MTI
Belső, kínai konkurenciát kap a Baidu kereső
Internetes keresőmotort indított a China Mobile távközlési vállalat és a Hszinhua (Xinhua) hírügynökség.
A www.panguso.com címen található kínai nyelvű keresőoldal Kína vezető hírügynökségének és jelentős tartalomszolgáltatójának, valamint Kína legnagyobb hálózati lefedettségével rendelkező mobilszolgáltatójának együttműködésével jött létre. Az oldal tervezésénél elsősorban a részletes hír-, kép-, videó- és hanganyagkeresési lehetőségekre koncentráltak a fejlesztők, akik nem hagyták figyelmen kívül a mobiltelefonról netező 303 millió felhasználót sem.
Kínában a legutóbbi adatok szerint összesen 457 millió internethasználót tartanak számon, miközben az ország legnagyobb mobilszolgáltatója csaknem 590 millió előfizetővel rendelkezik. A Panguso nem titkolt célja, hogy elsősorban a rendkívüli fejlődés előtt álló mobilinternetes társadalomban szerezzen magának vezető pozíciót.
A hagyományos internetes kereséseket a Google kínai megfelelője, a Baidu uralja 75,5 százalékkal. Ebben a szegmensben a Google jelenleg 19,6 százalékkal áll a második helyen. A mobilinternetes piacon azonban még nem dőlt el a verseny. A Baidu itt még csak 36,1 százalékot tudhat magáénak, a Google pedig 11 százalékkal került a negyedik helyre.
A www.panguso.com címen található kínai nyelvű keresőoldal Kína vezető hírügynökségének és jelentős tartalomszolgáltatójának, valamint Kína legnagyobb hálózati lefedettségével rendelkező mobilszolgáltatójának együttműködésével jött létre. Az oldal tervezésénél elsősorban a részletes hír-, kép-, videó- és hanganyagkeresési lehetőségekre koncentráltak a fejlesztők, akik nem hagyták figyelmen kívül a mobiltelefonról netező 303 millió felhasználót sem.
Kínában a legutóbbi adatok szerint összesen 457 millió internethasználót tartanak számon, miközben az ország legnagyobb mobilszolgáltatója csaknem 590 millió előfizetővel rendelkezik. A Panguso nem titkolt célja, hogy elsősorban a rendkívüli fejlődés előtt álló mobilinternetes társadalomban szerezzen magának vezető pozíciót.
A hagyományos internetes kereséseket a Google kínai megfelelője, a Baidu uralja 75,5 százalékkal. Ebben a szegmensben a Google jelenleg 19,6 százalékkal áll a második helyen. A mobilinternetes piacon azonban még nem dőlt el a verseny. A Baidu itt még csak 36,1 százalékot tudhat magáénak, a Google pedig 11 százalékkal került a negyedik helyre.