JohnnyCage
Új Intel szoftver a gyorsabb, szebb 3D-s képekért
[SiliconStrategies] A Siggraph kereskedelmi kiállításon az Intel egy olyan új szoftvertechnológiát mutatott be, amely lehetővé teszi az eddigieknél sokkal élethűbb 3D-s képek készítését az interaktív alkalmazásokban.
A Light Field Mapping (LFM) elnevezésű technológia az Intel szerint az eddigieknél szebb és élethűbb 3D képek készítését segíti elő. A társaság szerint a valós fényvisszaverődéseket modellező eljárások korrigálását célzó technológia segítségével mind a 3D objektumok, mind a megjelenített 3D képek sokkal élethűbbé válnak.
Az Intel a tervek szerint a jövőben tárgyalásokat fog kezdeményezni a játékkészítőkkel a technológia új 3D-s játékok motorjaiba való beépítéséért. A társaság szerint az LFM hozzávetőlegesen 18 hónap múlva jelenhet meg az első játékokban, általános elterjedésére azonban legalább 2 évet várni kell. "A 3D grafikai ipar jelenlegi legnagyobb kihívása az élethű képek megalkotása" - mondta Radek Grzeszczuk, az Intel mikroprocesszor kutatási részlegének vezető kutatója. "A gyors és egyszerű megjelenító eljárás, a kisebb adatmennyiség, és a könnyű megvalósítás több életet visz majd a számítógépes grafikákba."
Az Intel szerint az LFM szoftvertechnológia segítségével lehetőség nyílik fotóminőségű képek készítésére a személyi számítógépeken. A társaság szerint a technológia a közeljövőben egy általánosan elterjedt szabvánnyá válhat, javítva a jelenlegi 3D-s technikákat. Bár a jelenlegi 3D-s technológiákkal készíthetőek mesterséges fotórealisztikus képek, ezek elkészítése meglehetősen időigényes, közölte az Intel. Az új technológia alkalmazásával azonban ez a munka leegyszerűsíthető, mivel az LFM képes visszaadni még a bonyolult felszínű fizikai objektumok fényvisszaverési jellemzőit is.
Az Intel szakemberei most egy, az LFM technológiára alapuló, komplett, a játékkészítők által felhasználható rendszer elkészítésén fáradoznak.
A Light Field Mapping (LFM) elnevezésű technológia az Intel szerint az eddigieknél szebb és élethűbb 3D képek készítését segíti elő. A társaság szerint a valós fényvisszaverődéseket modellező eljárások korrigálását célzó technológia segítségével mind a 3D objektumok, mind a megjelenített 3D képek sokkal élethűbbé válnak.
Az Intel a tervek szerint a jövőben tárgyalásokat fog kezdeményezni a játékkészítőkkel a technológia új 3D-s játékok motorjaiba való beépítéséért. A társaság szerint az LFM hozzávetőlegesen 18 hónap múlva jelenhet meg az első játékokban, általános elterjedésére azonban legalább 2 évet várni kell. "A 3D grafikai ipar jelenlegi legnagyobb kihívása az élethű képek megalkotása" - mondta Radek Grzeszczuk, az Intel mikroprocesszor kutatási részlegének vezető kutatója. "A gyors és egyszerű megjelenító eljárás, a kisebb adatmennyiség, és a könnyű megvalósítás több életet visz majd a számítógépes grafikákba."
Az Intel szerint az LFM szoftvertechnológia segítségével lehetőség nyílik fotóminőségű képek készítésére a személyi számítógépeken. A társaság szerint a technológia a közeljövőben egy általánosan elterjedt szabvánnyá válhat, javítva a jelenlegi 3D-s technikákat. Bár a jelenlegi 3D-s technológiákkal készíthetőek mesterséges fotórealisztikus képek, ezek elkészítése meglehetősen időigényes, közölte az Intel. Az új technológia alkalmazásával azonban ez a munka leegyszerűsíthető, mivel az LFM képes visszaadni még a bonyolult felszínű fizikai objektumok fényvisszaverési jellemzőit is.
Az Intel szakemberei most egy, az LFM technológiára alapuló, komplett, a játékkészítők által felhasználható rendszer elkészítésén fáradoznak.