáltatások előtt számos komoly akadály sorakozik fel. Az egyik legnagyobb kérdés az, mivel fogják a kiadók rávenni a felhasználókat arra, hogy fizessenek a letöltött zenékért, miután éveken keresztül ingyen tehették mindezt.
"Az ingyenes és korlátlan dolgokat nehéz felülmúlni, ennek ellenére én úgy gondolom, olyan dolgokat fogunk kínálni a felhasználóknak, amelyeket kedvelni fognak" - mondta Richard Wolpert, a MusicNet stratégiai tanácsadója. A RealNetworks vezetőinek elmondása szerint a társaság 60 napon belül beindítja a szolgáltatást, a másik MusicNet forgalmazó, az AOL pedig még az év vége előtt követi a céget. A rivális Pressplay a támogató Sony Music Entertainment és Vivendi Universal eheti bejelentése szerint a negyedik negyedévben lát napvilágot.
A MusicNet felhasználói kezdetben mintegy 100 ezer zeneszámból választhatnak majd, amelyekből várhatóan havi 10 dollárért 50 számot tölthetnek le. Ez azonban csak a MusicNet ajánlata, a forgalmazók természetesen változtathatnak ezen. A letöltött zenék nem lesznek CD-re írhatóak, és a hordozható zenelejátszókba sem lehet majd feltölteni azokat. Ez a megkötés a későbbiekben azonban várhatóan meg fog szűnni.