SG.hu
Nem akar többé "csajozós app" lenni a Tinder
Imázsváltást szeretne az online társkeresést forradalmasító app új vezérigazgatója, megszabadulna attól a hírnévtől, mint egy olyan oldal, amelyet főleg csajozásra keresnek fel. Spencer Rascoff újragondolná a Match Group legfontosabb szoftverét, mert szerinte az online randizó fiatalok belefáradtak a húzogatásba.
"Gondoljunk a Tinderre úgy, mint egy bárra, ahol az emberek összejönnek, hogy új embereket ismerjenek meg” - mondta Spencer Rascoff, a Tinder anyavállalatának, a Match Groupnak a vezérigazgatója. "Innoválnunk kell, hogy több embert tereljünk a létesítményünkbe, és ez azt jelenti, hogy fel kell újítanunk a bárunkat”. Rascoff alig néhány hónapja vezeti a Matchet, és a múlt héten közölte, hogy a Tindernél is átveszi a vezetői posztot. Faye Iosotaluno, akit tavaly neveztek ki a Tinder vezérigazgatójává, a LinkedIn-en azt írta, hogy júliusban lemond.
A 49 éves Rascoff kedden késő este egy belső feljegyzésben ismertette az alkalmazással kapcsolatos elképzeléseit. Felszólította a munkatársakat, hogy gyorsítsák fel az új termékváltozások bevezetését, használják ki a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és építsenek be olyan funkciókat, amelyek növelik a felhasználók biztonságát. A munkatársaknak arra kell összpontosítaniuk, hogy javítsák az emberek alkalmazással kapcsolatos élményeit, akár a rövid távú bevételek rovására is - mondta. "A felhasználók nem több találatot akarnak, hanem jobbakat” - írta Rascoff.
A Tinder csapata a Z generáció megnyerése érdekében új módszerekkel próbálkozik az emberek összehozására. A cég Európában már tesztelte a „dupla randizás” funkciót, ahol a felhasználók barátaikkal alkothatnak párokat, és más párokkal randizhatnak. A korai eredmények biztatóak, és Rascoff szerint a funkciót idén nyáron világszerte bevezetik az alkalmazásban. Rascoff elmondta, hogy a Match bevételének több mint felét kitevő Tinder javítása az egyik legfontosabb prioritása. "Ez a Z generáció, a 18 és 28 év közötti generáció nem egy szexet előtérbe helyező generáció. Nem isznak annyi alkoholt, nem szexelnek annyit" - mondta a befektetőknek. "Át kell alakítanunk a termékeinket, hogy elfogadjuk ezt a valóságot.”
Amikor a Tinder közel 13 évvel ezelőtt debütált, az alkalmazás megváltoztatta az online társkeresést. A felhasználók egy egyszerű mozdulattal kifejezhették érdeklődésüket a másik iránt. Az ezredforduló generációja felkarolta, és a növekedés az egekbe szökött. A Tinder a világ több tucatnyi országában lett a legnépszerűbb társkereső alkalmazás. A szektor világméretű fellendülése azonban azóta alábbhagyott, és a Z generációs felhasználók szkeptikusabbnak tűnnek az online társkereséssel szemben. Egyes felhasználók belefáradtak a swipe-olásba, és zavarja őket a rossz etikett, például a "ghostolás", azaz a nyom nélküli eltűnés, vagy a hamis fiókok terjedése. Mások egyszerűen jobban szeretik a személyes találkozókat, például a klubokat.
A cégen viszont nagy a nyomás a befektetők részéről, hogy növelje az eladásokat és élénkítse a piacot. A vállalat ebben a hónapban közölte, hogy a dolgozók 13%-át, azaz körülbelül 325 alkalmazottat le fog építeni, ami a becslések szerint évi 100 millió dolláros megtakarítást jelent. A kirúgásokkal a vezetőségi rétegek is csökkenek, körülbelül minden ötödiket elbocsájtanak. A kevésbé bürokratikus megközelítés a Tinderre is kiterjed. Rascoff elmondta, hogy azt szeretné, ha a Tinder alkalmazáson dolgozó alkalmazottak a nagy csapatok helyett kis termékgondozó csoportokban dolgoznának. "A kis csapatok agilisebbek, mint a nagyok” - írta a feljegyzésben - „és gyorsan tudnak innoválni, felelősségre vonhatóság mellett”.
