SG.hu

Letekerte az európai lapok elérését a Google, most panaszt tett ellene egy német kiadó

Egy német médiavállalat panaszt tett az EU trösztellenes szabályozó hatóságainál, miután a Google kemény fellépést indított a keresőalgoritmusával játszó, egyes webhelyek rangsorolását növelő vállalatok ellen.

Az Európai Bizottsághoz benyújtott panaszában a hamburgi székhelyű ActMeraki - amely a közelmúltig Meraki Group GmbH néven működött- azonnali fellépést sürgetett a politikával szemben, mondván, hogy az ártatlan weboldalakat büntet. A Google tavaly márciusban indított, a webhelyek hírnevével való visszaélésre vonatkozó politikája azt a gyakorlatot célozza, amikor egy webhelyen harmadik féltől származó oldalakat tesznek közzé, hogy a fogadó webhely rangját kihasználva visszaéljenek a keresési rangsorolással. Ezt általában parazita SEO-nak nevezik.

Az ActMeraki panasza az Európai Kiadók Tanácsának, az Európai Újságkiadók Szövetségének és az Európai Magazinmédia Szövetségének közös panaszához csatlakozott, amelyek kedden levelet adtak ki, amelyben szabályozási lépéseket követelnek. "A Google továbbra is egyoldalúan, a saját javára alakítja az online üzletelés szabályait, előnyben részesítve saját kereskedelmi kínálatát, és megfosztva a konkurens szolgáltatókat a láthatóságtól. Itt az ideje, hogy ennek véget vessünk" - mondta Thomas Hoppner, az ActMeraki ügyvédje.

A kiadók szerint a Google átláthatatlan manuális büntetésmódosításai és a harmadik fél tartalomszolgáltatókkal együttműködő webhelyekkel szembeni következetlen irányelvek végrehajtása ártott a forgalmuknak és bevételeiknek. Elmondásuk szerint a franciaországi, németországi, olaszországi, lengyelországi, spanyolországi és más európai országokban működő médiumok a Google januári politikájának bevezetése óta a keresési rangsorok jelentős visszaeséséről számoltak be.

A Google azt válaszolta, hogy a spam-irányelvét a felhasználók visszajelzéseire reagálva alakította ki. "A felhasználók egyértelműen azt közölték velünk, hogy a webhelyek hírnevével való visszaélés - amelyet általában ”parazita SEO„-nak neveznek - rossz keresési élményhez vezet. Ez az irányelvfrissítés segít visszaszorítani ezt a viselkedést” - mondta a Google szóvivője. „A spam-irányelveinket gondos felülvizsgálati folyamaton keresztül érvényesítjük, amely magában foglal egy jól meghatározott átgondolási eljárást az érintett webhelytulajdonosok számára.”

Hozzászólások

A témához csak regisztrált és bejelentkezett látogatók szólhatnak hozzá!
Bejelentkezéshez klikk ide
(Regisztráció a fórum nyitóoldalán)
Nem érkezett még hozzászólás. Legyél Te az első!