SG.hu
Előfizetést vezet be fórumához a Reddit

A Reddit vezérigazgatója közölte, hogy idén előfizetési díjat igénylő topikok, az ő terminológiájukban subredditek jönnek. De hogyan fog a Reddit tartalmat generálni ezekhez?
A Reddit idén tervezi a fizetős alrovatok bevezetését - mondta Steve Huffman vezérigazgató egy csütörtöki, videóra vett Ask Me Anything (AMA) eseményen. Huffman már korábban is érdeklődést mutatott egy olyan új típusú szubreddit esetleges bevezetése iránt, amely „exkluzív tartalmakat vagy privát területeket” tartalmazna, amelyeknél a felhasználók fizetnének a hozzáférésért. Amikor arról kérdezték, hogy "milyen új, kulcsfontosságú funkciókat terveznek bevezetni a Reddit számára 2025-ben”, Huffman így válaszolt: „Fizetős szubredditek. Ez egy folyamatban lévő munka, szóval ez még csak most jön... Dolgozunk rajta, miközben beszélgetünk."
A Reddit fizetős fala állítólag csak bizonyos új subreddit típusokra vonatkozna, a jelenleg elérhető tartalmakra nem. Augusztusban Huffman azt mondta, hogy még a fizetős falú tartalmakkal együtt is „továbbra is létezni, növekedni és virágozni fog” az ingyenes Reddit.
A felhasználók fizető ügyfelekké konvertálására irányuló esetleges terv egyik kritikus szempontja annak meghatározása, hogy a tartalmat generáló felhasználók hogyan kapnak majd kompenzációt az általuk feltett tartalmakért. A Redditnek nehezebb lesz önkéntes moderátorokat szereznie a fizetős szubredditek vitáinak lebonyolítására is - ha egyáltalán használnak majd önkéntes moderátorokat. A fizetős és ingyenes tartalmak egyensúlyának megteremtése azért is szükséges lenne, hogy a Reddit jelenlegi felhasználói bázisának nagy része ne polarizálódjon.
A Redditen már korábban is voltak fizetős prémium verziói a közösségi funkcióknak, mint például az r/Lounge, egy olyan subreddit, amelyhez csak a Reddit Golddal rendelkezők férhetnek hozzá, amit pénzért kell megvásárolni. A társaságnak azt is meg kellene fontolnia, hogy miként kompenzálná az embereket a felhasználók által generált tartalmakért, amelyekért az emberek fizetnek, mivel a vállalat üzleti tevékenysége nagyrészt az ingyenes, felhasználók által generált tartalmakra épül.
A 2023 szeptemberében indított Contributor Program lehet egy alap; ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók „pénzt keressenek a közösséghez való minősített hozzájárulásukért, beleértve a díjakat, gyűjthető avatarokat és fejlesztői alkalmazásokat” - írja a Reddit. A Reddit azt mondja, hogy 1 kapott arany után akár 0,01 dollárt is fizet, attól függően, hogy a felhasználó mennyi karmát szerzett az elmúlt évben. Ahhoz, hogy valaki fizessen, legalább 1000 Goldra van szükség, ami 10 dollárnak felel meg.
Huffman azt is elmondta, hogy a Reddit idén "lerakja az alapokat” ahhoz, hogy az alredditeken belüli kereskedelmet pénzzé lehessen tenni, beleértve azt is, amikor a felhasználók egy másik felhasználótól vásárolnak valamit egy alredditen folytatott beszélgetésben. A piactér funkcióval a résztvevők potenciálisan a lap elhagyása nélkül is lebonyolíthatják majd ezeket a tranzakciókat. Egyes alredditek, mint például az r/Watchexchange, ahol az emberek "órákat vásárolnak, eladnak vagy cserélnek”, a tranzakciókra összpontosítanak. Huffman szerint az a tény, hogy a felhasználók már most is „tranzakciókat bonyolítanak a Redditen, megnyitja az ajtót” az ilyen monetizáció előtt. "Bár ez még egy kicsit odébb lehet” - jegyezte meg az ügyvezető.
A fórumrendszer vezetői arról is beszéltek, hogyan vezethetnek be több hirdetést a közösségi médiaplatformra. A hirdetések erőltetése az API-politika módosítását követi, amely a fórum eléréséhez használt legtöbb harmadik féltől származó alkalmazás bezárásához vezetett. A Reddit bevételeinek nagy részét hirdetésekből szerzi, és csak a natív alkalmazásain és weboldalán jeleníthet meg hirdetéseket.
A Reddit tavaly kezdte el tesztelni a kommentekben megjelenő hirdetéseket, Jen Wong COO egy AMA során azt mondta, hogy az ilyen hirdetések „körülbelül 3 százalékban” vannak jelen. A vezető utalt arra, hogy ez az arány nőni fog. Wong azt a reményt is megosztotta, hogy a kontextuális hirdetések, vagyis az őket körülvevő tartalom alapján megjelenő hirdetések 2026-ra „nagyobb részét” fogják képezni a Reddit üzletének.
A Reddit AMA-ja a szerdán bejelentett 2024-es negyedik negyedéves eredményei kapcsán hangzott el. A vállalat 71 millió dolláros nettó nyereségről számolt be a december 31-én zárult negyedévre, 2024-re pedig 484,3 millió dolláros nettó veszteségről. A vállalat elmaradt a napi aktív látogatói céljától (101,7 millió a negyedévre vonatkozóan, szemben a 103. millióval), amit a Google keresési algoritmusának megváltoztatásával magyarázott.
