SG.hu

A WhatsAppban megjelenő reklámok terve adatvédelmi aggályokat váltott ki Európában

A WhatsApp új hirdetési modell bevezetését tervezi a következő hónapokban, de a vállalat közölte az ír adatvédelmi hatósággal, hogy ez csak jövőre érinti az EU-t.

A WhatsApp tulajdonosa, a Meta hétfőn jelentette be a WhatsApp "Frissítések" fülén új funkciók bevezetését, köztük célzott hirdetéseket és előfizetési modellt. Azt mondta, hogy a funkciók "a következő néhány hónapban" kezdenek megjelenni a felhasználók számára. A bejelentés azonnal aggodalmat keltett az adatvédelmi szervezetek körében, különösen amiatt, meta a Meta az emberek Facebook- és Instagram-fiókjainak egészéből származó „hirdetési preferenciákat és információkat” is felhasználja majd, ahol azok a WhatsApphoz kapcsolódnak.

Az ír adatvédelmi bizottság, amely az EU általános adatvédelmi rendeletének érvényesítéséért felelős a Metával szemben, csütörtökön újságíróknak nyilatkozva elmondta, hogy a WhatsApp arról tájékoztatta, hogy hirdetési modellje 2026-ig nem fog bevezetésre kerülni az EU-ban. "Ez az új termék 2026-ig nem fog megjelenni az uniós piacon. A WhatsApp tájékoztatott minket, és találkozni fogunk velük, hogy megvitassuk a további kérdéseket" - mondta Des Hogan biztos. Hozzátette, hogy a hirdetési modellről más adatvédelmi hatóságokkal is tárgyalni fognak, "hogy visszatükrözhessük azokat az aggályokat, amelyek nekünk, európai szabályozóknak vannak".

A WhatsApp szóvivője megerősítette, hogy a hirdetési modell egy „globális frissítés, és fokozatosan vezetik be az egész világon”. A Meta a bejelentésben azt mondta, hogy az új funkciókat „a lehető legjobban az adatvédelemre összpontosító módon” építik fel, és hangsúlyozta, hogy az adatok megosztása a WhatsApp, az Instagram és a Facebook között csak akkor történik meg, ha a felhasználók hozzájárultak ahhoz, hogy a fiókjaikat összekapcsolják. Az amerikai közösségi médiaóriás korábban az ír szabályozó hatóság adatvédelmi aggályai miatt szüneteltette a mesterséges intelligencia technológiájának bevezetését az EU-ban.

Dale Sunderland biztos elmondta, hogy a WhatsApp hirdetési modelljével kapcsolatban „nem folytattak ilyen jellegű beszélgetést” a céggel. "Még az elején járunk, és ugyanúgy, mint minden más új funkcióval, új kérdéssel, amit hozzánk hoznak, foglalkozni fogunk. Ebben a szakaszban még túl korai lenne megmondani, hogy mi lesz a vörös vonalakkal kapcsolatos kérdés, ha lesz ilyen” - mondta.

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!