"Gondoljunk a Tinderre úgy, mint egy bárra, ahol az emberek összejönnek, hogy új embereket ismerjenek meg” - mondta Spencer Rascoff, a Tinder anyavállalatának, a Match Groupnak a vezérigazgatója. "Innoválnunk kell, hogy több embert tereljünk a létesítményünkbe, és ez azt jelenti, hogy fel kell újítanunk a bárunkat”. Rascoff alig néhány hónapja vezeti a Matchet, és a múlt héten közölte, hogy a Tindernél is átveszi a vezetői posztot. Faye Iosotaluno, akit tavaly neveztek ki a Tinder vezérigazgatójává, a LinkedIn-en azt írta, hogy júliusban lemond.
A 49 éves Rascoff kedden késő este egy belső feljegyzésben ismertette az alkalmazással kapcsolatos elképzeléseit. Felszólította a munkatársakat, hogy gyorsítsák fel az új termékváltozások bevezetését, használják ki a mesterséges intelligenciában rejlő lehetőségeket és építsenek be olyan funkciókat, amelyek növelik a felhasználók biztonságát. A munkatársaknak arra kell összpontosítaniuk, hogy javítsák az emberek alkalmazással kapcsolatos élményeit, akár a rövid távú bevételek rovására is - mondta. "A felhasználók nem több találatot akarnak, hanem jobbakat” - írta Rascoff.
A Tinder csapata a Z generáció megnyerése érdekében új módszerekkel próbálkozik az emberek összehozására. A cég Európában már tesztelte a „dupla randizás” funkciót, ahol a felhasználók barátaikkal alkothatnak párokat, és más párokkal randizhatnak. A korai eredmények biztatóak, és Rascoff szerint a funkciót idén nyáron világszerte bevezetik az alkalmazásban. Rascoff elmondta, hogy a Match bevételének több mint felét kitevő Tinder javítása az egyik legfontosabb prioritása. "Ez a Z generáció, a 18 és 28 év közötti generáció nem egy szexet előtérbe helyező generáció. Nem isznak annyi alkoholt, nem szexelnek annyit" - mondta a befektetőknek. "Át kell alakítanunk a termékeinket, hogy elfogadjuk ezt a valóságot.”
Amikor a Tinder közel 13 évvel ezelőtt debütált, az alkalmazás megváltoztatta az online társkeresést. A felhasználók egy egyszerű mozdulattal kifejezhették érdeklődésüket a másik iránt. Az ezredforduló generációja felkarolta, és a növekedés az egekbe szökött. A Tinder a világ több tucatnyi országában lett a legnépszerűbb társkereső alkalmazás. A szektor világméretű fellendülése azonban azóta alábbhagyott, és a Z generációs felhasználók szkeptikusabbnak tűnnek az online társkereséssel szemben. Egyes felhasználók belefáradtak a swipe-olásba, és zavarja őket a rossz etikett, például a "ghostolás", azaz a nyom nélküli eltűnés, vagy a hamis fiókok terjedése. Mások egyszerűen jobban szeretik a személyes találkozókat, például a klubokat.
A cégen viszont nagy a nyomás a befektetők részéről, hogy növelje az eladásokat és élénkítse a piacot. A vállalat ebben a hónapban közölte, hogy a dolgozók 13%-át, azaz körülbelül 325 alkalmazottat le fog építeni, ami a becslések szerint évi 100 millió dolláros megtakarítást jelent. A kirúgásokkal a vezetőségi rétegek is csökkenek, körülbelül minden ötödiket elbocsájtanak. A kevésbé bürokratikus megközelítés a Tinderre is kiterjed. Rascoff elmondta, hogy azt szeretné, ha a Tinder alkalmazáson dolgozó alkalmazottak a nagy csapatok helyett kis termékgondozó csoportokban dolgoznának. "A kis csapatok agilisebbek, mint a nagyok” - írta a feljegyzésben - „és gyorsan tudnak innoválni, felelősségre vonhatóság mellett”.