SG.hu
A Samsung nem hagyta ki, hogy ne rúgjon bele az iPad-botrány után az Apple-be
Az Apple bocsánatot kért, de attól még a dél-koreai megacég leszögezi, hogy "Soha nem nyomnánk el a kreativitást".
Ha az Apple azt hitte, hogy elfelejtheti a múlt heti marketingkatasztrófát, akkor nagyot tévedett. Mint arról beszámoltunk, a cég az új iPad megjelenése kapcsán egy olyan reklámot készített, amelyben egy hidraulikus prés hangszereket, szobrokat, festékeket és egyéb eszközöket zúz össze, majd megszületik az új iPad Pro, mely mindezeket tartalmazza. Ezek után hatalmas gyűlöletcunami zúdult a cégre, merthogy a reklám úgy is értelmezhető, hogy a számítástechnikai fejlődés nevében eltiporja az emberi kreativitást. Bár az Apple marketingvezetője, Tor Myhren bocsánatot kért az elhibázott reklámért, a cég legnagyobb riválisa, a Samsung nem tudott ellenállni a kísértésnek, hogy saját reklámfilmjével gúnyolja ki az iPhone-gyártóját.
A dél-koreai cég egy rövid videót tett közzé a Twitteren - amely most már X-nek nevezi magát - az "UnCrush" hashtag kíséretében. A képen egy fiatal nő sétál bele az Apple-reklám által hátrahagyottnak tűnő roncsokba. Felvesz egy súlyosan sérült gitárt, amelynek húrjai hiányoznak és lyukak vannak rajta, ennek ellenére leül játszani, miközben egy Samsung táblagépről olvassa a kottát. "Soha nem törnénk össze a kreativitást" - áll a Samsung közösségi média posztjában. Lehet, hogy ez egy olcsó húzás, de az Apple-nek biztosan fájni fog.
Nem számít, hogy az Apple eredeti reklámjában látszólag minden tönkrement, hogy a gitár csodával határos módon nagyjából hangolva van, vagy hogy a Samsung Galaxy S9 Series készüléken nem az a zene szól, amit a nő játszik. Az Apple-t régóta kiválónak tartják marketingből, de ez egy jó lecke számukra, szórakoztató látni, ahogy a Samsung megpróbál gyenge pontot találni az Apple páncélján. A Samsung marketingosztálya korábban gyakorlatilag erre specializálódott, amivel a cég jogászai szerint "megőrjítette az Apple-t", de úgy tűnik, elfogyott az ihlet az iPhone-ok töltőjének elhagyása utáni hirdetések után. Az újabb próbálkozások, mint például egy böngészőalapú Galaxy tesztvezetés iPhone-tulajdonosoknak egyszerűen nem voltak olyan ütősek, mint a jellegzetes kijelzőbevágás, a notch kigúnyolása.
A Samsung pimasz reklámja persze nem változtat azon a tényen, hogy az Apple tőzsdei értéke lassan a 3 billió dollárhoz közelít.
Ha az Apple azt hitte, hogy elfelejtheti a múlt heti marketingkatasztrófát, akkor nagyot tévedett. Mint arról beszámoltunk, a cég az új iPad megjelenése kapcsán egy olyan reklámot készített, amelyben egy hidraulikus prés hangszereket, szobrokat, festékeket és egyéb eszközöket zúz össze, majd megszületik az új iPad Pro, mely mindezeket tartalmazza. Ezek után hatalmas gyűlöletcunami zúdult a cégre, merthogy a reklám úgy is értelmezhető, hogy a számítástechnikai fejlődés nevében eltiporja az emberi kreativitást. Bár az Apple marketingvezetője, Tor Myhren bocsánatot kért az elhibázott reklámért, a cég legnagyobb riválisa, a Samsung nem tudott ellenállni a kísértésnek, hogy saját reklámfilmjével gúnyolja ki az iPhone-gyártóját.
A dél-koreai cég egy rövid videót tett közzé a Twitteren - amely most már X-nek nevezi magát - az "UnCrush" hashtag kíséretében. A képen egy fiatal nő sétál bele az Apple-reklám által hátrahagyottnak tűnő roncsokba. Felvesz egy súlyosan sérült gitárt, amelynek húrjai hiányoznak és lyukak vannak rajta, ennek ellenére leül játszani, miközben egy Samsung táblagépről olvassa a kottát. "Soha nem törnénk össze a kreativitást" - áll a Samsung közösségi média posztjában. Lehet, hogy ez egy olcsó húzás, de az Apple-nek biztosan fájni fog.
We would never crush creativity. #UnCrush pic.twitter.com/qvlUqbRlnE
— Samsung Mobile US (@SamsungMobileUS) May 15, 2024
Nem számít, hogy az Apple eredeti reklámjában látszólag minden tönkrement, hogy a gitár csodával határos módon nagyjából hangolva van, vagy hogy a Samsung Galaxy S9 Series készüléken nem az a zene szól, amit a nő játszik. Az Apple-t régóta kiválónak tartják marketingből, de ez egy jó lecke számukra, szórakoztató látni, ahogy a Samsung megpróbál gyenge pontot találni az Apple páncélján. A Samsung marketingosztálya korábban gyakorlatilag erre specializálódott, amivel a cég jogászai szerint "megőrjítette az Apple-t", de úgy tűnik, elfogyott az ihlet az iPhone-ok töltőjének elhagyása utáni hirdetések után. Az újabb próbálkozások, mint például egy böngészőalapú Galaxy tesztvezetés iPhone-tulajdonosoknak egyszerűen nem voltak olyan ütősek, mint a jellegzetes kijelzőbevágás, a notch kigúnyolása.
A Samsung pimasz reklámja persze nem változtat azon a tényen, hogy az Apple tőzsdei értéke lassan a 3 billió dollárhoz közelít.