JohnnyCage
Több gyártó is elhagyhatja a merevlemezpiacot
[Register] A Monte Carlo-i System Builders Summit rendezvényen az IBM képviselője arról számolt be, hogy a merevlemezpiacot a közeljövőben számos gyártó el fogja hagyni a kedvezőtlenül alakuló körülmények miatt.
Az IBM a merevlemezpiac egyik vezető résztvevője, a társaság meghajtói az egész világon elterjedtek és elismertek. Paul Griffin, az IBM Technology Group részlegének ügyvezető elnöke szerint a kedvezőtlen körülmények három éven belül a Samsung és a Western digital kiszállásához vezetnek, de több más gyártó is elhagyhatja a piacot. A társaság szerint a mobil gépekbe szánt merevlemezek gyártói közül a Hitachi feltehetően szintén abba fogja hagyni a mervlemezek gyártását.
Paul Griffin az IFE/Systems Builders Summiton elmondta, hogy az IBM szerint "Vérfürdő várható az elkövetkezendő három évben a merevlemezpiacon. A piac jelenlegi körülményeit csak a legerősebbek vészelhetik át." Az IBM elképzelése szerint a merevlemeziparban stabil helye van a Seagate-nek, a Fujitsunak, a Maxtornak és természetesen az IBM-nek. "Nem vagyok bizalmatlan a Western Digitallal szemben, de ..." - Griffin inkább nem közölte a résztvevőkkel, hogy a merevlemezgyártó miért fog megbukni.
Griffin értékelése szerint a fennmaradó három nem-IBM résztvevő közül a Seagate a csúcsmodellek között elterjedt márka, de a mobilpiacon nem képviselteti magát. A Fujitsu Griffin szerint hasonlít az IBM-re. A cégnek biztos anyagi háttere van, fejlett technológiák vannak birtokában, és a társaság az utóbbi időben egyre erősebb a merevlemezpiacon. A Maxtor előtt nagy jövő áll az elkövetkezendő évekre.
Az IDC piackutató cég elemzése szerint a merevlemezpiac 1999. és 2001. között mindössze 5%-os növekedést ért el. Az iparág éves bevétele 25-ről 31 milliárd dollárra nőtt, az eladott darabszám pedig 200-ról 230 millióra változott éves szinten tekintve. "Ezek neméppen vonzó adatok" - mondta Griffin.
Az iparág képviselői számára jót jelenthet viszont a mobil piac növekedése, amely 1999. és 2001. között 18%-kkal bővült. Az eladott mobil gépekbe szánt merevlemezek darabszáma 30,5 millióról 36,1 millióra nőtt. A piacot 40%-ban az IBM, 25%-ban a Toshiba, 20%-ban a Fujitsu, 15%-ban pedig a Hitachi uralja. A notebookokba készülő merevlemezek 50%-át egyébként a 10 GB-os modellek teszik ki 2001-ben.
Griffin szerint az iparágban második Toshibától nem kell tartaniuk. "Igaz, egy hajszálnyit veszítettünk pozíciónkból, de a Toshiba is vesztett, ráadásul sokkal többet" - mondta. Az IBM vezető arra is rámutatott, hogy a Toshiba által készített notebookok nagyrésze IBM merevlemezzel fog készülni.
Az IBM a merevlemezpiac egyik vezető résztvevője, a társaság meghajtói az egész világon elterjedtek és elismertek. Paul Griffin, az IBM Technology Group részlegének ügyvezető elnöke szerint a kedvezőtlen körülmények három éven belül a Samsung és a Western digital kiszállásához vezetnek, de több más gyártó is elhagyhatja a piacot. A társaság szerint a mobil gépekbe szánt merevlemezek gyártói közül a Hitachi feltehetően szintén abba fogja hagyni a mervlemezek gyártását.
Paul Griffin az IFE/Systems Builders Summiton elmondta, hogy az IBM szerint "Vérfürdő várható az elkövetkezendő három évben a merevlemezpiacon. A piac jelenlegi körülményeit csak a legerősebbek vészelhetik át." Az IBM elképzelése szerint a merevlemeziparban stabil helye van a Seagate-nek, a Fujitsunak, a Maxtornak és természetesen az IBM-nek. "Nem vagyok bizalmatlan a Western Digitallal szemben, de ..." - Griffin inkább nem közölte a résztvevőkkel, hogy a merevlemezgyártó miért fog megbukni.
Griffin értékelése szerint a fennmaradó három nem-IBM résztvevő közül a Seagate a csúcsmodellek között elterjedt márka, de a mobilpiacon nem képviselteti magát. A Fujitsu Griffin szerint hasonlít az IBM-re. A cégnek biztos anyagi háttere van, fejlett technológiák vannak birtokában, és a társaság az utóbbi időben egyre erősebb a merevlemezpiacon. A Maxtor előtt nagy jövő áll az elkövetkezendő évekre.
Az IDC piackutató cég elemzése szerint a merevlemezpiac 1999. és 2001. között mindössze 5%-os növekedést ért el. Az iparág éves bevétele 25-ről 31 milliárd dollárra nőtt, az eladott darabszám pedig 200-ról 230 millióra változott éves szinten tekintve. "Ezek neméppen vonzó adatok" - mondta Griffin.
Az iparág képviselői számára jót jelenthet viszont a mobil piac növekedése, amely 1999. és 2001. között 18%-kkal bővült. Az eladott mobil gépekbe szánt merevlemezek darabszáma 30,5 millióról 36,1 millióra nőtt. A piacot 40%-ban az IBM, 25%-ban a Toshiba, 20%-ban a Fujitsu, 15%-ban pedig a Hitachi uralja. A notebookokba készülő merevlemezek 50%-át egyébként a 10 GB-os modellek teszik ki 2001-ben.
Griffin szerint az iparágban második Toshibától nem kell tartaniuk. "Igaz, egy hajszálnyit veszítettünk pozíciónkból, de a Toshiba is vesztett, ráadásul sokkal többet" - mondta. Az IBM vezető arra is rámutatott, hogy a Toshiba által készített notebookok nagyrésze IBM merevlemezzel fog készülni.