A Reddit idén tervezi a fizetős alrovatok bevezetését - mondta Steve Huffman vezérigazgató egy csütörtöki, videóra vett Ask Me Anything (AMA) eseményen. Huffman már korábban is érdeklődést mutatott egy olyan új típusú szubreddit esetleges bevezetése iránt, amely „exkluzív tartalmakat vagy privát területeket” tartalmazna, amelyeknél a felhasználók fizetnének a hozzáférésért. Amikor arról kérdezték, hogy "milyen új, kulcsfontosságú funkciókat terveznek bevezetni a Reddit számára 2025-ben”, Huffman így válaszolt: „Fizetős szubredditek. Ez egy folyamatban lévő munka, szóval ez még csak most jön... Dolgozunk rajta, miközben beszélgetünk."
A Reddit fizetős fala állítólag csak bizonyos új subreddit típusokra vonatkozna, a jelenleg elérhető tartalmakra nem. Augusztusban Huffman azt mondta, hogy még a fizetős falú tartalmakkal együtt is „továbbra is létezni, növekedni és virágozni fog” az ingyenes Reddit.
A felhasználók fizető ügyfelekké konvertálására irányuló esetleges terv egyik kritikus szempontja annak meghatározása, hogy a tartalmat generáló felhasználók hogyan kapnak majd kompenzációt az általuk feltett tartalmakért. A Redditnek nehezebb lesz önkéntes moderátorokat szereznie a fizetős szubredditek vitáinak lebonyolítására is - ha egyáltalán használnak majd önkéntes moderátorokat. A fizetős és ingyenes tartalmak egyensúlyának megteremtése azért is szükséges lenne, hogy a Reddit jelenlegi felhasználói bázisának nagy része ne polarizálódjon.
A Redditen már korábban is voltak fizetős prémium verziói a közösségi funkcióknak, mint például az r/Lounge, egy olyan subreddit, amelyhez csak a Reddit Golddal rendelkezők férhetnek hozzá, amit pénzért kell megvásárolni. A társaságnak azt is meg kellene fontolnia, hogy miként kompenzálná az embereket a felhasználók által generált tartalmakért, amelyekért az emberek fizetnek, mivel a vállalat üzleti tevékenysége nagyrészt az ingyenes, felhasználók által generált tartalmakra épül.
A 2023 szeptemberében indított Contributor Program lehet egy alap; ez lehetővé teszi, hogy a felhasználók „pénzt keressenek a közösséghez való minősített hozzájárulásukért, beleértve a díjakat, gyűjthető avatarokat és fejlesztői alkalmazásokat” - írja a Reddit. A Reddit azt mondja, hogy 1 kapott arany után akár 0,01 dollárt is fizet, attól függően, hogy a felhasználó mennyi karmát szerzett az elmúlt évben. Ahhoz, hogy valaki fizessen, legalább 1000 Goldra van szükség, ami 10 dollárnak felel meg.
Huffman azt is elmondta, hogy a Reddit idén "lerakja az alapokat” ahhoz, hogy az alredditeken belüli kereskedelmet pénzzé lehessen tenni, beleértve azt is, amikor a felhasználók egy másik felhasználótól vásárolnak valamit egy alredditen folytatott beszélgetésben. A piactér funkcióval a résztvevők potenciálisan a lap elhagyása nélkül is lebonyolíthatják majd ezeket a tranzakciókat. Egyes alredditek, mint például az r/Watchexchange, ahol az emberek "órákat vásárolnak, eladnak vagy cserélnek”, a tranzakciókra összpontosítanak. Huffman szerint az a tény, hogy a felhasználók már most is „tranzakciókat bonyolítanak a Redditen, megnyitja az ajtót” az ilyen monetizáció előtt. "Bár ez még egy kicsit odébb lehet” - jegyezte meg az ügyvezető.
A fórumrendszer vezetői arról is beszéltek, hogyan vezethetnek be több hirdetést a közösségi médiaplatformra. A hirdetések erőltetése az API-politika módosítását követi, amely a fórum eléréséhez használt legtöbb harmadik féltől származó alkalmazás bezárásához vezetett. A Reddit bevételeinek nagy részét hirdetésekből szerzi, és csak a natív alkalmazásain és weboldalán jeleníthet meg hirdetéseket.
A Reddit tavaly kezdte el tesztelni a kommentekben megjelenő hirdetéseket, Jen Wong COO egy AMA során azt mondta, hogy az ilyen hirdetések „körülbelül 3 százalékban” vannak jelen. A vezető utalt arra, hogy ez az arány nőni fog. Wong azt a reményt is megosztotta, hogy a kontextuális hirdetések, vagyis az őket körülvevő tartalom alapján megjelenő hirdetések 2026-ra „nagyobb részét” fogják képezni a Reddit üzletének.
A Reddit AMA-ja a szerdán bejelentett 2024-es negyedik negyedéves eredményei kapcsán hangzott el. A vállalat 71 millió dolláros nettó nyereségről számolt be a december 31-én zárult negyedévre, 2024-re pedig 484,3 millió dolláros nettó veszteségről. A vállalat elmaradt a napi aktív látogatói céljától (101,7 millió a negyedévre vonatkozóan, szemben a 103. millióval), amit a Google keresési algoritmusának megváltoztatásával magyarázott.