SG.hu

A Rolling Stone, a Variety és a Billboard tulajdonosa beperelte a Google-t az MI-áttekintések miatt

A Rolling Stone, a Billboard és a Variety tulajdonosa beperelte a Google-t, azzal az indokkal, hogy a technológiai óriás MI-áttekintései engedély nélkül használják fel újságírói munkájukat, és csökkentik weboldalaik forgalmát. A Penske Media által a washingtoni szövetségi bíróságon benyújtott kereset az első eset, hogy egy nagy amerikai kiadó az Alphabet tulajdonában lévő Google-t perbe fogta az MI által generált összefoglalók miatt, amelyek most a keresési eredmények tetején jelennek meg. A hírügynökségek hónapok óta azt állítják, hogy az új funkciók, köztük a Google „MI-áttekintései”, elvonják a forgalmat a weboldalaikról, ami csökkenti a hirdetési és előfizetési bevételeiket. A Jay Penske vezette családi tulajdonban lévő médiakonglomerátum, a Penske, amelynek tartalmai havonta 120 millió online látogatót vonzanak, azt állítja, hogy a Google csak akkor veszi fel a kiadók weboldalait a keresési eredményei közé, ha azok cikkeit MI-összefoglalókban is felhasználhatja.

A kereset szerint ha a cégnek nem lenne ilyen befolyása, akkor fizetnie kellene a kiadóknak azért, hogy újra közzétehesse munkáikat, vagy azokat MI-rendszereinek képzésére felhasználhassa. Hozzátették, hogy a Google a keresési dominanciája miatt tudott ilyen feltételeket szabni, utalva egy szövetségi bíróság tavalyi megállapítására, miszerint a technológiai óriáscég közel 90%-os részesedéssel rendelkezik az amerikai keresési piacon. "Felelősségünk, hogy proaktívan küzdjünk a digitális média jövőjéért és megőrizzük annak integritását. Mindezt veszélyezteti a Google jelenlegi tevékenysége” - írja a Penske. Állításuk szerint a Google kereséseinek körülbelül 20%-a, amely az ő webhelyeikre mutat, most már MI-áttekintéseket jelenít meg, és ez az arány várhatóan tovább fog emelkedni. Hozzátették, hogy a keresési forgalom csökkenésével 2024 végére az affiliate bevételei több mint harmadával csökkentek a csúcshoz képest.

Az online oktatási vállalat, a Chegg is beperelte a Google-t februárban, azzal az indokkal, hogy a keresőóriás MI-generált áttekintései csökkenti az eredeti tartalmak iránti keresletet és aláássa a kiadók versenyképességét. A Penske perére reagálva a Google kijelentette, hogy az MI-áttekintések jobb felhasználói élményt nyújtanak, és többféle webhelyre irányítják a forgalmat. "Az MI-áttekintéseknek köszönhetően az emberek hasznosabbnak találják a keresőt, és gyakrabban használják, ami új lehetőségeket teremt a tartalmak felfedezésére. Védekezni fogunk ezekkel az alaptalan állításokkal szemben” - mondta Jose Castaneda, a Google szóvivője.

Egy bíró a hónap elején ritka antitröszt-győzelmet hozott a vállalatnak azzal a döntéssel, hogy nem kell eladnia Chrome böngészőjét a keresési verseny megnyitására irányuló erőfeszítések részeként. A lépés csalódást okozott egyes kiadóknak és iparági szervezeteknek, köztük a News/Media Alliance-nak, amely szerint a döntés miatt a kiadók nem tudnak kilépni az MI-áttekintésekből. "Az összes többi MI-vállalattal tárgyalt elem nem vonatkozik a Google-ra, mert piaci erejük van ahhoz, hogy ne vegyenek részt ezekben a gyakorlatokban” - mondta Danielle Coffey, a News/Media Alliance vezérigazgatója, egy több mint 2200 amerikai kiadót képviselő szakmai szervezet. "Ha olyan hatalmas méretű és piaci erővel rendelkezik, mint a Google, akkor nem köteles ugyanazokat a normákat betartani. Ez probléma.”

Coffey olyan MI-licencszerződésekre utalt, amelyeket olyan cégek kötöttek, mint a ChatGPT gyártója, az OpenAI, a News Corp, a Financial Times és a The Atlantic. A Google, amelynek Gemini chatbotja a ChatGPT-vel versenyez, lassabban kötött ilyen szerződéseket.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!