SG.hu
Angliában 5 miliárd fontra perlik a Google-t, mert visszaél a keresésben lévő erőfölényével

A Google-t Nagy-Britanniában akár 5 milliárd font kártérítést is fizethet egy csoportos perben, amelyben azt állítják, hogy a vállalat visszaélt az online keresőiparban betöltött erőfölényével.
A versenyjogi fellebbviteli bírósághoz benyújtott csoportos kereset szerint a Google tevékenysége lehetővé tette, hogy magasabb árat számítson fel a keresőben megjelenő hirdetésekért, mint amennyit egyébként egy versenypiacon megtehetne. A kereset szerint az amerikai techóriás szerződést kötött a telefongyártókkal, hogy a Google keresőt és a Chrome böngészőt előre telepítsék az androidos készülékekre, és fizetett az Apple-nek, hogy az iPhone-okon alapértelmezett keresőmotor legyen, azzal a szándékkal, hogy megszüntesse a versenyt. Az Or Brook versenyjogi szakértő által több ezer vállalkozás nevében benyújtott kereset azt állítja, hogy a Google biztosította, hogy keresőmotorja jobb és több funkcióval rendelkezzen a Google saját hirdetési kínálatához, mint a versenytársaké.
A Google szerint ez „egy újabb spekulatív és opportunista ügy. Erőteljesen érvelni fogunk ellene” - mondta egy szóvivő. „A fogyasztók és a hirdetők azért használják a Google-t, mert hasznos, nem pedig azért, mert nincsenek alternatívák”.
Ezzel szemben Brook szerint a vállalkozásoknak nincs más választásuk, mint a Google-hirdetéseket használni termékeik és szolgáltatásaik reklámozására. "A szabályozó hatóságok világszerte monopóliumként jellemezték a Google-t, és a Google első oldalain való szereplés biztosítása elengedhetetlen a láthatósághoz” - mondta. "A Google kihasználta az általános keresési és keresőhirdetési piacon betöltött erőfölényét arra, hogy a hirdetők számára felárat számítson fel”.
A brit trösztellenes szabályozó hatóság januárban indított vizsgálatot a Google keresőszolgáltatásai, köztük a hirdetési piacokra gyakorolt hatásuk ügyében. A Versenypiaci Hatóság akkor azt mondta, hogy emberek és vállalkozások milliói támaszkodnak a Google szolgáltatásaira, amelyek a keresések 90%-át teszik ki, és amelyeket több mint 200 000 brit vállalkozás használ hirdetésekre.
A versenyjogi fellebbviteli bírósághoz benyújtott csoportos kereset szerint a Google tevékenysége lehetővé tette, hogy magasabb árat számítson fel a keresőben megjelenő hirdetésekért, mint amennyit egyébként egy versenypiacon megtehetne. A kereset szerint az amerikai techóriás szerződést kötött a telefongyártókkal, hogy a Google keresőt és a Chrome böngészőt előre telepítsék az androidos készülékekre, és fizetett az Apple-nek, hogy az iPhone-okon alapértelmezett keresőmotor legyen, azzal a szándékkal, hogy megszüntesse a versenyt. Az Or Brook versenyjogi szakértő által több ezer vállalkozás nevében benyújtott kereset azt állítja, hogy a Google biztosította, hogy keresőmotorja jobb és több funkcióval rendelkezzen a Google saját hirdetési kínálatához, mint a versenytársaké.
A Google szerint ez „egy újabb spekulatív és opportunista ügy. Erőteljesen érvelni fogunk ellene” - mondta egy szóvivő. „A fogyasztók és a hirdetők azért használják a Google-t, mert hasznos, nem pedig azért, mert nincsenek alternatívák”.
Ezzel szemben Brook szerint a vállalkozásoknak nincs más választásuk, mint a Google-hirdetéseket használni termékeik és szolgáltatásaik reklámozására. "A szabályozó hatóságok világszerte monopóliumként jellemezték a Google-t, és a Google első oldalain való szereplés biztosítása elengedhetetlen a láthatósághoz” - mondta. "A Google kihasználta az általános keresési és keresőhirdetési piacon betöltött erőfölényét arra, hogy a hirdetők számára felárat számítson fel”.
A brit trösztellenes szabályozó hatóság januárban indított vizsgálatot a Google keresőszolgáltatásai, köztük a hirdetési piacokra gyakorolt hatásuk ügyében. A Versenypiaci Hatóság akkor azt mondta, hogy emberek és vállalkozások milliói támaszkodnak a Google szolgáltatásaira, amelyek a keresések 90%-át teszik ki, és amelyeket több mint 200 000 brit vállalkozás használ hirdetésekre.