SG.hu
Az EU eljárást indít a TikTok ellen az online tartalomra vonatkozó szabályok miatt
A hirdetések átláthatóságának vizsgálata egyike a közösségi médiaplatform ellen folyamatban lévő európai ügyeknek.
Az EU közelebb került a TikTok megbírságolásához, miután megállapította, hogy a közösségi médiaplatform megsértette a szabályait, mivel nem biztosított olyan hirdetési könyvtárat, amely lehetővé teszi az online hirdetések megfelelő ellenőrzését. A mai bejelentésre több mint egy évvel azután került sor, hogy az Európai Bizottság alapos vizsgálatot indított a csoport ellen. Ha az ideiglenes következtetések megerősítést nyernek, a kínai tulajdonú közösségi médiaplatformot globális forgalmának akár 6 százalékáig terjedő bírsággal sújthatják.
Az EU tavaly hatályba lépett digitális szolgáltatásokról szóló törvénye előírja a nagy online platformok számára, hogy nyilvánosan kereshető hirdetési könyvtárat vezessenek, hogy segítsék a csalások, dezinformációs kampányok és összehangolt manipulációk felderítését - különösen a választások előtt. "Az online hirdetések átláthatósága - ki fizet és hogyan célozzák meg a közönséget - elengedhetetlen a közérdek védelméhez” - mondta Henna Virkkunen, a Bizottság technológiai vezetője.
A reklámok átláthatóságának vizsgálata egyike a TikTok ellen - amelynek anyavállalata, a ByteDance pekingi székhelyű - folyamatban lévő európai ügyeknek. A TikTok ellen indított vizsgálatok egyike a 2024-es romániai választásokba való esetleges beavatkozást vizsgálja. A hónap elején az ír adatvédelmi bizottság 530 millió eurós bírságot szabott ki a TikTokra, amiért a felhasználók adatait Kínába küldte; a közösségi médiacsoport szerint a döntésnek negatív következményei lesznek „minden globálisan működő európai vállalatra”.
Az EU közelebb került a TikTok megbírságolásához, miután megállapította, hogy a közösségi médiaplatform megsértette a szabályait, mivel nem biztosított olyan hirdetési könyvtárat, amely lehetővé teszi az online hirdetések megfelelő ellenőrzését. A mai bejelentésre több mint egy évvel azután került sor, hogy az Európai Bizottság alapos vizsgálatot indított a csoport ellen. Ha az ideiglenes következtetések megerősítést nyernek, a kínai tulajdonú közösségi médiaplatformot globális forgalmának akár 6 százalékáig terjedő bírsággal sújthatják.
Az EU tavaly hatályba lépett digitális szolgáltatásokról szóló törvénye előírja a nagy online platformok számára, hogy nyilvánosan kereshető hirdetési könyvtárat vezessenek, hogy segítsék a csalások, dezinformációs kampányok és összehangolt manipulációk felderítését - különösen a választások előtt. "Az online hirdetések átláthatósága - ki fizet és hogyan célozzák meg a közönséget - elengedhetetlen a közérdek védelméhez” - mondta Henna Virkkunen, a Bizottság technológiai vezetője.
A reklámok átláthatóságának vizsgálata egyike a TikTok ellen - amelynek anyavállalata, a ByteDance pekingi székhelyű - folyamatban lévő európai ügyeknek. A TikTok ellen indított vizsgálatok egyike a 2024-es romániai választásokba való esetleges beavatkozást vizsgálja. A hónap elején az ír adatvédelmi bizottság 530 millió eurós bírságot szabott ki a TikTokra, amiért a felhasználók adatait Kínába küldte; a közösségi médiacsoport szerint a döntésnek negatív következményei lesznek „minden globálisan működő európai vállalatra”.